Et saa asuntoasi myytyä ellet laske sen hintaa. Miksi et sitä usko?
Kommentit (162)
Asunto on asumista varten ja vaihdetaan isompaan tai pienempään tarpeen mukaan. Suomalaisten säälittävin tapa sijoittaa rahaa on ostaa asunto ja uskoa myyvänsä sen joskus kalliimmalla kuin itse maksoi. Vaikka saisi myös uuden asunnossa halvemmalla suhdanteiden mukaan.
Se "ettei asuntokauppa kulje" harmittaa lähinnä kiinteistövälittäjiä.
Jos kaupan toisesta osapuolesta välittyy kusipäinen asenne, jätän väliin. Olin sitten myyjä tai ostaja.
Harvan on myytävä juuri nyt. Muutaman vuoden odottelu palkitaan € kasalla, kun markkinat alkaa vetämään ja ostamattomuuden pato purkautuu, hinnat nousee vauhdilla, näin on aina menty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omapa on asuntoni. Myyjähän sen lopulta päättää, tapahtuuko kauppoja ostajan ehdottamalla hinnalla vai ei.
Ostajat myöskin päättää ostaako vai ei pyydettyyn hintaan.
Ei, vaan ostaja päättää mitä hän on valmis maksamaan. Jos hän ei ole valmis ostamaan taloa millään hinnalla, niin silloin vika ei ole pyynnissä, vaan talo ei vain ollut sitä mitä ostaja etsii.
Meidän osakehuoneistosta maksettiin enemmän kuin mitä pyysimme. Itse maksoimme 173000 ja saman saimme myydessä.
Vierailija kirjoitti:
Itse ihmettelen näitä, jotka valittavat pyyntihinnasta. Jokainenhan voi halutessaan jättää tarjouksen juuri sillä hinnalla kuin katsoo hyväksi. Ei ole mikään pakko tarjota pyyntihintaa, jos se on omasta mielestä liikaa.
Pätee niin talokauppoihin kuin toridiiliinkin. Ihmiset puhuvat, että odottavat, kunnes hinta laskee. Miksi? Kun voisivat vain tarjota saman tien sitä alempaa hintaa.
Joo mutta siitähän nämä myyjät pillastuvat. Hinta on kerrottu ilmoituksessa! Ne loukkaantuu alemmista tarjouksista.
Vierailija kirjoitti:
Harvan on myytävä juuri nyt. Muutaman vuoden odottelu palkitaan € kasalla, kun markkinat alkaa vetämään ja ostamattomuuden pato purkautuu, hinnat nousee vauhdilla, näin on aina menty.
Riippuu sijainnista. Massoittain vanhuksilta periytyy myös ongelmajäteasumuksia joita ei kukaan halua.
Kyllä joku ostaa. Ehkä ei ole kiirettä. Olen todennut että kyllä ne kaupat syntyy, ai a ei hinta ole syy.
Hintaa dumppaavat vain hädässä ja pakkoraossa olevat.
Muut voivat rauhassa odotella vuosia ilman ongelmaa.
vain köyhät ja kiinteistön välittäjät ovat nyt kiukustuneita, kun ei käy kauppa halutulla hinnalla.
Kyllä naurattaisi jos olisin myymässä ja joku köyhä lähettelisi omia surkeita tarjouksiaan :D
Kokkareita kiukuttaa kun aiheuttivat laman tahalteen ostaakseen teidän asunnot puoli-ilmaiseks jase ei onnistu ellette te muut alistu siihen.
Joskus on näin ja joskus ei. Mutta nämä vanhat talot... "Minä kun olen omin kätösin tämän rakentanut vuonna 1972". Ja pyynti lähes alkuperäiskunnossa olevasta talosta taivaissa.
Rakensimme talon Perä-Möllölään 40 vuotta sitten ja rakentaminen maksoi nykyrahassa n. 100 te. Nyt haluamme muuttaa ison kaupungin keskustaan palveluiden ääreen kun Perä-Möllölässä ei ole enää muita kuin me ja on ihmisoikeusloukkaus jollemme saa alkuperäisessä kunnossa olevasta talostamme vähintään 500 % voittoa! Miksei säädetä lakia joka pakottaa jonkun nuoremman ostamaan tämän rytöpaskamme meidän määräämällämme hinnalla jotta saamme sen keskusta-asunnon sekä loma-asunnon Espanjasta ilman, että meidän pitää myydä metsiämme, osakkeitamme tai rahastojamme???
Vierailija kirjoitti:
Kyllä naurattaisi jos olisin myymässä ja joku köyhä lähettelisi omia surkeita tarjouksiaan :D
No kyllä. Asukoon siellä maakuopassa jatkossakin.
60-80 -luvun talo, jossa ei putkiremppaa tehty ja vastikkeet korkeat. Jos tunnistit itsesi niin mieti, meneekö kaupaksi rohkealla pyynnillä.
Vierailija kirjoitti:
Ei köyhä vaan realisti. Ei halua maksaa ylihintaa myyjän mieliksi kun ei koe että pyydetty hinta vastaa ostettavaa kohdetta. Aina saa kokeilla tarjota jos joku haluaa oikeasti päästä asunnosta eroon. Jos ei, siirrytään eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hinta on kerrottu ilmoituksessa. Persaukiset älköön vaivautuko.
Koskaan en ole ostanut asuntoa ilmoituksessa olevaan hintaan. Enkä tunne ketään joka olisi.
Naapurin asunto myytiin korkeampaan hintaan kuin ilmoituksessa oleva hinta. Haluttu alue Helsingissä ja pyynti oli maltillinen. Halukkaita ostajia tuli paljon ja myynnistä tuli kilpailu.
Uskon kyllä. Otin pois myynnistä ja asutaan tässä nyt sitten itse.