Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei te 50+ ikäisenä työttömäksi jääneet, eikö teillä ole varallisuutta?

Vierailija
06.04.2025 |

Paljon näissä ketjuissa törmää siihen, että 50+ ikäiset ovat kauhuissaan työttömäksi jäätyään, kun ikääntyneenä on vaikeaa löytää enää uutta työpaikkaa. Kysymykseni koskee nyt erityisesti keskituloisia (brutto ollut 2500 ylöspäin), niin eikö teille ihan oikeasti ole kertynyt pitkän työuran aikana varallisuutta, jonka turvin elellä eläkeikään asti? Mihin kaikki rahat ovat kadonneet? Ymmärrän, että tilanne on eri, jos on sinnitellyt hyvin matalapalkkaisella alalla pätkätöissä viiden lapsen yksinhuoltajana. Mutta pariskunnat, joilla on max. 3 lasta ja keskituloiset ammatit, niin ettekö tosiaan ole saaneet säästöön mitään? Minä olen nyt 26-vuotias ja kovaa vauhtia makselen ensiasunnon lainaa pois. Samalla kuukausisäästän aktiivisesti rahastoihin. Palkkani ei ole kummoinen, mutta olen jo 3 vuoden työurani aika saanut kivasti puskuria kerrytettyä.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän niiden säästöjen varassa tarvitsisi kokonaan olla, vaan toisivat vähän pelivaraa työttömyysetuuden rinnalle.

Työttömyyskorvauksia ei makseta 10-20 vuotta.

Vierailija
42/43 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka on palanut opintolainan takaisinmaksuun, terveydenhuoltoon, lääkkeisiin ja useampaan työn perässä muuttoon. Työn perässä muuttamisen ja terveydentilan takia en ole nähnyt omistusasumista järkevänä vaihtoehtona, joten olen asunut vuokralla. Ei ole myöskään ollut koskaan kumppania jakamassa kuluja saati lapsia tuomassa kuluja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän niiden säästöjen varassa tarvitsisi kokonaan olla, vaan toisivat vähän pelivaraa työttömyysetuuden rinnalle.

Työttömyyskorvauksia ei makseta 10-20 vuotta.

Öö maksetaanhan, ei ne nykyisellä lainsäädännöllä lopu koskaan. Toki tippuu pois ansiosidonnaiselta mut sitä pienempää voi saada vaikka koko elämänsä.