Moni meistä haluaa maailmasta paremman paikan, mitä teet omalta osaltasi sen eteen?
Täälläkin valitetaan ihmisten itsekkyydestä, välinpitämättömyydestä ja kaikesta muusta pahasta maailmassa.
Ihmiset hokevat kuinka maailma on kamala ja "jonkun" pitäisi tehdä asialle jotain.
Mitä teet itse, jotta maailma olisi parempi paikka? Mitä teet tänään? Jokainen teko vaikuttaa.
Kommentit (128)
Pysyttelen omissa oloissani pois ihmisten tieltä.
Äänestän järkevää ehdokasta, joka kuuntelee asiantuntijoita ja jolla on myötätuntoa. En populististia enkä ilkeilijää.
Olin päiväkodissa töissä yli kymmenen vuotta. Uskon että rakastamalla näitä lapsia ja huolehtimalla heidän turvallisuudestaan, tunteistaan ja kyynelistään voin tehdä tulevaisuuden maailmasta vähän lämpimämmän paikan elää. Lopulta uuvuin koska lapsia oli liikaa ja sydämeen sattui kun en voinut olla heille läsnä, joten vaihdoin mielenterveyspalveluihin. Yritän siellä nyt parhaani mukaan tukea ihmisiä kohti valoisampaa tulevaisuutta. Uskon että jokaisella ihmisellä ja teolla on väliä. Toivottavasti heistä joku kuntoutuu vielä töihin, ehkä joku ei hyppääkään sen junan alle, tai jaksaa olla vanhempi omalle lapselleen eikä heitä tarvitse ottaa huostaan. Yksi palanen kerrallaan
Olen kummiperheenä nuorelle, jolla ei ole omaa perhettä ollenkaan (äitiä, isää tai sisaruksia). Näemme harvakseltaan mutta hänestä on tullut hieno nuori mies.
Äänestän järkeviä puolueita, en syö lihaa, en omista autoa, olen lapseton.
- en ostele mitään turhaa
- en lisäänny
- en tue turhanpäiväisiä julkkiksia tai poliitikkoja
- keskityn tekemään parhaita valintoja joita voin tehdä huonoissakin tilanteissa
Jätän lapset tekemättä. Luonto kiittää.
Kannustan ihmisiä ja vastailen viestiketjuihin positiivisesti esimerkiksi täällä. Olen myös valmis "viskaamaan ksipäitä bussin alle(lähinnä kiusaajia ja muiden elämää terrorisoivia)", kun tilaisuus tulee.
Vierailija kirjoitti:
Kannustan ihmisiä ja vastailen viestiketjuihin positiivisesti esimerkiksi täällä. Olen myös valmis "viskaamaan ksipäitä bussin alle(lähinnä kiusaajia ja muiden elämää terrorisoivia)", kun tilaisuus tulee.
Koitan olla tuomitsematta ihmisiä ksipäiksi, koska en voi tietää mikä vaikuttaa mihinkin, millainen elämäntilanne ja eväät heillä on.
Epäreilua käytöstä ei tarvitse hiljaa sietää, ja puuttua pitää, varsinkin kiusaamiseen, mutta bussin alle en edes kuvainnollisesti ketään haluaisi viskata. Ties mitä kukakin on kokenut. Kiusaaja saattaa olla itse ollut rankasti kiusattu. Tai katoinkohdeltu vaikka lapsena. Tai mitä hyvänsä...
Lapset jää tekemättä, siinä on tekoa jo enemmän kuin yksikään lapsellinen tulee tekemään.
Olen tekemättä mitään. Satunnaisesti teen asioita jotka tuottavat ITSELLENI hyvää.
Saatan auttaa kysyttäessä jos jaksan. Yleensä en jaksa.
Vierailija kirjoitti:
vit tuilen idiootteille netissä
Teet itsellesi karhunpalveluksen.
Kohtelen muita kohteliaasti tai vähintäänkin neutraalisti, jos on joku ärsyttävä ihminen kysymyksessä. Vain netissä tulee joskus tölväistyä.
Mutta en ole kyllä huomannut, että oma kohteliaisuus olisi mitään hyvää koskaan saanut aikaan. Saatan silti itse saada sontaa niskaani ja kaikkea muuta kuin hyvää käytöstä osakseni.
Ärsyttää netin ilkeily, joten yritän itse tänään kommentoida (täälläkin) rakentavasti ja ystävällisesti.