Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koirien pitäisi saada kulkea vapaana.

Vierailija
06.04.2025 |

Ainakin pienten. Eivät ole kissaa isompia, eivät kiipeile puihin, eivät kuseksi hiekkalaatikoihin ja eivätkö ole vaarallisia ja ovat vieläpä hyvin reviiritietoisia. 

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös Helsingin keskustassa?

Vierailija
22/57 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä järjestelyllä että omistajat ja koira kävisivät jossain testissä jossa omistaja saa osoittaa että koira on koulutettu tarpeeksi hyvin, ja josta saa sitten koiralla pidettävän näkyvän tunnisteen.

Ei ehdottomasti ilman koulutusta. Kissojen vapaana pito ilman koulutusta toimii tietyssä määrin koska kissat ei normaalisti häiritse ohi kulkevia tuntemattomia ihmisiä. Koirat on sen verran sosiaalisia että koira pitää kouluttaa ettei se häiritsisi.

Se sanottuna hyvin koulutettu koira voi mun puolestani kyllä olla vapaana.

Kissa ei koskaan ole hyvin koulutettu. Se jahtaa lintuja joita muutenkin on vähemmän kuin koskaan. Koirani ei koskaan kiipeile puissa lintujen perässä. Siksi päästän sen aina vapaaksi. Se tulee kyllä kotiin kun ravistaa ruokakuppia. 

Jäniksen poikasia ym. syö.

Tiesitkö muuten että se katsotaan metsästämiseksi ja jos siihen ei ole lupaa kyseessä on metsästys rikos?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
24/57 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen aina välillä vanhentuneita lihapullia kaupasta ja kylvän niitä läheiseen metsiköön, jota koiranulkoiluttajat pitävät jonkinlaisena koirapuistona. Ekan lihapullan löytymisen jälkeen metsässä on aika hiljaista 2-3 viikkoa.

Vierailija
25/57 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina koira vapaana. Odotan sitä päivää kun, sakko tulee, mutta ei ole vielä tullut yli 20 vuoteen. 

Erikoista että kalastamiseen riittää valvontaa mutta petoeläimen vapaana pitämiseen ei.

Vierailija
26/57 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiraihmiset on pahimpia eläinten ja luonnon vihaajia. Ei kenelläkään näytä edes tulevan mieleen että se kiinnipito on metsästyslaissa juuri pesimisrauhan takia. Ei minä, minä ja vain minä. Juurihan te koiraihmiset melkein tapoitte sen kuutinkin. Koira on peto mitä kaikki luonnossa pelkää vain te näette koiranne eri tavoin kuin muu luomakunta.

Vierailija
27/57 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tänään mietin että kun koirat saatiin viralliseen rekisteriin olisi aika ryhtyä valvomaan ja sakottamaan taajama-alueella vapaana liikkuvia koiria, etenkin näin kiinnipitoaikana. Tämä ajatus tuli mieleen kun näin tänä aamuna viereisellä pellolla koiran jahtaavan tuhatta ja sataa metsäkaurista. Jos olisivat juosseet tielle niin olisi voinut tulla ikävää jälkeä. Vilkas taajamatie oli vieressä ja motari parin sadan metrin päässä.

Vierailija
28/57 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä ei olekaan valtavan montaa uutista kun koira on hyökännyt ihmisen kimppuun. Ja monen monesti on saanut lukea myös omistajan selitykset, ettei se ole aikaisemmin koskaan noin tehnyt. Maailmanlaajuisesti arvioidaan, että koirat tappavat reilut 25 000 ihmistä vuodessa.

Vierailija
29/57 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Petolinnut ja ketut ja muut petoeläimet nappaisi heti pikkukoirat.

Mikä petolintu?

Merikotkan olen nähnyt retuuttavan pientä koiraa ja merikotkia on myös sisämaassa.

Vierailija
30/57 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi vapaana liikkuvan pedon saa ottaa kiinni ja lopettaa. Koirien nylkeminen on yksi mukavimmista harrastuksista.

Mene kusipää helvettiin.

Kissan turkki on pehmeämpää. Autooni ilmestyi mukavat niskatyynyt kun naapurin kaksi persialaista kävivät meidän tontilla

0/5

Vierailija
31/57 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koiraihmiset on pahimpia eläinten ja luonnon vihaajia. Ei kenelläkään näytä edes tulevan mieleen että se kiinnipito on metsästyslaissa juuri pesimisrauhan takia. Ei minä, minä ja vain minä. Juurihan te koiraihmiset melkein tapoitte sen kuutinkin. Koira on peto mitä kaikki luonnossa pelkää vain te näette koiranne eri tavoin kuin muu luomakunta.

Ei mun koirat ole ikinä yhteenkään luonnoneläimeen koskeneet. 

Vierailija
32/57 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä petolintu?

Merikotkan olen nähnyt retuuttavan pientä koiraa ja merikotkia on myös sisämaassa.

Koirani kulkee vapaana vierelläni, joten tämä sisämaassa lentävä merikotka sais nyrkistäni kuonoon.

Vierailija
33/57 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidän koira olisi hengetön ennen ensimmäisen lenkin loppua. Säntäilee niin lintujen, oravien kuin koirienkin perään silloin kun saa vapaana maalla olla eikä varmasti huomaisi väistää autoja. On myös suunnattoman innostunut ihmisistä eikä jättäisi yhtään koiraakaan rauhaan, mahtava kaaos syntyisi myös noiden pienten koirien toimesta. Toisin kuin moni tuntuu kuvittelevan, myös pienet koirat ovat hyvin vikkeliä, ei löydy ihmistä, joka juoksukisassa pärjäisi.

34/57 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toimisi. On kokemusta vapaana liikkuvista ja oman ison koiran kimppuun hyökänneistä koirista. 

Joku purulelun kokoinen chihu kun käy isomman ja äreämmän jalkoihin kiinni niin se on rouskis ja henki pois. Tai kun koira näkee ajotien toisella puolella jotakin kiinnostavaa niin juoksee auton alle. Koirien taluttamiselle kytkettyinä taajamissa on hyvät syyt.

M60

Vierailija
35/57 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten pitäisi saada laittaa omalle pihalleen eläinloukkuja, jos joku typerä kissa tai koira päättää TUNKEUTUA HENKILÖKOHTAISEN OMAISUUDEN TUNTUMAAN!

Vierailija
36/57 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä petolintu?

Koirani kulkee vapaana vierelläni, joten tämä sisämaassa lentävä merikotka sais nyrkistäni kuonoon.

Kyllä se sulle hätä tulisi jos kotka kävisi kimppuusi.

Vierailija
37/57 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä petolintu?

Miksi koiranomistajat ovat väkivaltaisia? Aina kauheita väkivaltafantasioita jos koira on uhattuna.

Vierailija
38/57 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita Euroopankin maita joissa koirat liikkuu vapaana jopa kaupungilla. Ja osaavat vieläpä käyttäytyä, toisin kuin täällä jotkut remmirähjät. 

Vierailija
39/57 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä petolintu?

Miksi koiranomistajat ovat väkivaltaisia? Aina kauheita väkivaltafantasioita jos koira on uhattuna.

Etkö sinä puolustaisi? Katsoisit suu auki vieressä, kun koirasi tai lapsesi merikotka vie mennessään. 

Vierailija
40/57 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan ihminenkin saaliseläinten silmissä peto. Samassa metsässä vapaana kulkeva koira ei saaliseläintä pelota yhtään sen enempää tai vähempää kuin remmin päässä kulkeva koira tai vapaana kulkeva ihminen - kunhan kulkee nätisti eikä aiheuta vahinkoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi