Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko 2400e/kk brutto aivan paska palkka? Lähtisitkö töihin tuolla summalla?

Vierailija
17.09.2008 |

Kyseessä päivätyö klo 8-16.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisvaltaiset alat eivät tule myöskään koskaan pääsemään ylös palkkakuopasta, koska naiset usutetaan aina tappelemaan keskenään, kun tulee puhe palkankorotuksista. Siinä sitten naiset tappelee keskenään ja miehet käy vähinäänin keräämässä rahat.

Vierailija
42/47 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittiko ketjun alkupäässä oleva amk:lla ammattikorkeakoulun käynyttä ja sitten meinasi 2400 euroa/kk olevan hyvä palkka.

Sinä et taida todellakaan tietää mitä monet amk:t tienaa. Moni ei kuule suostuisi edes paskomaan tuommoisen palkan suuntaan. Minullakin on reilusti isompi palkka vaikka olen vain merkonomi. Tietysti voi riippua minkä linjan on käynyt ammattikorkeassa, mutta minun tutuista ei kukaan suostuisi tuolla palkalla. Ajattele nyt itse jos palkkasi on tällä hetkellä lähellä viittätonnia joku ehdottais puolta siitä.

Niin ja olen pk-seudulta ja niin ovat nämä ammattikorkean sankaritkin. Hei joskus oikeasti kannattaisi laskeutua sieltä akateemisen maailman pilvilinnasta niin näkisi todellisuuden.

Mutta nyt varsinaiseen kysymykseen kyllä minä menisin tuolla palkalla ja olen vuosi kausia ollut tuota pienemmällä palkalla hyvin pärjättiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkokemustakin kyllä jo 8 v, mutta palkkakehitys on ollut hyvää koko työuran ajan. Töissä IT-alalla.

Vierailija
44/47 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et taida todellakaan tietää mitä monet amk:t tienaa. Moni ei kuule suostuisi edes paskomaan tuommoisen palkan suuntaan. Minullakin on reilusti isompi palkka vaikka olen vain merkonomi. Tietysti voi riippua minkä linjan on käynyt ammattikorkeassa, mutta minun tutuista ei kukaan suostuisi tuolla palkalla. Ajattele nyt itse jos palkkasi on tällä hetkellä lähellä viittätonnia joku ehdottais puolta siitä.

Niin ja olen pk-seudulta ja niin ovat nämä ammattikorkean sankaritkin. Hei joskus oikeasti kannattaisi laskeutua sieltä akateemisen maailman pilvilinnasta niin näkisi todellisuuden.

Mutta nyt varsinaiseen kysymykseen kyllä minä menisin tuolla palkalla ja olen vuosi kausia ollut tuota pienemmällä palkalla hyvin pärjättiin.

Teen työtä rekrytointiasioissa (en missään vuokratyöfirmassa tms.) ja olen mm. palkka-asioiden kanssa tekemisissä päivittäin. Perspektiivini rekrytointiasioihin on eittämättä laajempi kuin aiemmalla kirjoittajalla, joka kirjoittelee mutu-tuntumalla. Tottakai niitä oikeasti paljon tienaavia amk-koulutuksen omaaviakin on, samoin kuin paljon tienaavia kouluttamattomiakin, mutta on erittäin yleistä, että omaa ansiotasoa liioitellaan. Harva oikeasti uskaltaa myöntää mitä ansaitsee, kun päälle on helppo laittaa vähän omaa lisää. Palkka riippuu AINA paitsi työtehtävistä, niin etenkin alasta. Tekniikan alalla ansiotaso on todellakin aivan jotain muuta kuin esim. hoito- tai opetusalalla. Se miten oikeutettua se on, on eri kysymys.

Vain todella sivistymätön ihminen arvottaa työnsä tai toisen ihmisen ansioiden mukaan. Sitäpaitsi on tiedetty fakta, että perusansiotason saavutettuaan ihminen ei arvosta palkkaa ainoana työtä motivoivana tekijänä.

Lähtöpalkkana 2400 on hyvä palkka alalla kuin alalla.

Vierailija
45/47 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasitko minä todellakin kirjoitin palkka riippuu minkä alan amk olet. Ja myöskin minä kirjoitin, että kyllä minä lähtisin tuolla 2400 kuussa töihin ja näin vuosia teinkin itse asiassa alle kahdentonnin oli pitkään.

Ja siitä, että kuinka totta se on mitä nämä amk:t tienaa onko siinä hitustakaan totta vai onko siihen laitettu pikkasen omaa lisää. Väittäisin kyllä tietäväni mitä esim minun mies tienaa vai onko teidän perheessä tapana pikkuisen kaunistella toiselle omia tuloja. Ja nämä muut amk:t joiden tulot tiedän minulla ei ole yleensä tapana keskustella tuloista muuta kuin ihan läheisten kanssa joten en oikein usko tässäkään kohtaan liioitteluun.

Ja jos sinä kerran olet ihan ammattilainen niin et varmaan silloin menisi ihan noin karkeasti niputtamaan tuloja pelkän koulutuksen perusteella. Kun on niitä akateemisiakin jotka tienaavat todella huonosti ja on näitä putkimiehiä joiden tulot on jotain ihan järjetöntä.

nro 43 tai jotain sinne päin

Vierailija
46/47 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha väittää muuta. Omalla alallani KUKAAN ei lähde edes työuransa alussa töihin tuolla palkalla.

Lähtöpalkkana 2400 on hyvä palkka alalla kuin alalla.

Vierailija
47/47 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muu kolleega.