Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lasten luonapito/tukiperhe/isovanhemmat

Vierailija
08.04.2025 |

Ollaan varaamassa aikaa lastenvalvojalle. Aiheena elatusmaksujen tarkistaminen. 

Lapset on isän tapaamisilla olleet osittain mun vanhempien luona tai tukiperheessä. 

Voiko isänsä silti edellyttää, että ne ajat tulkitaan hänen luonapidon ajoiksi, joilta elatusmaksuja ei tarvitse maksaa? 

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ne lapset sinunkaan luona ole tuolloin olleet. Mikä tässä on niin vaikeaa? Vanhempi on elatusvelvollinen aina, myös silloin, kun lapsi on mummolassa tai tukiperheessä. Jos isä hoidattaa lapset muualla silloin, kun on vastuussa, se on hänen asiansa, eikä kuulu sinulle, vaikka on toki ikävää lasten kannalta (edellyttäen, että on hyvä isä muutoin).

Vierailija
2/4 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ne lapset sinunkaan luona ole tuolloin olleet. Mikä tässä on niin vaikeaa? Vanhempi on elatusvelvollinen aina, myös silloin, kun lapsi on mummolassa tai tukiperheessä. Jos isä hoidattaa lapset muualla silloin, kun on vastuussa, se on hänen asiansa, eikä kuulu sinulle, vaikka on toki ikävää lasten kannalta (edellyttäen, että on hyvä isä muutoin).

Hyvä vanhempi ottaa vastuun itse, ei hoidata muualla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kait se tukitoimi joskus osuu sinunkin vuorolle? Ainahan voit myös itse pyytää vanhempiasi hoitamaan lapsiasi. Reilua?!

Vierailija
4/4 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointti oli se, että hän väistää maksuvelvoitteita niillä päivillä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan