Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Presidentin rouva järkyttää feministejä, ajattelee väärin!!

Vierailija
08.04.2025 |

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/eb4bad97-4f8b-4264-9ea5-40a5c7…

Suzanne Innes-Stubb Eevassa: En pidä itseäni feministinä Kirjailija pöyristyi

Suzanne Innes-Stubb hätkähti Eeva-lehden haastattelussa ja kertoi, että ei pidä itseään feministinä.

Kommentit (186)

Vierailija
41/186 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiennytkään, että voisin arvostaa Innes-Stubbia enemmän, mutta nähtävästi voin. En ole itsekään feministi, vaan tasa-arvon kannattaja.

Juuri näin! Millä kielellä haastattelu on tehty? Englanniksi? "Egalitarian" on mielestäni ns. korkeampi arvo, kuin feminismi. Tuo kritisoija on pihalla kuin lumiukko... ja tietenkin ajan henkeen opettaa lastaan myös hmmm vähän vinoon. (Silloin kun itse olin kuudennella, tällaista aikuisten hapatusta ei tarvinnut kuunnella, vaan leikittiin omanikäisten kanssa pihalla. Ovatko lapset nykyään aina aikuisen vaikutuspiirissä? Raitis ilma voi olla parempi monille. ) Nyt tälle lapselle ei selitetä, mitä Innes-Stubb tarkoitti. Olen itse aina ollut homojen, lesbojen, tummaihoisten ja ihan kaikkien kaveri ja muutenkin lämminhenkinen ja suvaitsevainen ihminen.  Niin mikä on tämä nykyinen oppisuunta, että asiat vääristellään siten, että jopa minä alan näyttämään r-sanalta? Maailmankirjat on niin sekaisin, kun ihmisten sanoja väännellään.

Tiedoksi tälle kritisoijalle:

' Egalitarian = believing in or based on the principle that all people are equal and deserve equal rights and opportunities.

"a fairer, more egalitarian society". '

Vierailija
42/186 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai sekopäiden seurakunta järkyttyy järkipuheesta.

Näin se on aina ollut. Jos olet erimieltä kuin he, niin sinussa on jotakin vikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/186 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Presidentin rouva? eikö hänellä ole mitään ammattia?

Hänen yhteiskunnallinen asemansa on presidentin puoliso. Siinä asemassa häntä on haastateltu. Hänellä on myös ammatti, mutta tietääkseni hän ei harjoita sitä tällä hetkellä, koska hänellä on edustuksellinen asema, johon liittyy velvollisuuksia, ja vaikka harjoittaisikin, hänen mielipiteestään ei olla kiinnostuneita tässä kohtaa hänen ammattinsa vuoksi vaan hänen yhteiskunnallisen asemansa vuoksi. Vähän sama juttu kuin ministereillä ja kansanedustajilla, joilla useimmilla lienee myös jokin erillinen ammatti, josta he ovat tauolla edustustoimensa aikana.

Vierailija
44/186 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on Helmi Kekkonen? Never heard.

Vierailija
45/186 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä on taas ihmeellinen haloo nostettu. Kirjailija Helmi Kekkosen 12-vuotias tytärkin oli kysynyt, että eikö kaikkien pitäisi olla feministejä.

No ei pidä. Jokainen saa olla ihan sellainen kuin haluaa ja pitää omat mielipiteensä, niihin meillä kaikilla on oikeus. 

Miksi sitten pakotatte minua olemaan vihaamatta miehiä? Miksi yritätte pakottaa minua purkamaan asepalvelusta? Miksi oletatte aina jokaisen naisen ajavan miehen asiaa? ;)

Miksi muuten vaihdatte nimenne vaikka miehet eivät sitä itse koskaan tee? ;)

Minä en ole vaihtanut nimeäni. Mies kyllä vaihtoi sukunimensä toiseen mennessään naimisiin, mutta minulla ei siitä huolimatta ole samaa sukunimeä kuin hänellä. Aattelepa, Suomessa on tasa-arvo ja jokainen saa olla ihan sen niminen kuin itse valitsee lain puitteissa, niin mies kuin nainenkin.

Vierailija
46/186 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kannatan vahvasti yhdenvertaisuutta ja tasa-arvoa" -> joku nevöhööd kirjailija järkyttyy. Ja tästä joku vielä jaksaa uutisen väsätä.

Hohhoijaa.

Vierailija
47/186 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rouva Stubb, yläluokkainen rouva Englannista

No mitä sitten mihin luokkaan kuuluu? Itse olen duunariperheestä ja minulle on opetettu, että kaikilla ihmisillä pitää olla ihmisarvo ja sananvapaus. En ymmärrä ollenkaan, kun rikkaita yritetään "dehumanisoida". En suvaitse huonoa kohtelua missään tapauksessa. 

Vierailija
48/186 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Feminismi on outo aatesuunta ku siinä ajetaan vaan toisen sukupuolen etua. Ei se oo reilua.

Persuus on outo aatesuunta, kun siinä ei edes yritetä opiskella historiaa.

Millainen aatesuunta tämä on? En ole koskaan kuullutkaan. 

Vierailija
49/186 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kekkonen lähetti myllykirjeen presidentin rouvalle :D

Sitä ihmettelin että miksei voinut päin naamaa näitä ulostulojaan sanoa vaan kirjeitse ja julkisyi ne. Aika pikkutyttö toimittaja

Vierailija
50/186 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsellinen tarina keksitty 12-vuotiaasta tytärnaisesta

Vierailija
51/186 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on hyvä että asiasta keskustellaan. Hän on poliitikon puoliso ja käyttää siten myös vähintäänkin symbolista valtaa itsekin. Tietenkin hänen arvoistaan ja sanoistaan pitää saada puhua kriittisestikin.

Miksi nykyään aina, jos joku nostaa tällaisen kissan pöydälle, häntä pilkataan? Eivätkö suomalaiset tosiaan halua käydä debattia tai kohdata mitään erimielisyyttä? 

Voi sitäkritisoida asiallisesti ja kasvokkain. Toimittajan kritiikki oli lähinnä "toi on eri mieltä kuin mä apua" ja vielä kirjeellä. Kaikenlaisia lissuja sitä aikuisten töihin otetaan

Vierailija
52/186 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kannatan vahvasti yhdenvertaisuutta ja tasa-arvoa" -> joku nevöhööd kirjailija järkyttyy. Ja tästä joku vielä jaksaa uutisen väsätä.

Hohhoijaa.

Vähään samaan tapaan kuin mitä J. K. Rowling sanoi, että transihmiset tarvitsevat tukea, hyväksyntää ja oikeanlaista hoitoa => JK Rowling on maailman transfoobikko #1. Make it make sense.

Vierailija
53/186 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä nykyään on ajatukset loppu ja laulut laulettu. Joku voi korkeintaan lainata rytmejä ja räpätä eri version.

Nykyään on tosi muotia olla oikealla ajatuksissaan ja oikeistolaisuus on eräänlaista nykyaikaista muotia kuten taistolaisuus oli ennen. Sillä saadaan huomiota kun ollaan erimieltä asioista ja vastarannassa.

Tosi monet mediapersoonat on saaneet paljon huomiota oikeistopodcasteillaan erityisesti miehille suunnatuissa, vaikka ovat keskinkertaisia toimittajia. Se on hyvä, koska se antaa jalustan kehittyä paremmaksi. On pitkä suora tie ja helppoja kuuntelijoita joita miellyttää. Lopussa se käy kuitenkin tylsäksi, mutta rahaa on tehtävä kun tilausta.

Kuullaanko kohta oikeistolaisia lauluja ja samaa energiaa kuin muinoin taistolaisilta? Ehkä.

Nykyään naisena saat hyvin huomiota kun lopetat palkkatyön ja alat kotiäidiksi. Myönnät että miehet oli oikeassa, ja mies maksaa elämäsi...

Kai tiesit että suurinosa suomalaisista ei kallistu vasemmalle? Ei ole koskaan kallistunut

Vierailija
54/186 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä on taas ihmeellinen haloo nostettu. Kirjailija Helmi Kekkosen 12-vuotias tytärkin oli kysynyt, että eikö kaikkien pitäisi olla feministejä.

No ei pidä. Jokainen saa olla ihan sellainen kuin haluaa ja pitää omat mielipiteensä, niihin meillä kaikilla on oikeus. 

Miksi sitten pakotatte minua olemaan vihaamatta miehiä? Miksi yritätte pakottaa minua purkamaan asepalvelusta? Miksi oletatte aina jokaisen naisen ajavan miehen asiaa? ;)

Kyllä moni mies vaihtaa sukunimensä avioituessaan. Näitä on todella paljon.  Itse en vaihtanut sukunimeäni, otin miehen nimen lisää. Ehkä olen sen verran feministi, etten halunnut luopua omasta sukunimestäni.

Vierailija
55/186 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän Suomessa naista pakoteta yhtään mihinkään. Saat ihan itse valita asuinpaikkasi, miehesi, tai olla valitsematta, olla menemättä avioon, opiskella mitä haluat, saada lapsia tai olla saamatta. Naisella on täysi oikeus olla oma itsensä. 

Vierailija
56/186 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. 

Vai että 12v. tytärkin aivopesty. Siellä taas joku kouvolatukkainen Mutsi oikein mallikasvattajana. 

Vierailija
57/186 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feminismi on vanhojen piikojen höpinöitä. Eihän niitä kukaan ota tosissaan eikä fiksujen ihmisten tarvii alkaa edes väittelemään niiden feministien kanssa.

Vierailija
58/186 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvoa voi kannattaa olematta feministi

Niinhän Innes -Stubb haastattelussa sanoikin, ja niin sanon myös itse.

Juuri tuollaiset Helmi Kekkosen kaltaiset öyhöttäjät tekevät feminismistä ja feministeistä todella vastenmielisiä.

Hysteerinen fanatismi ei ole hyväksi millekään ideologialle eikä ainakaan edistä sitä.

Vierailija
59/186 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kekkonen ei ole huonosta päästä ikäpolvensa naiskirjoittajia ja tavallaan nyt pääsi yllättämään lapsellisella (toki hyvin muodikkaalla) lokerointihalullaan.

Tietyn kulttuurikuplan tyypit tuntuvat ajattelevan  ja toimivan rasittavan samankaltaisesti eli ovat aidosti shokissa yksilöllisistä repäisyistä.

Oikein hyvä kun typeryys paljastuu tulipa tuo miten ja missä hyvänsä ilmi. Siis tässä se miten ahdas kirjailijan oma näkemys sallitusta naiseudesta on. Toivoisi enemmän mutta miten kehitystä, jäykän ajattelumuotin murtumista tuotetaan? Olisiko jopa niin että tälläisetkin pöyristelyt koettavat vahvistaa mukaeliitin itseriittoista ahdasmielisyyttä?

Vierailija
60/186 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Aika koomista. Presidentin vaimo vs 12- vuotias. Lapsillekko valta?