Miksi asunto ei kiinnosta ostajia?
Asunto myynnissä kasvavassa kaupungissa, ei kuitenkaan pääkaupunkiseudulla. Hinta on realistinen suhteessa sekä tällä hetkellä myynnissä oleviin vastaaviin asuntoihin että viime aikoina toteutuneisiin kauppoihin.
Asunto ollut markkinoilla vajaan kuukauden ajan, kiinnostuneita ollut tasan 1, joka jätti huomattavan alhaisen tarjouksen hintapyyntöön verrattuna.
Olin käsittänyt että asuntokauppa on alkanut hiljalleen elpyä taas. Mutta onko sittenkään?
Pilkkahintaan en myy. Asun sitten tässä, jos ei mene järkevään hintaan kaupassa. Jonkin verran neuvotteluvaraa hinnassa toki on.
Kiinteistönvälittäjällä siis myynnissä, en itse varsinaisesti myy.
Kommentit (247)
Onko keittiö kunnossa vai pitääkö aloittaa keittiöremontista? Vaalea keittiö on monen mieleen ja jos hinta on jo korkea, ei tee mieli laittaa 20 000 e sen päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyjä päättää myyntihinnan ja ostaja ostohinnan. Jos ne eivät kohtaa niin voivoi. Usein pyydetään asunnosta korkeaa hintaa vaikka tekemättä on kaikki putkiremontit ja kiinteistö vetelee viimeisiään. Kuvitellaan että ostaja maksaa hyvän hinnan lisäksi vielä päälle tulevat remontit. Ehei, ei se niin mene.
Myyjä päättää myyntihinnan ja ostaja ostohinnan. Jos ne eivät kohtaa niin voivoi. Usein tarjotaan asunnosta matalaa hintaa vaikka on tehty kaikki putkiremontit ja kiinteistö on ylläpidetty. Kuvitellaan että myyjä maksaa surkean hinnan lisäksi vielä päälle tulevat mielikuvitusremontit, joita harhainen ostaja epäilee ehkä olevan tulossa, vähintään ainakin naapuritalossa alkavat rempata. Ehei, ei se niin mene.
Näinkin päin. Lopputulos on aivan sama. Ei kauppaa.
Laitahan linkki ilmoitukseen, niin annan kattavan analyysin ks asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Otitko itse kuvat? Kuvilla on tänä päivänä suurin merkitys, ja ehdottomasti drone-kuvat ympäristöstä.
Harvassa paikassa niillä drone-kuvilla on mitään merkitystä. Kuka jotain kerrostalon kattoa haluaa katsella. Karttapalvelusta voi katsella ilmakuvan talosta ja alueesta, saa paljon, paremman kuvan maastosta ja sen vehreydestä ainakin täällä meidän alueella. Jos haluaa dronella kuvata, niin joutuu nousemaan puuston yläpuolelle saadakseen järkevää kuvaa. Itse taloa dronella kuvatessa menisi varmaan jo salakatselun puolelle.
Vierailija kirjoitti:
"Mutta selviäähän siinä asunnon todellinen arvo sen omistajan silmissä. Jos en suostu myymään asuntoani tarjotulla hinnalla 100,000e, niin sillä on MINULLE OMISTAJANA sen verran (tai siis vähintään hieman enemmän) arvoa."
Vaikka kympin setelillä oli minulle vaikka viidensadan euron arvo niin se ei silti ole sen arvo. Itse voi toki antaa asioille ihan minkä arvon tahansa mutta vaikka mitä väittäisitte niin se todellinen arvo määräytyy vasta kun joku sen haluaa ostaa.
Jos asunto on oma ja myyjä pitää sitä arvossa X00,000e, niin víttuakó siinä norkoilet aidan takana huutelemassa että ei varmasti kyllä ole tuon arvoinen. Asia ei kuulu sinulle MITENKÄÄN.
Jos myyjä ei myy tarjoamallasi (tai totta puhuen vain spekuloimallasi) hinnalla, niin se ei oikeastaan kuulu yhtään sinulle mitä myyjä omistuksensa arvosta ajattelee.
Palstalla on pitkään roikkunut näitä "ostin omakotitalon käsiään väänteleviltä ja kyynelehtiviltä myyjiltä -80% pyyntihinnasta koska heidän oli pakko minulle myydä hahahaha"-trolleja. Oikeassa maailmassa noita myyjiä eikä ostajia ole.
Ruma ja epäkäytällönninen asunto huonolla sijainnilla. Paska kämppä, jota ei halua ostaa vaikka kuinka halvella saisi.
Pelkkä välittäjien myyntikikka. Jos et osaa mennä google mapsiin ja kunnan karttapalveluun, oma ongelmasi