Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko muissakin perheissä lapsuudessa "suihkurajoitus"?

Vierailija
05.04.2025 |

Kun olitte lapsia/nuoria niin saitteko käydä suihkussa milloin huvitti? Mä sain käydä kaks kertaa viikossa ;(

Kommentit (186)

Vierailija
21/186 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ollut suihkua. Saunassa käytiin kerran viikossa ja vesi lämmitettiin muuripadassa. Saunassa sai olla niin kauan kuin halusi, piti muistaa vaan lisätä puita seuraaville kylpijöille, tai jos oli viimeinen sulkea luukut.

Vierailija
22/186 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli, ja on nykyisin omassakin perheessä. Vesi on kallista.

Kannattaa antaa lapset parempaan perheeseen, jos ei ole varaa huolehtia heidän puhtaudestaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/186 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantaina oli saunapäivä eli silloin myöskin pääsi suihkuun. Shampoo oli aina "jatkettu" vedellä eli tukka ei lähtenyt puhtaaksi kun äiti annosteli sen määrään käteen, sillä oli lyhkäset hiukset ja mulla pitkät. Luokkakaverin luona kävin suihkussa että edes joskus oli puhdas olo.

Vierailija
24/186 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lämmintä vettä tuli 5 min verran, kannatti miettiä, mihin sen käyttää.

Tämähän se. Meidän isällä viirasi sen verran päässä, että kuvitteli jonkun miniboilerin riittävän isälle, äidille, minulle ja kahdelle siskolle.

Vierailija
25/186 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut lapsena talonyhtiössä. Nyt aikuisena omakotitalossa tottakai saa peseytyä niin usein kuin haluaa/tarvitsee, mutta jos koko perhe aikoo käydä suihkussa illalla niin ei sinne asumaan voi jäädä jos meinaa että viimeinenkin saa shampoot päästään. Itse sitten joskus käyn aamulla kun illalla on tarjolla vain kylmää vettä, mutta näitä sattuu tyyliin kerran, pari vuodessa. 

Vierailija
26/186 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka saatanan köyhä pitää olla ettei perheellinen pysty ostamaan perheen pesuihin riittävää isompaa tankkia?

Ihan mielisairasta pihiyttä ja lasten kyykyttämistä.

Vierailija
27/186 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän se. Meidän isällä viirasi sen verran päässä, että kuvitteli jonkun miniboilerin riittävän isälle, äidille, minulle ja kahdelle siskolle.

Luin, että minibroilerin.

Vierailija
28/186 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa antaa lapset parempaan perheeseen, jos ei ole varaa huolehtia heidän puhtaudestaan.

Kyllä meillä puhtaudesta huolehditaan, mutta sen saa aikaiseksi lyhyelläkin suihkulla, ei tarvitse olla montaa minuuttia. Omassa lapsuudenkodissa ei saanut käydä suihkussa kuin kolmesti viikossa. Itse olen antanut lasten käydä joka päivä. Annas kun arvaan, asut kerrostalossa ilman huoneistokohtaista vesimittaria.

Vierailija
29/186 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, meillä oli amme joka veti varmaan 150 litraa. Uusi kerrostaloasunto lähiössä. Sai käydä kun halusi.

Vierailija
30/186 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut, joka päivä sai mennä pesulle. Mutta kyllä heti koputettiin oveen, jos valutti vettä pitkään. Ihan hyvä vaan, vieläkin osaan peseytyä vettä säästäen. 

Vierailija
31/186 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sai käydä suihkussa vain joka toinen päivä, vaikka teini olisi tarvinnut pesua joka päivä.  Se oli yhtä hel.* olla ylä-asteella tukka likaisena ja sähköisenä ja muutenkin likaisena ja ällönä. Hävetti niin paljon.  Ei saanut pestä itseään lavuaarissakaan kun se kuluttaa myös vettä ja kastelee vessan. Ilmeisesti mua vihattiin niin paljon. 

Vierailija
32/186 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ne muut kerrostaloasukkaat maksaa vesimaksuissaan myös teidän perheen vedellä luttaamisesta. 

Vierailija
33/186 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sitä tartte olla ellei mene överiksi. Ei vettäkään saa ylenmäärin tuhlata. 

Vaikka en itse kävisi joka päivä suihkussa, ei tuo vielä mene överiksi, ellei ylipitkiä suihkuja sitten. 

Vierailija
34/186 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut. Sai peseytyä niin paljon ja usein kuin van halusi.

Kylläpä teillä joillakin on ollut ankea lapsuus! Ettei edes pesulle ole päässyt.

Vierailija
35/186 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiden hengen perhe ja yksi WC/kylpyhuone, joten hirveän pitkiä suihkuja ei tullut otettua.

Vierailija
36/186 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut rajoituksia 70-80-luvuilla.

Vierailija
37/186 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkin miettinyt että tämä suomalaisten mielenvikainen "veden säästäminen" ja suihkun kyttääminen on perujaan jostain traumoista. Kun lukee näitä tarinoita miten perheen lapsia on kohdeltu niin huh huh. Jopa k.maalaiset losottelevat vettä suihkussa mielin määrin ja monissa maissa on edelleen ammeet käytössä. Vain Suomessa halutaan muutaman minuutin suihkuja ja rakennetään tönöjä niin ettei useammalle ihmiselle riitä lämmintä vettä. Mitä hittoa oikeasti?

Kiva varmaan menkkailevilla tytöillä ollut tuollaisissa sairaissa perheissä joissa ei päässyt pesulle jos oli tarvetta. 

Vierailija
38/186 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ne muut kerrostaloasukkaat maksaa vesimaksuissaan myös teidän perheen vedellä luttaamisesta. 

Normaali pesulla käynti on lutraamista? Ja taas mielessä ensimmäisenä raha. Esimerkki sairaasta asenteesta. 

Vierailija
39/186 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenkin miettinyt että tämä suomalaisten mielenvikainen "veden säästäminen" ja suihkun kyttääminen on perujaan jostain traumoista. Kun lukee näitä tarinoita miten perheen lapsia on kohdeltu niin huh huh. Jopa k.maalaiset losottelevat vettä suihkussa mielin määrin ja monissa maissa on edelleen ammeet käytössä. Vain Suomessa halutaan muutaman minuutin suihkuja ja rakennetään tönöjä niin ettei useammalle ihmiselle riitä lämmintä vettä. Mitä hittoa oikeasti?

Kiva varmaan menkkailevilla tytöillä ollut tuollaisissa sairaissa perheissä joissa ei päässyt pesulle jos oli tarvetta. 

Rahakysymyshän tuo vain on. Ei siinä mitään sairautta tarvita, jos ei ole rahaa maksaa enempää. Loppuu äkkiä veden tulo, jos laskut olisi maksamatta.

Vierailija
40/186 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kielikurssilla 2 kk ja isäntäperhe antoi käydä suihkussa joka toinen viikko. Vessapaperiakin pihtasivat. 

Kainalot ja hiukset sain pestyä lavuaarissa milloin vain, mitta silloinkin käskettiin säästää vettä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä