Onko 2400e/kk brutto aivan paska palkka? Lähtisitkö töihin tuolla summalla?
Kommentit (47)
Minä en ymmärrä miksi aina valitetaan että pääkaupunkiseudulla ei pärjää yms. Kyllä pärjää kun ei osta sitä 300 000 euron asuntoa. Siellä pääkaupunkiseudullakin on halvempia asuntoja! Asuminen on kalliimpaa kuin vaikkapa Mäntyharjussa mutta niin on myös palkatkin paremmat pääkaupunkiseudulla ja työtä löytyy! Samoin hinnat on halvemmat kun on kilpailua ja paljon kauppoja.
PK:seudulla pärjäät tuolla juuri ja juuri, varsinkin jos on lapsia mutta jossain maalla niin kellään ei ole tuollaisia palkkoja mutta ei ole sitten asumiskustannuksetkaan yhtä kovia kuin pk-seudulla.
Meillä on miehellä tuo palkka, mulla korkeakoulututkinto ja ensimmäinen työpaikka jossa palkka yli 3000 euron!
ja palkka lisineen 1900 eur/kk eli todellakin lähtisin!
jostain työstä tuo olisi ihan hyvä palkka.
Omalla alallani (ja omasta työstäni) tuo summa
olisi reilusti alle keskiarvon, eli omaa työtäni en suostuisi tuolla summalla tekemään.
Toimihenkilöpuolella ihan OK palkka. Etenkin jos selviää normaalilla työajalla eikä tarvitse olla erityisammattilainen.
Amis tai amk-pohjalla hyvä, akateemiselle ei.
sillähän suurin osa suomalaisista naisista on töissä, eli OK.
Olisit kasvattanut munat ajoissa, niin saisit 230 € enemmän, siitä jäis just se 150 € enemmän käteen, jonka miehet kiikuttavat kuukaudessa naisia enemmän kaljakuppilaan.
jotain tuota luokkaa ja hyvin pärjätään :)
rankka työ henkisesti ja fyysisesti-lähäri :O/!!
Nuorenpana olisin mennyt tuolla palkalla töihin. Nykyään toi ois jo palkanlaskua. ;-D
työkokemusta 10vuotta, palkka 2100 euroa. On jo kokemuslisiäkin.
Aloituspalkaksi tuo kuulostaa ihan hyvältä.
joskaan itse en tuolla vielä ainakaan nykyiseen tehtävääni lähtisi. Joten riippuu kyllä mistä työstä tuon saa ja kuinka "helposti".
No on se mun liiton mukaan alle kaikkien suositusten mun ammatista.
.
Lähtisin ilman muuta, nykyistä työtäni 1200e enemmän :/
mutta esim merkonomit, yms opistotason koulutukset -> loistava
Kai se ihan ok palkka on, mutta itselläni melko pitkä työmatka ja miehellä paljon työmatkoja ulkomaille, joten hankalaa on elämä eikä mielestäni missään nimessä riittävä korvaus suhteessa siihen miten paljon töissä käynti hankaloittaa meidän perheen arkea :(.
Nyt on tarkoitus joko hankkia työpaikka jostain ihan kodin läheltä tai lopettaa töissä käynti kokonaan.
korkeakoulututkinnosta kyse. 2700 on se minkä alle kenenkään ei pitäisi mennä töihin mihinkään työpaikkaan, 3500 ihan hyvä vaativammiksi arvioiduista työtehtävistä
[]]Anna mä arvaan. Sä oot tradenomi ja liittosi suosittelee alkupalkaksi vähintään 3500 euroa kuussa.
]
[/quote]
Lähtisin joo.