YLE: Paha hallitus leikkasi Minnan asumistuen pois, nyt asunto rapistuu ja Minna joutuu muuttamaan 250 nelijön asunnostaan!
Minnan palkka 1700 ja asumismenot noin 1000 euroa. Minnalta leikattiin 270 euroa asumistukea ja nyt Minna ja kissa joutuvat muuttamaan 250 nelijöisestä kivitalosta.
Rahaa ei minnalla ole Ylen näkemien jääkaappien todistuksella edes ruokaanja tämän toimittaja toteaa jutussa useaan otteeseen !
Hallitus siis yksipuolisesti leikkasi minnalta 270 euroa asumistukea kuussa. Pelkästään kissaan jo meni maaliskuussa 300 euroa niin siitä voi hyvin laskea että eipä jää paljon ruokaankaan kun autoonkin jo menee se 250 euroa kuussa jo pelkkään lainaan, lisäksi bensat ja huollot!
Kyllä on köyhillä hirveää Suomessa, toteaa YLE. Ruokaa ei ole, näin on kansa halunnut äänestää pahan hallituksen voimaan!
(Seuraavassa jutussa esitellään kevätmuotia vasemmistonaisten voimin😂 ja luetuimpana iso ja positiivinen henkilöjuttu edellisestä pääministeristä sannasta)
Kommentit (430)
Kaikki te jotka sanotte että hyvä ettei köyhällä ole mitään:
Olen elänyt tuollaisen elämän,kun oli alaikäinen 1 lapsi oli vain vuokra-asunto. Ei ole ollut koskaan lemmikkiä eikä matkoja. Pääsin päiväkotiin töihin niin hajosi pyykkikone eikä talossa ollut pesutupaan niin sossu vaan huusi puhelimeen että osta omilla rahoilla kun pääsit nyt töihin! Jouduiin ostaa sitten osamaksulla kun palkkahan tuli vasta kuukauden päästä.niin autoa ei ole koskaan ollut.
Se hyvä puoli köyhyydessä on ollut ettei ole alkoholi tai mitään vastaavaa ongelmaa kun eipä semmosia voi ostaa. Minulla kävi tässä hyvä tuuri kun olin perusterve alunperin js köyhyys esti että se perusterveys säilyi koska Ainot mitä olen voinut tehdä on harrastaa liikuntaa.
Lapselleni kävi huonommin koska se kärsi tuosta paljon. Sillä on nyt täysi-ikäisenä paljon sairauksia ja leikkauksia ja epäilen että mielenterveysongelmia voi myös olla.
Käyn myös itse nyt psykoterapiassa joten kalliiksi tuli yhteiskunnalle,tukien pitäisi olla edes 100e enemmän. Kun ei ole koskaan mitään ollut enkä ole ollut reissussa on vaikea välillä motivoitua mihinkään tai en edes tiedä mitä haluta kun ei ole ollut lemmikkejä,aitoja,reissuja,mitään hienoa.
Kissa pois, ei ole pakollinen pidettävä. Toki taloonkin voi tulla yhtäkkinen tarvittava korjaus, kuin tähän kissaan mennyt sairauskulu 300 €. Mutta tuonkin lemmikkiin menevän rahan voisi laittaa säästöön.
Näissä jutuissa ihmettelen aina isien poissaoloa, kun lasten elatustuki tulee Kelalta. Kaikilla lapsilla on kuitenkin isä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki te jotka sanotte että hyvä ettei köyhällä ole mitään:
Olen elänyt tuollaisen elämän,kun oli alaikäinen 1 lapsi oli vain vuokra-asunto. Ei ole ollut koskaan lemmikkiä eikä matkoja. Pääsin päiväkotiin töihin niin hajosi pyykkikone eikä talossa ollut pesutupaan niin sossu vaan huusi puhelimeen että osta omilla rahoilla kun pääsit nyt töihin! Jouduiin ostaa sitten osamaksulla kun palkkahan tuli vasta kuukauden päästä.niin autoa ei ole koskaan ollut.
Se hyvä puoli köyhyydessä on ollut ettei ole alkoholi tai mitään vastaavaa ongelmaa kun eipä semmosia voi ostaa. Minulla kävi tässä hyvä tuuri kun olin perusterve alunperin js köyhyys esti että se perusterveys säilyi koska Ainot mitä olen voinut tehdä on harrastaa liikuntaa.
Lapselleni kävi huonommin koska se kärsi tuosta paljon. Sillä on nyt täysi-ikäisenä paljon sairauksia ja leikkauksia ja epäilen että mielenterveysongelmia voi myös olla.
Aika hienosti olet selvinnyt. Tsemppiä tulevaisuuteen, myös lapsellesi.
Sinänsähän tuo on ihan typerää. Olisi järkevämpää ja halvempaa yhteiskunnan kannalta maksaa Minnalle asumistukea edelleen 250 eur kuin se, että Minna myy asuntonsa ja maksaa myyntitulolla asuntolainen ja muuttaa sitten vuokralle, jolloin yhteiskunnan pitää maksaa hänelle asumistukea esimerkiksi 450 eur tai enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulosta millään tavalla kohtuulliselta tai reilulta muita ihmisiä kohtaan, että valtio rahoittaa omistusasumista omakotitalossa. Ihan sama vaikka olisi vanha talo perähikiällä, valtion tehtävä ei ole vaurastuttaa yksilöä eikä mahdollistaa luksuselämää yhteisillä varoilla.
Onneksi on kohtuullista, että valtio rahoittaa ylikansallisia vuokrayhtiöitä. Sinäkin mielelläsi annat verorahasi niille.
Vierailija kirjoitti:
Sinänsähän tuo on ihan typerää. Olisi järkevämpää ja halvempaa yhteiskunnan kannalta maksaa Minnalle asumistukea edelleen 250 eur kuin se, että Minna myy asuntonsa ja maksaa myyntitulolla asuntolainen ja muuttaa sitten vuokralle, jolloin yhteiskunnan pitää maksaa hänelle asumistukea esimerkiksi 450 eur tai enemmän.
Kun ihmisiltä saadaan omistusasunnot ja maat pois, heistä tulee helpommin orjia. Ei haittaa, vaikka silloin maksettaisiin enemmän asumistukia.
Ikävä juttu mutta en kyllä tajua miksi verorahoista pitäisi tukea asunnon omistajia.
Jos talon ostaa niin se on sinun varallisuuttasi. Omaisuuden hankinta ja velan otto on oma riski. Ei siihen tukea tarvita. Se talo on sinun, sinulla on varallisuutta, mihin siis tarvitset tukia?! En vaan käsitä tuota logiikkaa.
Jos velkaan ja taloon ei ole varaa niin silloin olet tehnyt virheen. Selvästi jutun talo oli liian kallis ostos pienituloiselle. Virhepäätös. Itse en olisi noin vähävaraisena ikinä lähtenyt haalimaan omaisuutta ja lainaa. Mutta oma valintahan se on.
Vierailija kirjoitti:
Hänellä on kaksi alaikäistä lasta. Yksinasuva ei saa noilla tuloilla asumistukea.edes 250 euroa. Petteri Orpo sai omista lapsistaan lapsilisää parisataa kuussa koko näiden lapsuuden, ja varmaan nyt saa moninkertaisesti kaikkea turhaketta mitä ei normaali ihminen pysty edes kuvittelemaan. Mutta kyllähän se on kamalaa, jos yksihuoltaja saa lantinkaan, varmaan menee valtio konkkaan.
Talo on vanha, remontin tarpeessa ja sitä lämmitetään puulla. Kukaan ei halua ostaa sitä. Kadehdi kadehdi.
Mistä se tiedetään, haluaako "kukaan" ostaa sitä? Minna ei ole kertaakaan yrittänyt myydä.
Osti semmoisen johon ei ole varaa
asuu kaukana ja auto on kallis
Varaa on autotta bussilla mennä ja tulla lähiössä
Joku pari tonnia siis on rahaa per kk
ilman autoa lähiössä ookoo toimeentulo tuo
ei järkeä ostaa moista tönöä lahoamaan kun ei ole varaa siihen ylläpitoon eikä itse osaa
1700 + lapsilisät + elatusmaksut + verovähennys huoltaja vähennys + yksinhuoltajan vähennykset alet edut . Oikein hyvä että ihmiset huomaa myös sen että talot rapistuu. Kaikki talot. Siitä johtuu remontti velat kuin muut. Tervetuloa reaali elämään. Ihan sama missä asut miten aina maksat kuitenkin. Kun joku jääkaappi hajoaa maksat joko vuokrassa tai itse. Miten vaan. Auto rapistuu joten älä pidä autoa . Osta pyörä ja ala elää. Tilaa ruuat kotiin asu pienemmässä asunnossa. Laske montako kertaa voi käydä pesulla viikossa kuin montako litraa shampoota kuukaudessa . Käytä mehuja euron purkkeja ja leivo itse. Tee keksejä. Pieni asunto pienet kulut. Kasvata itse ruokaa jos piha tai parveke. Avomaan kurkku aika istuttaa huhtitouko. 700€ elämiseen plus lapsilisät jne. Jätetään burgerit pois ja tehdään oikeaa ruokaa kuten porkkanaraastetta. Kirppikseltä saa käytetyt vaatteet.
Pienempi asunto ja auto pois kokonaan. Hyvin pärjää sen jälkeen.
Tervetuloa vain tällaiseen 42 neliön lukaaliin.Me asutaan tällaisissa neliöissä. kissani kanssa. Vuokra 442 euroa /kuukausi. Kesäisin käydään kissan kanssa ulkona valjaissa, en ole saanut häntä lähtemään talvisin. Ei tykkää kun tassut kastuu. T M32 ja 11 vuotias kissa.
Kissa syö hiiriä ja lintuja ei sitä tarvi ruokkia. Sen voi jättää talon ostajalle. Kun talo on myyty maksetaan velat sillä sitten on vapaa. Ensin on hyvä ottaa tavallinen vuokra asunto. Sitten maksaa velat ja auton myyntihinnasta maksaa vuokran.
Tuo Minna on paikallinen pissis. Bensakulut tulee siitä, että ajaa p1llurallia. Kurvikuningatar 2024, 3. sija (maksullinen kisa, johon varustauduttiin tekoripsillä ynnä muulla).
Vierailija kirjoitti:
No, katsotaan, saako aikaiseksi myydä yhtään mitään. Tällä hetkellä pelkää, että joutuu myymään. Ei ole asian eteen tehnyt mitään paitsi valittanut varmuuden vuoksi nyt Ylen artikkelissa.
Eihän luokkayhteiskunnassa tavikset työllä saa rikastua. Tietenkin esimerkkiin etsittiin pahin yhdistelmä matalapalkkaisen elämästä. Voihan sillä 1700 euron palkalla asua myös hei vuokrakuutiossa jonka vuokra olisi 400 euroa kuussa eiks je?
Pomojen kenkiä kelpaa kuun lopussa nuolla kun tilille ei jää mitään vuokran ja laskujen maksun jälkeen.
Silloin voi unelmoida kiiltävästä mitalista jonka paikallinen kokoomuksen aluetoimisto voi myöntää kelpo nettoveronmaksajalle. Teet työtä josta ei jää mitään käteen eli elätät itsesi. Messinkinen mitali myönnetään viimeistään hautuumaalla. Kansalaismitaleita jaetaan nettoveronmaksajille jotka lähtevät jalat edellä eläkkeelle eli säästävät megahyvin kun eivät nosta eläkettä mutta ovat maksaneet sitä koko ikänsä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi köyhillä on aina eläimiä?
Pärjään just ja just tällä hetkellä, tähän kun ottaisi jonkun eläimen niin olisin vararikossa.
Hmm ottaisko kissan vai koiran.
Voi herran jumala minkälaisten ihmisten kanssa sitä pitää elää.
Ja joo, sulla on varmaan ollut se eläin silloin kun pärjäsit jotenkuten taloudellisesti. Ei olisi kannattanut ottaa, niinkun ei sitä luottokorttia tai kuutta eri osamaksua.
Opetelkaa käyttää sitä rahaa!
Tämä. Huomattavasti vähemmän olisi maksanut laittaa se kissa piikille siellä eläinlääkärissä, jolloin seuraavina kuukausina ei olisi kissan kuluja. Mutta kun ei...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän köyhällä ole varaa omistusasuntoon, autoon tai kissaan. Ei ainakaan mulla! Mulla ei olisi mihinkään noista varaa. Ja suurimmalla osalla köyhistä ei ole tuollaisiin varaa. Ei edes kissaan.
Elämäntilanteet voi muuttua ja ei velkainen omistusasunto muuttotappiokunnassa tee ketään rikkaaksi.
Se on se riski minkä ottaa kun hankkii omaisuutta. Väitän että sinulta ei liikene sympatiaa niille jotka menettää omaisuutensa pörssissäkään.
Mä ainakin otin koirat keskituloisena ja 10 vuotta oli niihin hyvin varaa. En voinut tietää sairastuvani syöpään ja olevani sen myötä köyhä. Nyt mulla on vanhuskoirat köyhänä. En ole jutun nainen.