Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kahvin hinta nousee, muutatko tapojasi?

Vierailija
05.04.2025 |

Kahvipaketti nyt 9-10€. Aiotko tehdä jotain toisin? Vähentää kahvin juontia, vaihtaa halvempaan merkkiin, lopettaa kahvin juonnin?

Itse puntaroin halpakahvin ja vähentämisen välillä. 

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lopeta ja minulle kelpaa vain Singapore kahvi, maksaa lähes kympin paketti.En käytä alkoholia koskaan enkä tupakoi niin hyvästä kahvista en luovu.Tosin lopetin kahviloissa käymisen, mutta sekin oli vaan satunnaista ja harvoin tapahtuvaa.

Vierailija
62/82 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ihan vi..... sama mitä maksaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euro on noussut ja kahvi fuutuurit laskenut 

Kahvin hinta ei pitäisi tästä enää nousta. Tämä tuskin koskee suomen s ja k kauppojen kahveja.

Vierailija
64/82 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin se nousee? En ole huomannut, koska ostan kahvia vaikka se maksaisi mitä.

Vierailija
65/82 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni sanoo ostavansa alesta. Kun normihinta noussut, tuskin alessakaan on jatkossa 3e. Ehkä 6-7e.

Eikös esimerkiksi Juhla Mokkaa saanut viime joulun tienoilla hintaan 3,95 €/pkt?

kyllä sai, eilen se oli s-kaupassa tarjouksessa 8.45 e

Vierailija
66/82 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin tänään kaksi pakettia lisää , entisestäänkin hamstrannut.  Pisti suututtamaan kun näin uudet hinnat hyllyjen laidassa. Ensin pienennettiin ja hinta nostettiin, nyt lisää . Nyt on kahvi kallistunut 30 %

No käy kuin suklaille, että pian siellä on 1-2 halvempaa eli ns. vanhan hintaista merkkiä. Onhan suklaahyllyissäkin ne 1-1.50 e / 100g suklaalevyt, jolloin kaksi sellaista maksaa saman verran kuin vanhana aikana iso suklaalevy. 

Joojoo mutt se 100g halpis xtra levy maksoi ennen 0.69 senttiä.

Vierailija
67/82 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon 2 kupillista päivässä, se ei paljon budjettia hetkauta vaikka kallistuisi vielä lisää. Toisaalta nyt tämän vuoden puolella kahvi on alkanut maistua jotenkin väljähtyneeltä, ja jos olen yksin kotona huomaan usein illalla etten keittänytkään päiväkahvia, ei tee mieli enää. Saattaa jäädä pikkuhiljaa pois hinnasta riippumatta.

Vierailija
68/82 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikakahvi. 60 kupillista 100 grammasta. Kupillisen hinnaksi tulee noin 5 cnt.

Vierailija
69/82 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuta tapojani. Käyn vastakin joka aamu suihkussa.

Vierailija
70/82 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appelsiinimehu tulisi kalliimmaksi

Vierailija
71/82 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan kummankin, sekä kahvin että appelsiinimehun. Miksi kaiken pitää aina olla mahdollisimman halpaa?

Vierailija
72/82 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään vaikuta mitenkään mihinkään. Juon kapselikahvia, joten ei se koskaan ole mulle halpaa ollutkaan. Ja aivan sama muutenkin, en seuraile minkään hintoja.

Vierailija
73/82 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otan kummankin, sekä kahvin että appelsiinimehun. Miksi kaiken pitää aina olla mahdollisimman halpaa?

No koska ei ole rahaa, daa. Oli itselläkin ennen...

Vierailija
74/82 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole enää pariin vuoteen juonut kahvia kotona ollenkaan. Töissä saan kahvia ja välillä käyn ihan kahvilassa. Turha sitä kotiin kantaa, kun ei kuitenkaan illalla voi enää kahvia juoda.

Pöydällekin tuli lisää tilaa kun vein kahvinkeittimen pois. Tietysti tuo kahvin korkea hinta saattaa näkyä niin, ettei työpaikka enää tarjoa kahvia. Sekään ei itselleni ole katastrofi kun olen jo tottunut juomaan kahvia vain vähän. Ei mulla tule enää esimerkiksi päänsärkyä jos ei kahvia saakaan. Tänäänkään en ole kahvia juonut. 

Vierailija
75/82 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

This is not fair, I tell you!

Vierailija
76/82 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvin ja kaakaon saatavuus heikkenee ja hinnat nousee , katoaako ne lopulta kokonaan ? Ei välttämättä , jos annamme tieteen ratkaisuille mahdollisuuden ja luovumme luomuhössötyksestä . 

Vierailija
77/82 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän varallisuustilanteesta, mitä teen. Jos oikein haluan säästää, niin juo sitä pahaakin kahvia, jonkun aikaa ainakin. Vaaleapaahtoista kahvia en siedä ja yleensä halvin kahvi on juuri sitä.

Vielä ostan jatkossakin niitä kalliimpia ja tummempipaahtoisempia. Itsellä yksi paketti kestää kumminkin kuukauden, joten ei se ole järin iso menoerä. Olen vähentänyt rahanmenoa muusta kulutuksestani, kuten irtolehtien ja karkin ostelusta ja laitteitten jatkuvasta käytöstä jne. Kannattaa vähän miettiä, mitä ilman pärjää, eihän sitä nyt ensimmäiseksi tarvitse jostain itselle oleellisimmista perusjutusta luopua. Kuten hyvästä kahvista.

Vierailija
78/82 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koske minua mitenkään

Vierailija
79/82 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T-issä tulee edelleen juotua ja otan sieltä aina paketin kotiin.

T-issä? Eli missä?

Vierailija
80/82 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T-issä tulee edelleen juotua ja otan sieltä aina paketin kotiin.

T-issä? Eli missä?

Ilmeisesti hyvin salaisessa paikassa eli töissä, kun piti jättää se ö kirjoittamatta.