Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä suolaa käytät?

Vierailija
06.04.2025 |

Mulla meiran perussuolaa sekä pansuolaa ja perunamaustetta, jonka seassa suolaa.

Kommentit (96)

Vierailija
81/96 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mineraalisuola, jossa osa natriumista on korvattu kaliumilla, voi auttaa verenpaineen laskemisessa ja pienentää riskiä sairastua aivoverenkiertohäiriöihin ja sydän- ja verisuonitauteihin.

Vierailija
82/96 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jozo merisuolaa karkeana ja jauhettuna. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/96 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pöytäsuola on epäpuhtauksista puhdistettua merisuolaa, ei sitä teollisesti ole valmistettu. 

Kemiallisesti puhdistettua

Vierailija
84/96 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käytä, koska monissa tuotteissa on jo itsessään riittävästi ellei liikaa.

Etkö koskaan tee itse ruokaa? 

99,9 prosenttia ajasta.

Aamupalalla yhtenä ruoka-aineena oli raejuustoa proteiininlähteeksi. 1,6 g suolaa pelkästään siitä. 

Vierailija
85/96 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maldon sea salt flakes lukee boxissa. Ja sitten on Herbamare luomuyrtti-merisuolaa.

Vierailija
86/96 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pöytäsuola on epäpuhtauksista puhdistettua merisuolaa, ei sitä teollisesti ole valmistettu. 

Kemiallisesti puhdistettua

Merisuolaa huuhdotaan kalsiumoksidilla (happea ja vettä), leivinjauheella sekä kalsiumhydroksidilla. Ei siinä mitään myrkkyjä käytetä. Nuita aineita syöt joka päivä ruoassasi, ne nyt vain sattuvat pesemään niitä epäpuhtauksia pois merisuolasta. Leivinjauhe pesee monia asioita. 

Ei sanaa kemia tai kemikaali kannata pelätä. Vesi ja ilmakin ovat kemikaaleja. Kaikki materia on kemikaaleja. 

Vierailija
87/96 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt puhdistamatonta merisuolaa sen jälkeen, kun luin E535 paakkuuntumisen estoaineen mahdollisista haitoista. Ehkä vähän hihhulia, myönnetään.

Jodin saanti huolettaa hieman. Haluaisin jodisuolaa ilman paakkuuntumisen estoainetta. Merilevää yritän syödä säännöllisesti ja jodilisääkin olen pohtinut, mutta hieman pelottaa että tulisikohan sitä jodia sitten jopa liikaa (toki sitä voi saada merilevästäkin liikaa). En syö tehotuotettuja eläimiäkään, niidenhän rehuihin lisätään säännönmukaisesti jodia (kuten esim. B12-vitamiiniakin). Ei taida olla muita luonnollisia kunnollisia jodin lähteitä kuin merilevä.

Vierailija
88/96 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt puhdistamatonta merisuolaa sen jälkeen, kun luin E535 paakkuuntumisen estoaineen mahdollisista haitoista. Ehkä vähän hihhulia, myönnetään.

Jodin saanti huolettaa hieman. Haluaisin jodisuolaa ilman paakkuuntumisen estoainetta. Merilevää yritän syödä säännöllisesti ja jodilisääkin olen pohtinut, mutta hieman pelottaa että tulisikohan sitä jodia sitten jopa liikaa (toki sitä voi saada merilevästäkin liikaa). En syö tehotuotettuja eläimiäkään, niidenhän rehuihin lisätään säännönmukaisesti jodia (kuten esim. B12-vitamiiniakin). Ei taida olla muita luonnollisia kunnollisia jodin lähteitä kuin merilevä.

E535 on täysin turvalliseksi todettu. 

Vierailija
89/96 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän mineraalisuolaa, koska siinä on vähemmän natriumia. Vaikka sitä yliannostelisikin, se ei ole niin vaarallista, koska mineraalisuolaan lisätyt muut mineraalit ehkäisevät natriumin haittoja.

Vierailija
90/96 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se pitää olla laadukasta luonnonsuolaa, EI valkoista teollista suolaa! Se on MYRKKYÄ! Samoin kuin valkoine sokeri on myrkkyä!

Mitä höpiset , samaa  97-98  % natruimkloridia ne kaikki on😅

Naura vain, mutta kannattaa ottaa asioista selvää. Sillä todellakin on väliä mitä käyttää. 

Vierailija
91/96 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkeaa merisuolaa ja jodi hienoa suolaa.  Lisäksi suolapitoista sitruunapippuria.

Vierailija
92/96 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus jodioitu suola, mineraalisuola ja merisuola. Muut huushollissa eivät suostu syömään mineraalisuolaa, mikä mun lemppari, joten meillä on omat suolat.

Vierailija
93/96 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrttimerisuolia, puhdistamaton merisuola, joskus himalajan ruususuola. 

Siinä Himalajan suolasa se väri on ruostetta ja muita epäpuhtauksia 

Vierailija
94/96 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meri ja jodioitu ruokasuola. Vähän käytän, lähinnä kalassa.

Muut suolat lähinnä hupuuukia 

Vierailija
95/96 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se pitää olla laadukasta luonnonsuolaa, EI valkoista teollista suolaa! Se on MYRKKYÄ! Samoin kuin valkoine sokeri on myrkkyä!

Mitä höpiset , samaa  97-98  % natruimkloridia ne kaikki on😅

Luonnon suoloissa on yli 80 mineraalia, joita keho tarvitsee. Teollisesti käsitellyistä pöytäsuoloista ne on otettu pois ja myyty kaiken maailman koskmetiikka ja lääketieteen tarpeisiin. 

Juuri näin. Meillä on foodin hieno guerande merisuola käytössä.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä