Miksi asunto ei kiinnosta ostajia?
Asunto myynnissä kasvavassa kaupungissa, ei kuitenkaan pääkaupunkiseudulla. Hinta on realistinen suhteessa sekä tällä hetkellä myynnissä oleviin vastaaviin asuntoihin että viime aikoina toteutuneisiin kauppoihin.
Asunto ollut markkinoilla vajaan kuukauden ajan, kiinnostuneita ollut tasan 1, joka jätti huomattavan alhaisen tarjouksen hintapyyntöön verrattuna.
Olin käsittänyt että asuntokauppa on alkanut hiljalleen elpyä taas. Mutta onko sittenkään?
Pilkkahintaan en myy. Asun sitten tässä, jos ei mene järkevään hintaan kaupassa. Jonkin verran neuvotteluvaraa hinnassa toki on.
Kiinteistönvälittäjällä siis myynnissä, en itse varsinaisesti myy.
Kommentit (247)
Asuntokauppa on edelleen jähmeää. Pörssin romahtaminen hyydytti sen lopullisesti. Veikkaanpa ettei loppuvuonna pahemmin myydä asuntoja tai uusia autoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun pyyntihinnan ja pilkkahinnan väliin mahtuu varmasti muitakin hintoja. Kokeile niillä.
Kokeilepa sinä ensin opetella lukemaan avaus loppuun asti. :)
Ap
Mitäpä lukemista siinä on? Jos kerran olet valmis myymään halvemmalla, laita ilmoitukseen halvempi hinta. Nyt sinä vaan odottelet, että joku tarjoaa sen verran.
En laita.
Hintapyyntöni on se minkä olen ilmoitukseen laittanut. Kuitenkin jos joku tarjoaa sen alle mutta mielestäni tarjous on vielä kohtuullinen, hyväksyn sen. Mitenkään isosta liikkumavarasta ei ole kyse.
Jos ei näillä spekseillä mene, ei sitten, asun itse.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Asuntokauppa on edelleen jähmeää. Pörssin romahtaminen hyydytti sen lopullisesti. Veikkaanpa ettei loppuvuonna pahemmin myydä asuntoja tai uusia autoja.
Sattui kyllä ikävästi tuo pörssiromahdus:/ Onkohan se nyt sitten todella niin että se vähäinenkin asuntokaupan elpyminen on tuon myötä poispyyhkäisty
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sattui kyllä ikävästi tuo pörssiromahdus:/ Onkohan se nyt sitten todella niin että se vähäinenkin asuntokaupan elpyminen on tuon myötä poispyyhkäisty
Ap
Kristallipallo on just nyt melkoisen sumea mutta kyllä se ainakin minun mielestäni vähän siltä näyttää.
Monilta on juuri lähtenyt 10-15% säästöistä pörssissä. Toisilla saattaa olla huolia työpaikan pysyvyydestä. Ostajat ovat hyvin varovaisia tällä hetkellä ja se näkyy myyntiajoissa. Ei kannata lähteä polkemaan hintaa jos ei ole pakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otitko itse kuvat? Kuvilla on tänä päivänä suurin merkitys, ja ehdottomasti drone-kuvat ympäristöstä.
Ammattilaisen ottamat kuvat on. Ei drone-kuvia kylläkään
Ap
Ns. Ammattilaisia on moneen lähtöön. Onko kuvat otettu matalalta niin ettei edes keittiön pinnat näy? Dronekuvat ehdottomasti.
Vierailija kirjoitti:
Monilta on juuri lähtenyt 10-15% säästöistä pörssissä. Toisilla saattaa olla huolia työpaikan pysyvyydestä. Ostajat ovat hyvin varovaisia tällä hetkellä ja se näkyy myyntiajoissa. Ei kannata lähteä polkemaan hintaa jos ei ole pakko.
Niin, tuo pörssiromahdus tapahtui kuitenkin tällä viikolla, asuntoni on ollut vajaan kuukauden myynnissä eikä kiinnostusta ollut paljoa ennen pörssiromahdustakaan.
Mutta tosiaan, kaiketi kauppa ei ollut alkanut kunnolla käydä edellistenkään kriisien jäljiltä.
Noinhan se on, en lähde polkemaan hintaa. Kokeillaan vuoden päästä vaikka uusiksi sitten, ellei nyt kesään mennessä mene kaupaksi järkevään hintaan.
Ap
Minä etsin asuntoa ja minä en osta asuntoa jossa on luova sisustaja/ remontoija päässyt vauhtiin.
Vierailija kirjoitti:
Minä etsin asuntoa ja minä en osta asuntoa jossa on luova sisustaja/ remontoija päässyt vauhtiin.
👍
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otitko itse kuvat? Kuvilla on tänä päivänä suurin merkitys, ja ehdottomasti drone-kuvat ympäristöstä.
Ap
Ns. Ammattilaisia on moneen lähtöön. Onko kuvat otettu matalalta niin ettei edes keittiön pinnat näy? Dronekuvat ehdottomasti.
Näkyy pinnat.
On ne minusta hyvät kuvat.
Enpä tiedä dronekuvista, varmasti olisi plussaa mutta ei jäisi itsellä asunnon ostaminen niistä kiinni
Ap
Joskus valitsin rempseän naisen välittäjäksi, kokeneen. Takavuosina. Silloin meni kaupaksi. Sen jälkeen toinen meni kaupaksi, koska oli hyvä välittäjä. Ja hinta kohdillaan. Jotkut välittäjät osaavat oikeat temput ja asiallisen myynnin, en tarkoita huijausta.
Vierailija kirjoitti:
Joskus valitsin rempseän naisen välittäjäksi, kokeneen. Takavuosina. Silloin meni kaupaksi. Sen jälkeen toinen meni kaupaksi, koska oli hyvä välittäjä. Ja hinta kohdillaan. Jotkut välittäjät osaavat oikeat temput ja asiallisen myynnin, en tarkoita huijausta.
Yhteydenottoja silti tarvitaan. Ellei kiinnostuneita ole jotka tulevat näytöille, ei ole kehen käyttää temppuja...
Mutta joo, joka tapauksessa välittäjällä on varmasti väliä. Olenkin miettinyt omaani, onko oikea henkilö, mutta mielestäni vaikuttaa hyvältä. On isossa välitysliikkeessä ja tehnyt myyntiennätyksiä ym
Ap
Vierailija kirjoitti:
Just pörssi romahti ja kokoajan irtisanomisilmoituksia Suomeen. Ukrainen sota jatkuu... Ajankohta on nyt tosi huono.
No eivät nuo pörssit ja irtisanomisilmoitukset ja sodat tavalliseen työssäkäyvään keskiluokkaiseen duunariin mitenkään vaikuta.
Vai onko teillä / heillä nyt kaikilla niin suunnattomasti fyrkkaa - miljardeja - että nuo rikkaan globaalieliitin jutut näitä potentiaalisia ostajia heiluttelevat?
Ja jos on, niin eikö sillä rahamäärällä sitten joku tavisasunto ole ihan mitätön vaihtoraha jostain suuremmasta?
En ymmärrä yhtään: pörssimiljonääri lykkää asunnon ostoa kun "on niin epävarmaa".
Nimim. Takuueläke ja Ikiperrsauki
Jos on hyvin ja tyylikkäästi remontoitu, niin luulisi menevän kaupaksi. Suurin osa haluaa muuttovalmiin kodin.
Oma asiansa on nämä, jotka eivät ole ikinä remontoineet asuntoaan. Nämä, jotka av:lla kehuvat, kuinka halpaa omistusasuminen on, kun laina on saatu maksettua. Kun heidän perään muuttaa, niin remontointiin menee sata tonnia. Me olemme muuttaneet ja tiedän, kuinka jokainen lista ja verhotankokin piti vaihtaa. Ei sitä ummehtuneisuutta muuten olisi kestänyt.
Minulla on kaveri, joka on yrittänyt myydä taloaan, ja ihmettelee samaa. Remontoi koko ajan, laatoittaa kylppäriä ja laittaa lattiiaa, mutta ei itse näe, että kokonaisuus näyttää halvalta, koska matskut on halpoja, saatu halvalla, ja siksi vähän palapeleistä tehty. Kyseessä älvsby-talo, joka on jo halvan oloinen itsessään. Ei se remontti paljoa auta.
Hinta on pielessä jos ei mene kaupaksi. Me myytiin alkuvuodesta 70-luvun ok-talo kuukaudessa kun laitettiin hinta heti n.20000 alle alueen muiden vastaavien. Ja myydessä ei enää tarvinnut tinkiä enempää vaan ostaja maksoi sen mitä pyydettiin. Meillä oli tavoitteena myydä eikä edes yritetty tehdä voittoa tässä maailmantilanteessa. Uusi talo saatiin myös vastaavasti edullisemmalla hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Drone kuvat ovat enimmäkseen turhia, ehkä omakotitaloissa joskus hyödyllisiä. Hyvä pohjapiirustus on sen sijaan oltava, itse asuntoa etsiessä hyppäsin yli kaikki ilmoitukset, joista pohjapiirustus puuttui.
Vierailija kirjoitti:
No mulla on myynnissä metro- ja ratikkaradan varrella iso saunallinen kaksio, lähes ovelta lähtee lenkkipolut, kauppaan ja kirjastoon 100m, putkiremontoitu äskettäin, keittiö myös päivitetty, rauhallinen alue ja yhtiö, hintaa 160 000e, ei kelpaa. Kai sen pitäisi olla uutta ja kiiltävää ja hienolla alueella että kelpaisi nykyihmisille?
Onko sun kämpässä sellainen seinäkeittiö? Me ostettiin asunto viime syksynä ja emmekä suurin piirten sylkäisseetkään seinäkeittiöllisiä asuntoja kohden. En tiedä onko mulla vaan todella voimakkaita tunteita niitä tyhmiä seinäkeittiöitä kohtaan, mutta en usko olevani tunteideni kanssa yksin. Veikkaan, että sellaisia on tulevaisuudessa todella vaikea saada myydyiksi etenkin kun niihin yhdistää muut surkean suunnittelun elementit, kuten minikokoiset makkarit ja ikkunat vaan yhdellä seinällä.
Aika on vaikea ja kuukausi on tosi vähän. Itselläni kesti vajaa 2,5kk ja meni haluamallani hinnalla (hintaan mukaan lasketun tinkivaran tingin). Ensimmäiseen 2kk ei ollut mitään kiinnostusta, sitten lopussa kaksi tarjoajaa yhtäaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Näkyy pinnat.
On ne minusta hyvät kuvat.
Enpä tiedä dronekuvista, varmasti olisi plussaa mutta ei jäisi itsellä asunnon ostaminen niistä kiinni
Ap
Drone-kuvat on kivoja, mutta aika merkityksettömiä ainakin mulle. Enemmän kiinnostaa miltä se kämppä näyttää sisältä kuin miltä se katto näyttää.
Ap