Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koirien pitäisi saada kulkea vapaana.

Vierailija
06.04.2025 |

Ainakin pienten. Eivät ole kissaa isompia, eivät kiipeile puihin, eivät kuseksi hiekkalaatikoihin ja eivätkö ole vaarallisia ja ovat vieläpä hyvin reviiritietoisia. 

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapelkaa pojat, saatte tupakkaa!

Vierailija
42/57 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Petolinnut ja ketut ja muut petoeläimet nappaisi heti pikkukoirat.

Mikä petolintu?

Merikotkan olen nähnyt retuuttavan pientä koiraa ja merikotkia on myös sisämaassa.

Koirani kulkee vapaana vierelläni, joten tämä sisämaassa lentävä merikotka sais nyrkistäni kuonoon.

Miksi koiranomistajat ovat väkivaltaisia? Aina kauheita väkivaltafantasioita jos koira on uhattuna.

Youtubessa on video, kun kotka hyökkää pienen lapsen päälle. Kyllä ne vanhemmat lähtivät sitä lastaan pelastamaan. Lapsi oli lopulta liian painava sille kotkalle. Kyllä minäkin koiraani puolustaisin enkä katsoisi vierestä, kun kotka se yrittää viedä sen pois. Sinä varmaan tyynenä katsoisut vierellä, että anna mennä vaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan noita Euroopankin maita joissa koirat liikkuu vapaana jopa kaupungilla. Ja osaavat vieläpä käyttäytyä, toisin kuin täällä jotkut remmirähjät. 

On on. Siellä vaan suhtaudutaan rennommin onnettomuuksiin. Vähän niin kuin autojen kolhimiseen ja naarmuttamiseenkin, se on sivuseikka jos kissat ja koirat katoaa tai käy toistensa kimppuun.

Vierailija
44/57 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on purrut kaksi kertaa koira KASVOIHIN kun olin pieni lapsi ja koirat saivat olla irrallaan kaupungissa. Pelkään koiria vieläkin.

Vierailija
45/57 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä petolintu?

Merikotkan olen nähnyt retuuttavan pientä koiraa ja merikotkia on myös sisämaassa.

Koirani kulkee vapaana vierelläni, joten tämä sisämaassa lentävä merikotka sais nyrkistäni kuonoon.

Miksi koiranomistajat ovat väkivaltaisia? Aina kauheita väkivaltafantasioita jos koira on uhattuna.

Youtubessa on video, kun kotka hyökkää pienen lapsen päälle. Kyllä ne vanhemmat lähtivät sitä lastaan pelastamaan. Lapsi oli lopulta liian painava sille kotkalle. Kyllä minäkin koiraani puolustaisin enkä katsoisi vieres

Se kotkavideo on jo todistettu feikiksi

Vierailija
46/57 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä järjestelyllä että omistajat ja koira kävisivät jossain testissä jossa omistaja saa osoittaa että koira on koulutettu tarpeeksi hyvin, ja josta saa sitten koiralla pidettävän näkyvän tunnisteen.

Ei ehdottomasti ilman koulutusta. Kissojen vapaana pito ilman koulutusta toimii tietyssä määrin koska kissat ei normaalisti häiritse ohi kulkevia tuntemattomia ihmisiä. Koirat on sen verran sosiaalisia että koira pitää kouluttaa ettei se häiritsisi.

Se sanottuna hyvin koulutettu koira voi mun puolestani kyllä olla vapaana.

Koira on elukka. Ei sitä pysty mitenkään takuuvarmasti kouluttamaan.

Ja vapaana kulkeva kissa on heitteillejätetty.

Vierailija
47/57 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiranomistajat eivät vain tajua, että kaikki eivät pidä koirista,  osa pelkää niitä syystä tai toisesta paljonkin eivätkä kaikki tykkää myöskään siitä että koiranskeidaa on siellä täällä,  myöskään se ei ole kaikille mieleen, että koira räksyttää naapurin pihalla taukoamatta. Mutta koiranomistajien mielestä heillä ja heidän koirillaan on oikeus olla ja muut väistäkööt ja muuttakoot muualle.

Vierailija
48/57 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koiranomistajat eivät vain tajua, että kaikki eivät pidä koirista,  osa pelkää niitä syystä tai toisesta paljonkin eivätkä kaikki tykkää myöskään siitä että koiranskeidaa on siellä täällä,  myöskään se ei ole kaikille mieleen, että koira räksyttää naapurin pihalla taukoamatta. Mutta koiranomistajien mielestä heillä ja heidän koirillaan on oikeus olla ja muut väistäkööt ja muuttakoot muualle.

Suomen pyhä eläin.

Vierailija
49/57 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä petolintu?

Niin mitä koiraa se 6kg lintu kantaa ja mihin? Lisäksi kyseessä on uhan alainen kanta eikä niitä ole kuin rapiat 1000 kpl.

Vierailija
50/57 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä petolintu?

Se tempaus maksaisi sulle 7400 euroa.

Vierailija
51/57 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meidän koira olisi hengetön ennen ensimmäisen lenkin loppua. Säntäilee niin lintujen, oravien kuin koirienkin perään silloin kun saa vapaana maalla olla eikä varmasti huomaisi väistää autoja. On myös suunnattoman innostunut ihmisistä eikä jättäisi yhtään koiraakaan rauhaan, mahtava kaaos syntyisi myös noiden pienten koirien toimesta. Toisin kuin moni tuntuu kuvittelevan, myös pienet koirat ovat hyvin vikkeliä, ei löydy ihmistä, joka juoksukisassa pärjäisi.

Oletko kokeillut kuria?

Vierailija
52/57 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä petolintu?

Etkö sinä puolustaisi? Katsoisit suu auki vieressä, kun koirasi tai lapsesi merikotka vie mennessään. 

Rinnastat siis ihmisen eläimeen? Eli haluat että myös sinua kohdellaan kuin eläin?

Vierailija
53/57 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koiraihmiset on pahimpia eläinten ja luonnon vihaajia. Ei kenelläkään näytä edes tulevan mieleen että se kiinnipito on metsästyslaissa juuri pesimisrauhan takia. Ei minä, minä ja vain minä. Juurihan te koiraihmiset melkein tapoitte sen kuutinkin. Koira on peto mitä kaikki luonnossa pelkää vain te näette koiranne eri tavoin kuin muu luomakunta.

Onhan ihminenkin saaliseläinten silmissä peto. Samassa metsässä vapaana kulkeva koira ei saaliseläintä pelota yhtään sen enempää tai vähempää kuin remmin päässä kulkeva koira tai vapaana kulkeva ihminen - kunhan kulkee nätisti eikä aiheuta vahinkoa.

Vapaana oleva koira ei omaa samanlaista harkintaa kuin ihminen.

Vierailija
54/57 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä petolintu?

Youtubessa on video, kun kotka hyökkää pienen lapsen päälle. Kyllä ne vanhemmat lähtivät sitä lastaan pelastamaan. Lapsi oli lopulta liian painava sille kotkalle. Kyllä minäkin koiraani puolustaisin enkä katsoisi vieres

Sulla on ongelmia elämänarvoissa. Suosittelen ammattiapua.

Vierailija
55/57 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun on purrut kaksi kertaa koira KASVOIHIN kun olin pieni lapsi ja koirat saivat olla irrallaan kaupungissa. Pelkään koiria vieläkin.

Olen lähes 40 vuotias ja viimeisen 6 vuoden aikana espoossa olen joutunut 3 kertaa vieraan koiran hyökkäyksen uhriksi. 2 kertaa koira vapaana kerran koira ei ollut kontrollissa.

Vierailija
56/57 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taajamassa vapaana liikkuvan koiran saa lopettaa.

Vierailija
57/57 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taajamassa vapaana liikkuvan koiran saa lopettaa.

"saa"? Ei vaan se PITÄÄ  lopettaa koska se villi peto eläin kuten karhu tai susi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi