Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE: Paha hallitus leikkasi Minnan asumistuen pois, nyt asunto rapistuu ja Minna joutuu muuttamaan 250 nelijön asunnostaan!

Vierailija
08.04.2025 |

https://yle.fi/a/74-20153178

Minnan palkka 1700 ja asumismenot noin 1000 euroa. Minnalta leikattiin 270 euroa asumistukea ja nyt Minna ja kissa joutuvat muuttamaan 250 nelijöisestä kivitalosta.

Rahaa ei minnalla ole Ylen näkemien jääkaappien todistuksella edes ruokaanja tämän toimittaja toteaa jutussa useaan otteeseen !

Hallitus siis yksipuolisesti leikkasi minnalta 270 euroa asumistukea kuussa. Pelkästään kissaan jo meni maaliskuussa 300 euroa niin siitä voi hyvin laskea että eipä jää paljon ruokaankaan kun autoonkin jo menee se 250 euroa kuussa jo pelkkään lainaan, lisäksi bensat ja huollot!

Kyllä on köyhillä hirveää Suomessa, toteaa YLE. Ruokaa ei ole, näin on kansa halunnut äänestää pahan hallituksen voimaan!

(Seuraavassa jutussa esitellään kevätmuotia vasemmistonaisten voimin😂 ja luetuimpana iso ja positiivinen henkilöjuttu edellisestä pääministeristä sannasta)

Kommentit (430)

Vierailija
61/430 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa. Aika laiskaa trollin paskaa. 🥱

Aika messevä paniikki persuilla! 

Yle on kyllä kommareiden  äänenkannattaja,miksi et usko sitä?.Vain vassarit näkevät jokaisessa aloituksessa paniikkia,ei kukaan muu.Mutku persut -persut.

Vierailija
62/430 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki, joilla on omistusasunto ja jotka jäävät työttömäksi ovat samassa tilanteessa. Ehkä pian myös sinä. 

Olemme saaneet kolme perintöä. Kaksi isoa vielä tulossa. Että tuskin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/430 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtavaa, että asumistukia vähennetään.

Sitten on tilanne kunnossa kun ne on poistettu kokonaan. Täysin aikansa elänyt järjestelmä.

Ei missään nimessä, se olisi meille asuntosijoittajille erittäin huono päätös.

Ei tuo roskajoukko pysty itse maksamaan vuokria, joten asumistukien poisto olisi pois meiltä sijoittajilta. Koko asuntomarkkinat menisivät sekaisin, kun vuokra-asunnoista olisi valtavasti ylitarjontaa. Se vaikuttaisi myös, vaikkei juuri sinulla se vuokralainen olisi se tukien saaja.

Tämä trolli ei kyllä tiedä edes perusteita. 

Asumista kannattaa tukea. Silloin ihmisillä ja perheillä pysyy parhaiten elämänhallinta kunnossa. Silloin vähenee muut kulut. 

Asumistuki olisi kaikista halvin yhteiskunnan tukimuoto. Jotkut kotitalousvöhennytkset ovat luksustukia. Ihmiset palkkaavat siivoojan joka tapauksessa. Tekevät remontteja joka tapauksessa. 

Vierailija
64/430 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän köyhällä ole varaa omistusasuntoon, autoon tai kissaan. Ei ainakaan mulla! Mulla ei olisi mihinkään noista varaa. Ja suurimmalla osalla köyhistä ei ole tuollaisiin varaa. Ei edes kissaan. 

Tuloni ovat vähemmät kuin Minnalla ja silti voin asua pienessä ok-talossa, on auto ja jopa se kissa ja säästöön jää vielä jonkun verran rahaa. 

Vierailija
65/430 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki, joilla on omistusasunto ja jotka jäävät työttömäksi ovat samassa tilanteessa. Ehkä pian myös sinä. 

Hyvät sulle. Minä perin se iso, huonokuntoisen  talon maalta. 

Vierailija
66/430 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän köyhällä ole varaa omistusasuntoon, autoon tai kissaan. Ei ainakaan mulla! Mulla ei olisi mihinkään noista varaa. Ja suurimmalla osalla köyhistä ei ole tuollaisiin varaa. Ei edes kissaan. 

Tuloni ovat vähemmät kuin Minnalla ja silti voin asua pienessä ok-talossa, on auto ja jopa se kissa ja säästöön jää vielä jonkun verran rahaa. 

Onko myös kaksi lasta? 

Vierailija
67/430 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko meillä olisi varaa jos Sanna olisi ehtinyt laittaa ennätykselliset satsaukset lainarahaa ilmastonmuutoksen torjuntaan? Suuresta velkataakastahan tämä johtuu.

Vierailija
68/430 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko meillä olisi varaa jos Sanna olisi ehtinyt laittaa ennätykselliset satsaukset lainarahaa ilmastonmuutoksen torjuntaan? Suuresta velkataakastahan tämä johtuu.

Nykyinen hallitus ottaa enemmän velkaa, vaikka ei ole koronasulkua.

Vierailija
69/430 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten on tilanne kunnossa kun ne on poistettu kokonaan. Täysin aikansa elänyt järjestelmä.

Kyllä vähäisempiä kuuluu

Ei kuulu.Jokainen maksakoon itse asumisensa tai voi muuttaa sinne missä on varaa asua.

Vierailija
70/430 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että ylimieliselle kokkarille toivoo vaikeuksia on vain ystävällistä häntä kohtaan. Silloin hänen ruumiinsa kärsii, mutta sielu viisastuu. Viisautta siis teille! 

Vierailija
71/430 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka asunto olisi pieni, ei tt-tuella tai työttömyysturvalla kukaan vaihda kulunutta asunnoissa uuteen, edes huonekalua vaikka sänky tai voi rempata. Eli tilanne on paha. Ihmiset syydetään kallille vuokralle.

Vierailija
72/430 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulosta millään tavalla kohtuulliselta tai reilulta muita ihmisiä kohtaan, että valtio rahoittaa omistusasumista omakotitalossa. Ihan sama vaikka olisi vanha talo perähikiällä, valtion tehtävä ei ole vaurastuttaa yksilöä eikä mahdollistaa luksuselämää yhteisillä varoilla. Niin se vaan on. Hyvä vaan kun tuet loppuu, tuilla on tarkoitus kattaa elämän välttämättömät osa-alueet, ei ylläpitää leveää elämää kenellekään. 

Miten yksilö vaurastuu asuessaan omistamassaan arvottomassa talossa perähikiällä vaikka saisi asumistukea? Eikö vuokralla asuvat jotka saavat asumistukea vaurastuta sitä osakkeenomistajaa, sijoittajaa? Sekö on oikein?

Vierailija
73/430 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vähäisempiä kuuluu

Ei kuulu.Jokainen maksakoon itse asumisensa tai voi muuttaa sinne missä on varaa asua.

Kuten kallishintaiseen Petterin kaverin sijoitusasuntoon? Petteri taisi nyt pissiä sinua linssiin. 

Vierailija
74/430 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulosta millään tavalla kohtuulliselta tai reilulta muita ihmisiä kohtaan, että valtio rahoittaa omistusasumista omakotitalossa. Ihan sama vaikka olisi vanha talo perähikiällä, valtion tehtävä ei ole vaurastuttaa yksilöä eikä mahdollistaa luksuselämää yhteisillä varoilla. Niin se vaan on. Hyvä vaan kun tuet loppuu, tuilla on tarkoitus kattaa elämän välttämättömät osa-alueet, ei ylläpitää leveää elämää kenellekään. 

Kun he muuttavat vuokra-asuntoon, niin tuet alkavat juosta. Elämä helpottuu muutenkin, kun ei tarvitse lämmittää itse eikä remontoida.

Asuntolaina tietysti jää, kun ei kukaan tuosta rötisköstä mitään maksa. 

Auton voi laittaa pois, jäädä työttömäksi, tehdä henkilökohtaisen konkurssin ja nostaa toimeentulotukea. Mikä järki olisikasan käydä töissä, jos siitä ei jää mitään käteen asumismenojen, vuokr

Palstalla on ollut useita ketjuja joissa on vaadittu työttömän/pienipalkkaisen menemään töihin vaikka käteen ei jäisi kulujen jälkeen mitään. se on työttömän velvollisuus kuulemma ja alhaalta pitää kaikkien aloittaa, jopa niiden viisikymppisten jotka ovat ikänsä tehneet töitä.

Vierailija
75/430 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivat asumismenot olisivat enintään 650 euroa tuossa tilanteessa. 250 neliötä? Olen työssäkäyvä pk-seudulta, asun 50 neliön asunnossa.

Vierailija
76/430 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesassa asutaan hikisessä yksiössä ja ollaan onnellisia.

Vierailija
77/430 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä tiedät lähdön järjestyksen? 

Vierailija
78/430 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstalla on ollut useita ketjuja joissa on vaadittu työttömän/pienipalkkaisen menemään töihin vaikka käteen ei jäisi kulujen jälkeen mitään. se on työttömän velvollisuus kuulemma ja alhaalta pitää kaikkien aloittaa, jopa niiden viisikymppisten jotka ovat ikänsä tehneet töitä.

Niin mistä sinä sitten aloittaisit työttömänä/pienipalkkaisena? Johtajan pestistäkö? Odotat että tulisi parempia tarjouksia? Entä jos niitä ei koskaan tule?

Vierailija
79/430 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhillä on varaa lapsiin. 

Auto on pakko olla jossain Juvalla, kun ei julkiset kulje. 

Sehän se just onkin! Kun +50k€ vuodessa tienaavana ei ole varaa kersoihin, eikä tulisi pieneen mieleenkään hankkia sellaisia kivirekiä perässä vedettäväksi kun just ja just tulee omillaan toimeen. Mutta kummasti kelan elätyksessä olevilla on varaa, samoin kun on varaa kulkea baareissa ja ajella takseilla. Mikään noista ei tulisi mieleenkään kun tienaa itse rahansa.

Vierailija
80/430 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuohon tilanteeseen olisi pitänyt herätä oikeesti jo aikaisemmin. Itsekin olen joskus saanut pientä palkkaa ja kyllä sillä pärjäsi, kun tarkasti eleli. Eikä kyllä kertaakaan tarvinnut miettiä mitään ulosottoon joutumista. 

Tietenkin elämässä voi tulla aina yllätyksiä, mutta lähtökohtaisesti isossa omakotitalossa eläminen pienellä palkalla on asia, jota kannattaa punnita tarkkaan. Ymmärrän kyllä, miksi on alunperin ostanut talon itselleen, kyseessä kuitenkin lapsuudenkoti. Mutta jo siinä vaiheessa olisi pitänyt ymmärtää, että se vaatii pihistystä muualta. Tiukan ruokabudjetin, ei lemmikkejä ym. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi