Presidentin rouva järkyttää feministejä, ajattelee väärin!!
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/eb4bad97-4f8b-4264-9ea5-40a5c7…
Suzanne Innes-Stubb Eevassa: En pidä itseäni feministinä Kirjailija pöyristyi
Suzanne Innes-Stubb hätkähti Eeva-lehden haastattelussa ja kertoi, että ei pidä itseään feministinä.
Kommentit (186)
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
ÄÄNI PERUSSUOMALAISELLE ON ÄÄNI TRUMPILLE JA PUTINILLE
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Kyllä minustakin on alkanut tuntua siltä, että parempi kun on vain yleisesti ottaen hyvät arvot ja kykenee näkemään kaiken edessään eikä vain sitä yhtä ismiä, johon uskoo.
Nyt oli Kekkoselta harvinaisen epäonnistunut ulostulo, kaikki meni väärin - varsinkin loppukaneetti rouva tasavallan presidentin puolisolle: et varmaankaan ymmärrä, mitä feminismi tarkoittaa, varmaankin olet?
Vierailija kirjoitti:
Tasa-arvoa voi kannattaa olematta feministi
Riippuu feministin määritelmästä.
Joidenkin mielestä feministi tarkoittaa suunnilleen fanaatikkoa, joka polttaa rintaliivejä torilla ja vihaa miehiä.
Toisten mielestä feministi on jokainen, joka kannattaa tasa-arvoa.
olenko minä feministi vai joku muu -nisti
olen kokenut olevana tasaveroinen miesten kanssa niin työelämässä metallialan töissä kuin vapaa-aikanakin, suurin osa ystävistäni on ollut miehiä läpi elämäni. Ei mitään panokavereita vaan oikeita ystäviä. Puolisoni tapasin 18-ikäisenä ja yhdessä asuttuamme kymmenisen vuotta menimme naimisiin turvataksemme toistemme tulevaisuuden, mikäli jommalle kummalle jotakin sattuisi.Olemme yhä naimisissa keskenämme, liki 41 vuotta on yhdessä mennyt ja ihan varmasti hautaan saakka yhdessä olemme.
Puolisoni sairastui jo ennen naimisiin menoamme ja joutui jäämään eläkkeelle sen takia ja ei pysty mitään raskaampia töitä tekemään. Eli minä teen niin lumityöt talvella kuin puutarhatyöt kesällä, enkä sano tätä 'uhriutumistarkoituksessa' vaan tosiasiana joita elämässä itsekullekin aikaa myöten vastaan tulee tavalla tai toisella. En vaiha autoomme renkaita, mutta vieritän ne puolisolleni varastosta, koska hän ei siihen pysty asennon takia. Kaikki raskaammat nosto ja kantohommat minä teen. Hän puolestaan teki ruuat valmiiksi päivittäin ja kävi kaupassa töissäolo aikanani, nyt teemme nuo yhdessä tai kumpi haluaa.
Miesten kanssa on helppo tulla toimeen ja ovat mukavia seuraihmisiä, ovat rehellisempiä eivätkä selkäänpuukottajia kuten esim. naisvaltaisilla työpaikoilla. Olen aina kokenut olevani täysin samanveroinen miesten kanssa, kuten jo alussa mainitsin.
Minulle ei tarvitse avata ovea, minä voin avata oven vanhemmalle miehelle ja lausua kohteliaisuuden jos aihetta on, tuntemattomillekin, niin naisille kuin miehillekin odottamatta siitä mitään 'vastapalvelua'. Siitä seuraa useinkin hauska juttutuokio tuntemattoman kanssa.
Ollaan kaikki toisillemme ihmisiä, riippumatta sukupuolesta tai muista ominaisuuksista joita meillä itsekullakin on, ilman että itse niihin olisimme pystyneet vaikuttamaan.
-tasa-arvoinen 'mummo'-
Kannatan tasa-arvoa ja oikeudenmukaisuutta, yksilön vapautta. En ole feministi eikä minusta sellaista koskaan tule. Jos on jonkun mielestä väärin niin minkäs teet, koita kestää lähimmäistäsi.
Vierailija kirjoitti:
Eikö riitä että kannattaa tasa-arvoa, feminismi alkaa olla tänä päivänä jotain muuta, naiset ensin ja sitten ehkä miehet.
Feminismi tarkoittaa, että kannattaa tasa-arvoa. Et voi itse vain muuttaa sanojen merkityksiä sinulle sopivammiksi.
Feministien mielestä minä en voi olla feministi, koska olen kotirouva.
Nykyään feminismistä tulee mielleyhtymä hyvin kirjavaan intersektionaaliseen liikkeeseen, jonka piirissä suurennuslasin avulla etsitään kaikenmaailman sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöjä ja kasvatetaan non-binaareja pikkulapsia, joille on tärkeää jo riittävän varhain oppia valitsemaan oma sukupuolensa kuin maitokaupan hyllystä. Sitten marssitaan mm. oikeudesta saada identiteettikokemus passiin ja tulla kohdelluksi sen sukupuolen edustajana, mihin milloinkin kukakin omassa tuuliviirimäisessä päässään keksii kuulua. Tälle liikkeelle eivät merkitse mitään sellaiset asiat kuin logiikka ja perustellut argumentit, vaan julkisessa keskustelussa hääräävät ne, jotka rääkyvät kovimpaan ääneen omaa uhripositiotaan. Näille ihmisille on omituisen tärkeää tuoda esille, keitä ja mitä he haluavat milloinkin hässiä, mihin kaikkiin tuhansiin sukupuoliin he haluavat milloinkin samaistua ja millaisia etuoikeuksia näiden erityisominaisuuksien johdosta heille tulisi kuulua. Naiset ovat edellen todella alistetussa asemassa monissa yhteiskunnissa, kyse ei ole siitä onko naisen palkka 80 senttiä vaan siitä, saako nainen määrätä omasta kehostaan ja annetaanko hänen oppia lukemaan. Mutta näille uuden ajan feministeille suurin ihmisoikeusrikos vaikuttaa olevan se, ettei ihminen saa identiteettikokemustaan merkityksi juridiseksi sukupuoliluokitukseksi. Ilmeisesti ovat unohtaneet, että länsimaisessa kulttuuripiirissä on keskitty myös sellaisia hienoja käsitteitä kuin yksilöllisyys ja persoona, jonka kautta voisi ilmaista itseään ja identiteettiään ihan ilman mitään luokituksiakin.
Feministien mielestä kaikkien naisten pitäisi olla lasikattoja rikkomassa, siten nainen olisi aito ja oikea femisisti.
Hyvä Suzanne! 👏👏
Tasa-arvo on feminismiä tärkeämpää. Olen ihan samaa mieltä presidentin fiksun rouvan kanssa.
Eipä paljon mun jakkupuvun persusta kutittelis jos olisin presidentin vaimo tällaiset joutavat ulinat.
Nyt voisi tähän lohkaista niinkin päin kerrankin, että Kekkonen on Kakkonen!
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä on taas ihmeellinen haloo nostettu. Kirjailija Helmi Kekkosen 12-vuotias tytärkin oli kysynyt, että eikö kaikkien pitäisi olla feministejä.
No ei pidä. Jokainen saa olla ihan sellainen kuin haluaa ja pitää omat mielipiteensä, niihin meillä kaikilla on oikeus.
Jos Kekkosella olisikin poika niin olisi naurettavaa väittää feminismin ajavan tasa-arvoa kun enemmistölle eduskunnan feministeistä sopii miesten pakkoarmeija.
Ja siis tää Kekkonen alkaa toimittajan ominaisuudessa maalittamaan Innestä? Johan on varsinaista ammattitaitoa haastattelijalla -not
Vierailija kirjoitti:
Presidentin rouva? eikö hänellä ole mitään ammattia?
Etkö tiedä että hänellä on ammatti.
Vierailija kirjoitti:
Joo muakin naurattaa, että täällä ei kyllä tosiaan ymmärretä feminismi-termiä lainkaan :D
Ulla Appelsinilta voin odottaa moista roskaa, mutta luulisi että ihan tavalliset ihmiset ymmärtäisi valtavirtafeminismistä ne perusasiat edes
Ihan riittävästi ymmärtävät. Tuo oma asenteesi paljastaa juuri feminismin viemäriltä löyhkäävän itsetyytyväisyyden.
Vierailija kirjoitti:
Eipä paljon mun jakkupuvun persusta kutittelis jos olisin presidentin vaimo tällaiset joutavat ulinat.
Paitsi että et ole presidentin puoliso.
Hän on saanut englantilaisena konservatiivisen kasvatuksen, on myös naimisissa ja kahden lapsen äiti loogista.
kirjailijan 15 min julkisuudessa