Yle tutki avoimia työpaikkoja ja löysi kymmenittäin samasta työpaikasta tehtyjä ilmoituksia
Kommentit (100)
Tuohan on työnhakijan huijaamista. Olen täyttänyt lukuisia näitten eri rekrytointifirmojen sivuilla olevia lomakkeita ja tosissani nähnyt vaivaa ja hakenut näköjään työpaikkoja joita ei välttämättä ole olemassakaan. Ja sitten soitellut perään ja käynyt oikein paikan päällä haastattelussa. Ja sitten raportoinut työkkärille haetut 4 paikkaa xD ihan pelleilyksi mennyt kun ei tiedä onko edes mitään toimeksiantosopimusta näillä.
voitaisiinko saada normaali työnhaku takaisin?
Vierailija kirjoitti:
Tuleehan siitäkin yritykselle säästöjä vuokratyön avulla, kun voi esimerkiksi alkukuusta tarjota työntekijälle paljon ylitöitä, kun yrityksellä on kiirettä, mutta loppukuusta sitten sanoa, että älä tule kuun viimeisellä viikolla töihin, jotta ei tarvitse maksaa ylityökorvauksia siitä alkukuun ahkeroinnista. Säästöt tuossakin perustuvat vain ja ainoastaan työntekijän aseman heikentämiseen.
Kyllä itse olen saanut ylityökorvaukset kaikilta 8h yli menneiltä tunneilta, vaikka olisi ollut pari päivää viikossa töitä. Millä alalla tuo menee noin että koko kuukauden työt vaikuttaa ylityökorvauksiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuleehan siitäkin yritykselle säästöjä vuokratyön avulla, kun voi esimerkiksi alkukuusta tarjota työntekijälle paljon ylitöitä, kun yrityksellä on kiirettä, mutta loppukuusta sitten sanoa, että älä tule kuun viimeisellä viikolla töihin, jotta ei tarvitse maksaa ylityökorvauksia siitä alkukuun ahkeroinnista. Säästöt tuossakin perustuvat vain ja ainoastaan työntekijän aseman heikentämiseen.
Kyllä itse olen saanut ylityökorvaukset kaikilta 8h yli menneiltä tunneilta, vaikka olisi ollut pari päivää viikossa töitä. Millä alalla tuo menee noin että koko kuukauden työt vaikuttaa ylityökorvauksiin?
Tasoittumisjaksot on monen viikon pituisia useimmilla aloilla.
"Esimerkiksi kolmen viikon jakson työaika on useimmissa työehtosopimuksissa 114 h 45 min."
https://www.tehy.fi/fi/tyoelamaopas/tyosuhteen-aikana/tyoaika/ylityo
Vierailija kirjoitti:
Eihän tämä mikään uusi uutinen ole, mutta ilmeisesti jollekin on maksettu hienon tutkimuksen tekemisestä. Yleensä ne työpaikat on sellaisia, että niihin ei saada tekijöitä, joten yritetään mahdollisimman monen kanavan kautta saada joku työntekijä.
Mä ole ollut kerran töissä vuokrafirman kautta ja mulla ei ole kyllä siitä rekrystä mitään pahaa sanottavaa. Sain tessin mukaisen palkan, joka ei sillä alalla päätä huimannut, mutta saman tessin palkkoja sai vakituisetkin.
Ei minullakaan huonoa kokemusta ole henkilökohtaisesti. Palkkauksesta samoihin hommiin väliaikaisesti tullut yhdenmiehen yrityksen omistaja totesi, että palkan pitäisi olla puolitoista euroa enemmän tunnilta. Mukisematta enempää mentiin ja tehtiin työt. Jäi vain mieleen.
Muuten vuokratyöfirma jousti meidän suuntaan paljonkin, saimme itse päättää päivittäiset tuntimme ja työaikamme, kunhan viikkotunnit tulivat täyteen työajan 07-17 puitteissa 37,5 tuntia viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tämä mikään uusi uutinen ole, mutta ilmeisesti jollekin on maksettu hienon tutkimuksen tekemisestä. Yleensä ne työpaikat on sellaisia, että niihin ei saada tekijöitä, joten yritetään mahdollisimman monen kanavan kautta saada joku työntekijä.
Mä ole ollut kerran töissä vuokrafirman kautta ja mulla ei ole kyllä siitä rekrystä mitään pahaa sanottavaa. Sain tessin mukaisen palkan, joka ei sillä alalla päätä huimannut, mutta saman tessin palkkoja sai vakituisetkin.
Ei minullakaan huonoa kokemusta ole henkilökohtaisesti. Palkkauksesta samoihin hommiin väliaikaisesti tullut yhdenmiehen yrityksen omistaja totesi, että palkan pitäisi olla puolitoista euroa enemmän tunnilta. Mukisematta enempää mentiin ja tehtiin työt. Jäi vain mieleen.
Muuten vuokratyöfirma jousti meidän suuntaan paljonkin, saimme itse päättää päivittäiset tuntimme ja työai
Vuokratyöfirma mainostamassa itseään, koska olen oikeasti tehnyt noita vuokratyökeikkoja ja todellisuus on aika karua. Kukaan ei siellä haluaisi olla vuokratyöorjana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten vuokratyöfirma jousti meidän suuntaan paljonkin, saimm
Vuokratyöfirma mainostamassa itseään, koska olen oikeasti tehnyt noita vuokratyökeikkoja ja todellisuus on aika karua. Kukaan ei siellä haluaisi olla vuokratyöorjana.
ICT-hommia, käyttöjärjestelmäpäivitysta asiakasfirmassa töissäolo aikana. Ei aina voinut itse päättää kuka ehtii antaa koneensa päivitettäväksi, vaan itse sai asentaja sopia työntekijän kanssa milloin kone päivitetään. Toi oikeasti joustoa päivään ja siten oma päätös aikatauluihin toi myös joustoa. Esimies piti majaa 80 km päässä, eikä siksi voinut enempää vahtiakaan.
Ei kyllä tapahtunut ihan viime vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nuo avoimet työpaikat ovat vitsi, jo lainsäädäntö velvoittaa julkisen sektorin laittamaan pätkä- ja määräaikaiset työsuhteet julkiseen hakuun, kun määräaikainen työsopimus täytetään, vaikka sama työntekijä olisi hoitanut 18v työtehtävää, mutta se laitetaan julkiseen hakuun puolivuosittain.
Itå-Suomessa erään koulun keittäjä oli "pätkä"töissä 18v ja työpaikka oli julkisessa haussa puolivuosittain, kunnes työntelijä vei sen oikeuteen, kun ei saanut kesälomaa ja muita etuja. Ja näitä on kymmeniätuhansia esim. tuntiopettajat, koulunk.avustajat, varhaiskasvattajat jne.
Lisäksi tuossa taitaa olla sellainenkin juttu, että epäpätevää ei voi vakituiseksi palkata ja näin työ jatkuu määräaikaisia ketjuttamalla. Tämä toimii silloin kun halutaan suhteilla järjestää työpaikka epäpätevälle. Tiedän myös tapauksen, jossa epäpätevä teki työtä useita vuosia ja työt päättyi kuin muodollisesti pätevä eliittikotirouva päätti lähteä vanhoilla päivillään työelämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosia sitten pääsin kesätyöhön, joka taisi olla virka. Työsuhteeni oli lukemattomia pikkupätkiä ja osa oli muutaman päivän mittaisia työsuhteita. Käytännössä tein 6 työpäivän viikkoja, mutta palkan sain kuukausipalkkana ja nyt täytyy myöntää, että olin niin tyhmä etten osannut tarkistaa sainko vuorotyölisiä (palkanlaskija on voinut olettaa, että teen päivätyötä). Nuorena olin aika luottavainen, että maksavat palkan oikein ja sen vuoksi tilinauhan tarkastaminen jäi tekemättä.
Ottakaa opiksi ja tarkistakaa ne tilinauhat. Tehty työaika, ylityötunnit, vuorolisät, jne. Julkisella voivat tehdä inhimillisiä virheitä ja yksityisillä yrityksillä tekevät niitä ihan tahallaan.
Aktiebolag-työpaikassa palkanlaskija oli tehnyt reilulla kädellä vähennyksiä työaikoihini. Toisaalta, miksi ei olisi tehnyt, kun kerran kuukausi toisensa jälkeen vaikenemalla hyväksyin mokoman.
Vierailija kirjoitti:
Toverit! Äänestäkäämme SPD:tä
SDP ei ole kiinnostunut suomalaisista. Heitä kiinnostaa ma muutto.
onko EK (tai vast. taho) laittanut työntekijänsä väärentämään työllisyystilannetta? jotenkin haiskahtaa kokoomuslaiselle propagandalle D:
Vierailija kirjoitti:
Verorahat lähtee afrikkaan ja etelän vetelille korruptiomaille. Suomalaiset ensin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verorahat lähtee afrikkaan ja etelän vetelille korruptiomaille. Suomalaiset ensin
Persujen hätä näköjään saa spämmääpään paskaa eri ketjuihin.
Tappio tulee pettäjä persuille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä ole kokoomus, persut, ruotsalaiset ja sootananpalvojat ainakaan laittaneet suomalaisia ensin, ei muualle kuin tuhoon ja turmioon.
Laitoin hakualueeksi oman kaupungin ja sieltä tuli myös muiden kaupunkien työpaikkoja.
Eli siitäkin tietää, että ei ole työpaikkoja mitä ilmoitella.
Vierailija kirjoitti:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Saksan_sosiaalidemokraattinen_puolue
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin kerran töissä vähintäänkin epämääräisessä puljussa (liiketoiminta oli ihan laillista, mutta kaikki se muu tuhertaminen siellä...) ja satuin sitten huomaamaan, että paikkani oli avoinna.
Kysyinkin, että mikä meno niin ne vaan totesi että oot koeajalla.
Minä olin kolmisen vuotta töissä samassa paikassa täysaikaisena tai sitten määräaikaisia ketjuttamalla ja pätevyydestäni huolimatta joka syksy haettiin samaan hommaan uutta työntekijää... Nyt olisi ollut 0-sopparia tarjolla, mutta sanoin viimein kiitos ei ja teen hommat kotoa käsin.
-winner-
Olin töissä eräässä ihan Suomen alansa johtavassa työpaikassa kaksi jaksoa määräaikaisena vuokratyöntekijänä. Koska oli eräitä menoja niin sain jopa toimeentulotukea. Oli pitkä työmatka mutta hyvä henki työkavereiden kesken. To
Normaalit työnantajat ilmoittavat, että sinun sijaistamasi paikka on auki ja kehottavat hakemaan sitä. Mitä ihmeen järkeä on laittaa se paikka ikäänkuin salaa auki ja taas joutuvat opettamaan uudelle työt, joka ei välttämättä ole yhtä hyvä kuin siinä aiemmin ollut. Vaikea löytää yhtään mitään järkeä tällaisesta toiminnasta. Onko ainakin osa työnantajista hyvinkin tyhmiä??
Ei tuo mikään uutinen ole. Ihan yleistä toimintaa. Saadaan keinotekoisesti luotua kuva siitä, että niitä työpaikkoja on valtavasti avoinna. Tuota voi sitten Kokoomus tai Persu käyttää tekosyynä syyllistää (ja kyykyttää) työttömiä ja syrjäytyneitä. Sairasta touhua mielestäni. Miettikääpä asiaa. Kokoomus + Persut yhteensä noin kolmannes äänestäjistä (vaikka koko väestö otetaan huomioon, puhutaan silti vähintään noin viidesosasta suomalaisista). Aktiivisesti kiusaavat ja kaltoinkohtelevat muita suomalaisia. Käytännössä sadistista touhua.
Nyt kun takatalvi tulee, on työttömälläkin mahdollisuus tienata työpaikalla kun hiekat on jo ajettu pois, niin voi käydä liukastumassa valitsemansa työpaikan pihalla ja vaatia jättikorvauksia.
Kysyttäessä sanoo vaan että olin tulossa tänne töihin, mutta en kerinnyt löytää vielä mestaria jota olisin lujasti kätellyt ja katsonut silmiin sanoen että minä tulin nyt tänne töihin.