Millainen paikka Leppävaara on nykyään asua?
Kuulisin mielellään kokemuksia, kun on niin kasvanut ja muuttunut. Parempaan vai huonompaan, vai molempia?
Kommentit (105)
aika paska kaljmahoja siellä riittää
Kuukkeloi vaikka "Espoo puukótus" tai "Espoo ammuskelu" tai "Espoo rice cows"
Tuloksista ei ole pulaa mutta yritäpä löytää joukosta uutista joka ei liity Leppävaaraan.
Leppävaaraan muutosta haaveilevat lapsiperheet ovat erityisen ihastuneita haun "Espoon katujengit"-tulokseen.
Asutaan omakotitalossa. Rauhallista.
Joo, aseman seutu ja sellon ympäristö on nykyään kaukana siitä ysärin maalaiskylä-idyllistä.
Mutta en sanoisi että se on vuonna 2025 sen pahempi kuin muutkaan julkisen liikenteen solmukohdat kuten tikkurila jne.
Ja oletko käynyt vallikalliossa kävelemässä? Hyvin rauhallista aluetta tämä edelleen on, esim. ajurinmäellä tai vallikujalla on aivan eri tunnelma kuin läkkitorilla/sellolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espoossa ylipäätään ei kannata ajatella asuinpaikkaa sen mukaan että "julkiset yhteydet on loistavat".
Espoossa NIMENOMAAN kannattaa valita asuinpaikka julkisen liikenteen ja aivan erityisesti kiskoilla kulkevan mukaan.
Pitää siis varmistaa että minkään kiskoilla kulkevan julkisen asemaa ei ole ainakaan kahden kilometrin säteellä eikä alueella asuminen luonnistu ilman autoa tai lapsiperheessä vähintään kahta.
Tämä on lapsiperheelle viimeinen tapa nauttia edes hiukan siitä viime vuosituhannen koulutetusta ja hyvätuloisesta espoosta jossa lapsen uskalsi huoletta laittaa lähikouluun.
Eli käytännössä raharannikko. Vai ajattelitko kouluttautuneiden asuvan jossain Kalajärvellä? Itse asiassa koko Suomen akateemisin kaupunginosa on Tapiola, vaikka siellä pahamaineinen metro kulkeekin. Aika lailla kaikki Espoon lukiot ovat radanvarressa, joten koulumatkat menevät ankeaksi, jos pitää skutsissa asua.
Vierailija kirjoitti:
Muuta mieluummin Leppävirralle. On rauhallista.
Onko töitä? Jos ei, asun edelleen Helsingissä. Leppävaara ei tule kyseeseen, oli töitä tai ei.
En liikkuisi iltahämärissä sillä seudulla.
Vierailija kirjoitti:
Olen satakiloinen lihaksikas ja leveäharteinen 45-vuotias mies. Kymmenen aikaan illalla bussiterminaalin ja juna-aseman tienoilla oli levoton olo ja piti pälyillä ympäriinsä jatkuvasti. On huumehörhöä, avointa huumekauppaa, engiläistä ja huomaa olevansa vähemmistöön kuuluva kantasuomalainen.
Espoossa ylipäätään ei kannata ajatella asuinpaikkaa sen mukaan että "julkiset yhteydet on loistavat". Parempi asua kilometrin päässä, missä meno on jo yleensä aivan erilaista. Metron ja junaradan varsia kannattaa varsinkin vältellä. Oikeastaan ainoat poikkeukset tähän ovat Tapiola ja Otaniemi. Niittykumpukin on jo täysin pilattu tulevaisuuden ongelmalähiö nykypäivän huikeilla asuntojen hinnoilla.
Ai 45-v lihaskimppua pelottaa Leppävaara. Mua eläkemummoa taas ei ollenkaan. Tervetuloa vaan tänne, asunnotkin on kohtuuhinnoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espoon keskus, Leppävaara ja Matinkylä ovat Espoon slummit.
Kivenlahti tuohon päälle vielä.
Entä Suvela?
30km päässä Leppävaarasta alkaa olla jo ihan rauhallista...
Kivat kulkuyhteydet ja palveluita on. Mutta sattuneesta syystä sivistys on osalla nollissa. Jos et käy Sellossa ruuhka-aikaan, niin ihan kiva paikka, ainakin Helsingin puolen reuna.
Kaivoin tämän muutaman kuukauden vanhan ketjun esiin, kun sattumalta käynti Leppävaarassa meni jännäksi. Ventovieras hyypiö taputti Sellossa takapuoleen. Moista ei ole sattunut missään muualla Espoossa eikä pääkaupunkiseudulla eikä Suomessa, vaikka aika paljon kauppakeskuksissa liikun. En asu Leppävaarassa. Olin vain käymässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempaan suuntaan. Samanlainen työväenluokkainen alue se on kuin ysärillä, mutta julkiset yhteydet ja palvelut ovat erinomaiset.
Siinä ensimmäinen valehtelija. Toki, viime vuosien uutisotsikot lepuskista tukevat tätä kuvaasti "normaalista alueesta kuin ysärillä konsanaan" Mitä saat valehtelusta ja siitä että viaton asiasta tietämätön muuttaisi tähän muumaa-hellvettiin? Olet varmaan tuo urbo joka alapeukuttelee faktoja.
Eikö sulla riitä rahat Leppävaaran kämppiin vai mitä keuhkoat? Toki jos eriväriset ihmiset ovat ongelma, kannattaa asua jossain Savukoskella.
Ei ne erilaiset värit vaan ne erilaiset tavat. Vaan ehkäpä hyväksyt sitten samalla tavalla valkoistenkin jengit ja rikokset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen satakiloinen lihaksikas ja leveäharteinen 45-vuotias mies. Kymmenen aikaan illalla bussiterminaalin ja juna-aseman tienoilla oli levoton olo ja piti pälyillä ympäriinsä jatkuvasti. On huumehörhöä, avointa huumekauppaa, engiläistä ja huomaa olevansa vähemmistöön kuuluva kantasuomalainen.
Espoossa ylipäätään ei kannata ajatella asuinpaikkaa sen mukaan että "julkiset yhteydet on loistavat". Parempi asua kilometrin päässä, missä meno on jo yleensä aivan erilaista. Metron ja junaradan varsia kannattaa varsinkin vältellä. Oikeastaan ainoat poikkeukset tähän ovat Tapiola ja Otaniemi. Niittykumpukin on jo täysin pilattu tulevaisuuden ongelmalähiö nykypäivän huikeilla asuntojen hinnoilla.
Ai 45-v lihaskimppua pelottaa Leppävaara. Mua eläkemummoa taas ei ollenkaan. Tervetuloa vaan tänne, asunnotkin on kohtuuhinnoissa.
Hippimummoko se siellä ja maailman rakastaja. Ei nuoret jengiläiset tiedä eikä välitä sun aatteistasi. Onneksi olet köyhä?
Vanhalla ostarilla oli hetki jolloin olisin voinut olla pakistanissa tai jossain lähi-idässä. Kammottava hetki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkemummo kuorsaa iltakymmenen aikaan omassa sängyssään. Tuo 45-vuotiaan miehen kommentti kuvaa hyvin asemanseudun tilannetta.
Etelä-Leppävaara tosi nätti ja hyvin rauhallinen alue. :) super hyvät kulkuyhteydet , Sello lempi kauppakeskus. Nättiä luontoakin. Ihmisiä ei paljoa nää. Omat naapurit koostui eläkeläisistö, joten vähän liiankin rauhallista oli .
Toiselle puolelle asemaa en muuttaisi (vanhempi puoli), mutta ei sekään kovin erikoinen.
Sapelimunaisen miehen unelma.
Seisaaltaan takaapäin pantavia naisia liikkuu alueella.
Tämä on se vaarallisin "sammakko paistinpannussa-harha.
Ihminen on täysin sokea muutoksille ja kykenee normalisoimaan aivan käsittämättömiä asioita kunhan ne tapahtuvat riittävän hitaasti kuten tässä tapauksessa noin 25 vuoden kuluessa.
Minä asuin myös Vallikalliossa 1990-luvun puolivälissä ja työpaikka muutti sattumalta vuosi sitten Leppävaaraan joten koin kerralla kaikki muutokset. Siis ne muutokset jotka havaitsee jopa keskellä päivää. Riittävät minulle. Ei juolahtaisi mieleenkään muuttaa lasten kanssa Leppävaaraan asumaan.