Kahvin hinta nousee, muutatko tapojasi?
Kahvipaketti nyt 9-10€. Aiotko tehdä jotain toisin? Vähentää kahvin juontia, vaihtaa halvempaan merkkiin, lopettaa kahvin juonnin?
Itse puntaroin halpakahvin ja vähentämisen välillä.
Kommentit (82)
Aamukahvit, päivän paras hetki! En ikinä luovu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni sanoo ostavansa alesta. Kun normihinta noussut, tuskin alessakaan on jatkossa 3e. Ehkä 6-7e.
Eikös esimerkiksi Juhla Mokkaa saanut viime joulun tienoilla hintaan 3,95 €/pkt?
Sai, mutta ihan viime aikoina nyt keväällä sen hinta noussut reilusti.
Juon yleensä kaksi kuppia päivässä, aina olen ostanut tummapaahtoista Löfsbergiä ja ostan edelleen. Juon kahvia maun takia, en kofeiiniaddiktion, joten minulle hinnalla ei ole väliä, kun ei ole tarvetta kitata kymmentä kuppia päivässä. Minulle kahvi on nautinto, ei tapa.
kummasti kahvi on naapurimaassa melko samanhintaista kuin ennenkin. Keinotekoista taitaa olla pakettien hinnannousu.
Vierailija kirjoitti:
Moni sanoo ostavansa alesta. Kun normihinta noussut, tuskin alessakaan on jatkossa 3e. Ehkä 6-7e.
Vielä toistaiseksi aleja on ollut säännöllisin välein. Tosin hinta on jo noussut niissäkin, mutta alle vitosen saa yhä noita keskinkertaisia kahveja.
Enemmän ärsyttää tuo shrinkflaatio, kun yritetään huiputtaa pienentämällä pakkauskokoja.
En muuttaisi. Tosin meillä on edelleen ennen joulua ostettuja kahvia ja sen jälkeenkin ollut tarjousta josta lisää ostettu.
Juon nyt kupin kaksi aamulla. Lopetan jos ei ole varaa. Lipitän teetä tai marjamehua kuumana.
En muuta tapojani. Ostan tarjouksesta ja ennen kuin loppuu on jossain jo uusi tarjous
Vierailija kirjoitti:
kummasti kahvi on naapurimaassa melko samanhintaista kuin ennenkin. Keinotekoista taitaa olla pakettien hinnannousu.
Ettei vaan olisi kartellia duopolin ja markkinajohtajan välillä? Muut tulevat sitten perässä.
Jos se on niin paljon halvempaa siellä ruotsissa niin eikö kannattaisi tuoda sitä tänne ja myydä facessa nuuskatornien sijaan?
Lopetin kahvin juonnin, monestakin syystä. On hermostoon vaikuttava piriste, estää näläntunnetta, vaikuttaa aineenvaihduntaan, ruuansulatukseen, mielialaan ja uneen, estää raudan imeytymistä, koukuttaa, on kuluerä yms.
Rupean kasvattamaan komerossani kahvia.
Vaihdoin lidlin emilia kahviin joka maksaa 2.49€ .
Vierailija kirjoitti:
Lopetin kokonaan. Ei saa Orpo-Purran ruoskahallitus niitäkään verotuloja.
Minä lopetin myös ruuan syönnin. Siitäs saavat ryöstökauppiaat ja säksikäden elintarvikeverokassa!
Vierailija kirjoitti:
Ostin tänään kaksi pakettia lisää , entisestäänkin hamstrannut. Pisti suututtamaan kun näin uudet hinnat hyllyjen laidassa. Ensin pienennettiin ja hinta nostettiin, nyt lisää . Nyt on kahvi kallistunut 30 %
No käy kuin suklaille, että pian siellä on 1-2 halvempaa eli ns. vanhan hintaista merkkiä. Onhan suklaahyllyissäkin ne 1-1.50 e / 100g suklaalevyt, jolloin kaksi sellaista maksaa saman verran kuin vanhana aikana iso suklaalevy.
Vierailija kirjoitti:
Tänä vuonna olen ostanut vain yhden "normaalihintaisen" kahvipaketin.
Että eipä ole hinnannousu pahasti realisoitunut.
Mä en edes muista milloin olisin ostanut kahvia normaalihinnalla, aina jostain löytyy tarjous hyvästä kahvista (vaaleapaahtoisia halpiskahveja en juo). Matsmartissa ja Fiksuruoassa on usein ihan pilkkahintaan kahvia. Voin suodatinkahvin lisäksi juoda myös kapseli- ja pikakahvia, joten aina löytyy jotain ja jos ei löydy, niin voin olla juomattakin. Ei kannata kehittää riippuvuutta mihinkään.
Onneksi en juo kahvia. Vaimo juo mutta ei hänkään montaa kuppia päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös esimerkiksi Juhla Mokkaa saanut viime joulun tienoilla hintaan 3,95 €/pkt?
Sai, mutta ihan viime aikoina nyt keväällä sen hinta noussut reilusti.
Maaliskuun puolivälissä ostin Juhla Mokkaa hintaan 3,99. Ei paha. Varmaan tarjouskahvien hintakin tulee nousemaan, mutta euron korotus on ok.
Vierailija kirjoitti:
En oikeastaan välitä koko litkusta, eli eipä haittaa. Juonkin ennemmin vettä.
Kahvi estää Alzheimerin tuloa.