YLE: Paha hallitus leikkasi Minnan asumistuen pois, nyt asunto rapistuu ja Minna joutuu muuttamaan 250 nelijön asunnostaan!
Minnan palkka 1700 ja asumismenot noin 1000 euroa. Minnalta leikattiin 270 euroa asumistukea ja nyt Minna ja kissa joutuvat muuttamaan 250 nelijöisestä kivitalosta.
Rahaa ei minnalla ole Ylen näkemien jääkaappien todistuksella edes ruokaanja tämän toimittaja toteaa jutussa useaan otteeseen !
Hallitus siis yksipuolisesti leikkasi minnalta 270 euroa asumistukea kuussa. Pelkästään kissaan jo meni maaliskuussa 300 euroa niin siitä voi hyvin laskea että eipä jää paljon ruokaankaan kun autoonkin jo menee se 250 euroa kuussa jo pelkkään lainaan, lisäksi bensat ja huollot!
Kyllä on köyhillä hirveää Suomessa, toteaa YLE. Ruokaa ei ole, näin on kansa halunnut äänestää pahan hallituksen voimaan!
(Seuraavassa jutussa esitellään kevätmuotia vasemmistonaisten voimin😂 ja luetuimpana iso ja positiivinen henkilöjuttu edellisestä pääministeristä sannasta)
Kommentit (430)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän köyhällä ole varaa omistusasuntoon, autoon tai kissaan. Ei ainakaan mulla! Mulla ei olisi mihinkään noista varaa. Ja suurimmalla osalla köyhistä ei ole tuollaisiin varaa. Ei edes kissaan.
Elämäntilanteet voi muuttua ja ei velkainen omistusasunto muuttotappiokunnassa tee ketään rikkaaksi.
Nimenomaan. Vaikka tuon saisi myytyä (epätodennäköistä), velkaa jää.
Vierailija kirjoitti:
Mahtavaa, että asumistukia vähennetään.
Sitten on tilanne kunnossa kun ne on poistettu kokonaan. Täysin aikansa elänyt järjestelmä.
Vierailija kirjoitti:
No eihän köyhällä ole varaa omistusasuntoon, autoon tai kissaan. Ei ainakaan mulla! Mulla ei olisi mihinkään noista varaa. Ja suurimmalla osalla köyhistä ei ole tuollaisiin varaa. Ei edes kissaan.
Muuta maalle, siellä on arvottomia rakennuksia paljon. Monet jäävät vain rapistumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten on tilanne kunnossa kun ne on poistettu kokonaan. Täysin aikansa elänyt järjestelmä.
Lainaperusteisiksi pitäisi laittaa, kuten suurinosa tuista.
Siis Minna ja kissa? Hänellä asuu siellä myös kaksi alaikäistä lasta, joiden huoltaja hän on. Lapset syö, ei vain kissa, tiesitkö?
Talo on myös kauheassa kunnossa, ei mitään luksusta mun mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Pitikö Riikka tulla tänne trollaamaan, teidän puolueenne vaalimenestykset on nyt näetty ja koettu. Persut ovat Sinisten tiellä, samaan luiskaan menossa.. 🤗
Jos näin, niin eihän sinullakaan pitäisi olla enää mitään syytä ulista persuista vauvapalstalla aamusta iltaan 7 päivää viikossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei missään nimessä, se olisi meille asuntosijoittajille erittäin huono päätös.
Ei tuo roskajoukko pysty itse maksamaan vuokria, joten asumistukien poisto olisi pois meiltä sijoittajilta. Koko asuntomarkkinat menisivät sekaisin, kun vuokra-asunnoista olisi valtavasti ylitarjontaa. Se vaikuttaisi myös, vaikkei juuri sinulla se vuokralainen olisi se tukien saaja.
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulosta millään tavalla kohtuulliselta tai reilulta muita ihmisiä kohtaan, että valtio rahoittaa omistusasumista omakotitalossa. Ihan sama vaikka olisi vanha talo perähikiällä, valtion tehtävä ei ole vaurastuttaa yksilöä eikä mahdollistaa luksuselämää yhteisillä varoilla. Niin se vaan on. Hyvä vaan kun tuet loppuu, tuilla on tarkoitus kattaa elämän välttämättömät osa-alueet, ei ylläpitää leveää elämää kenellekään.
Tämä.
Mäkin voisin laittaa 57 neliöisen vuokralle 1000€ kun käypä tälle on 600€
Kyllä minua veronmaksajana kiinnostaa että tuen saajia tuetaan REILUMMIN kuin että valtiota rahastetaan. Ilmat pois. Jos yksityinen palkansaaja jaksaa maksaa ylihintaista vuokraa, niin maksakoon. Ei ole yhteiskunnalta pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vähäisempiä kuuluu auttaa. Kaikku eivät ole rottia.
Onhan toi hallitus aika outo kun otti satasien asumistuen omistusasujilta ja samaan aikaan ottaa elötettäväksi kymmeniä tuhansia kehitysmaalaisia suomeen joka vuosi. Järkkäilee niille duunit ja opiskelupaikat.
Vierailija kirjoitti:
Kokonaisuutena niitä maksetaan miljoonia aina vaan enemmän kun tulee aukinaisia suita rajan yli jatkuvana virtana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki, joilla on omistusasunto ja jotka jäävät työttömäksi ovat samassa tilanteessa. Ehkä pian myös sinä.
en minä ainakaan olisi. Velaton lukaali ja lokaatio sellainen, että hinnat ovat pysyneet jopa viime aikoina.
Omistaminen on riskien hallintaa. Koulussa ei sitä opeteta, eivätkä kaikki opi sitä elämänkoulussakaan
Työttömyyskorvaus on alle 600 e netto. Ehkäpä saat sillä vastikkeen, veden ja sähkön sekä hiukan ruokaa. Kun jääkaappi hajoaa, olet kusessa. Kun joudut sairaalaan vaikka umpilisäkkeen poistoon, olet kusessa. Jo hammaslääkäri maksaa yli viisikymppiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lainaperusteisiksi pitäisi laittaa, kuten suurinosa tuista.
Palkkoja pitää nostaa ja yritystuet poistaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki, joilla on omistusasunto ja jotka jäävät työttömäksi ovat samassa tilanteessa. Ehkä pian myös sinä.
Ei, ei ole. Kun oli vielä puolison kanssa asuntovelkaa niin otettiin maksuturvavakuutus työttömyyden sekä henkivakuutus sen varalle että toisesta aika jättää. Laina ei myöskään ollut ylimitoitettu meidän maksukykyyn tai asunnon arvoon nähden. Ei edes sitten jos tulisi ero ja toinen jäisi siihen yksin. Nyt kun asunto on velaton ja säästyjä kertynyt kivasti niin ei ole nähty niille enää tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan ennen köyhtymistä ottamastani kissasta luovu. Kun sen otin, tein sitoumuksen "kunnes kuolema meidät erottaa". Säästän muusta.
Sitten pitää tosiaan säästää muusta eikä itkeä lehdissä. Vaikka ylihintaisesta autosta tai ylihintaisesta talosta. Kaikkia kolmea ei voi saada.
Kissaa tuskin tarvii joka kuukausi käyttää eläinlääkärissä, joten se kissaan kulunut 300€ on kertaluonteinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en minä ainakaan olisi. Velaton lukaali ja lokaatio sellainen, että hinnat ovat pysyneet jopa viime aikoina.
Omistaminen on riskien hallintaa. Koulussa ei sitä opeteta, eivätkä kaikki opi sitä elämänkoulussakaan
Työttömyyskorvaus on alle 600 e netto. Ehkäpä saat sillä vastikkeen, veden ja sähkön sekä hiukan ruokaa. Kun jääkaappi hajoaa, olet kusessa. Kun joudut sairaalaan vaikka umpilisäkkeen poistoon, olet kusessa. Jo hammaslääkäri maksaa yli viisikymppiä.
sulla meni pointti täysin ohi. Myyn kämpän ja muutan halvempaan. Nykyisestä saan 350 k€, on velaton.
Aika kauan voin olla ihan rauhassa työtön, työllistyn kyllä jossain vaiheessa
Vierailija kirjoitti:
Kissaa tuskin tarvii joka kuukausi käyttää eläinlääkärissä, joten se kissaan kulunut 300€ on kertaluonteinen.
Tämäpä se on se köyhien ongelma. Ei tajuta että se kertaluonteinenkin 300€ on paljon rahaa, joka on pois muusta käytöstä ja jota et ikinä tule saamaan takaisin. Seuraavassa kuussa on joku muu kertaluonteinen kulu joka muka sekään ei vaikuta budjettiin mitenkään.