Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostin kehutut paljasjalkakengät. Nyt jumalaton jalkasärky ja tuntuu etten voi kuin ryömiä pitkin kämppää. Ovatko nämä suurin kusetus

Vierailija
05.04.2025 |

Kalliitkin vielä. Ja muka hyvät jaloille.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon iänkaiken kävelly ja juossutkin sopivalla alustalla kesäisin avojaloin. Ei tule jalat kipeäksi, ellei mene todella pitkiä matkoja.

Kaverilla oli viimekesänä nuo paljasjalkakengät ja kyselin, että mikä niissä on ideana. kuulemma jalkaterän lihaksisto vahvistuu niissä, että tavallisissa kengissä ei tule käytettyä kaikkia lihaksia ja jalka on ikäänkuin supussa. Levittelin hänelle varpaitani ja hän ihasteli: "mikä ulottuvuus!".

Kokeilin kaupassa noita paljasjalkakenkiä, eri kokoja. Oudot läppöset minusta. Jos se idea on saada jalalle suojaa narmuja yms vastaan verrattuna oikeasti avojaloin olemiseen, niin ehkä itselleni suosittelisin mieluumin vaikka semmoisia tossuja mitä päiväkodissa käytettiin ainakin minun lapsuudessa 90-luvulla. varmasti halvemmat ja ajaa saman asian.

Vierailija
62/71 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän ovat tarkoitetut metsään eikä asfaltille eli eivät jokapäiväiseen käyttöön arkikengiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt salikenkinä, koska vievät vähän tilaa esim. työrepussa 1-2 yön reissuilla. Nyt ostin yhden parin karatetreeneissä tai tuomarin/toimitsijana ollessa käytettäväksi. En lähtisi noilla juoksemaan ja kävellytkin maltillisesti.  

Vierailija
64/71 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele kävelemään niillä oikein. Päkiällä astutaan eikä kantapäällä.

Mitäh? Koko vuoden ympäri kävellään niin kuin jääkeleillä. Ei kiitos. Kantapää on olemassa tarkoitusta varten. 

Vierailija
65/71 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nehän ovat tarkoitetut metsään eikä asfaltille eli eivät jokapäiväiseen käyttöön arkikengiksi.

Metsään? Kyy puree ja punkki. 

Vierailija
66/71 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon käyttänyt ehkä viiden vuoden ajan pelkästään paljasjalkakenkiä. Vähän sattuu katsella, miten ihmiset kolauttaa kantapäänsä maahan normikengillä, ei se varmaan tee jalalle hyvää. Mutta kyllä tuo päkiäkävelykin oudolta kuulostaa. Päkiöiden kuuluu ehkä juostessa laskeutua maahan ensin, mutta kävellessä mulla ainakin osuu aika tasaisen rullaavasti ja pehmeästi koko jalkapohja kerralla maahan, ehkä kantapää ihan pikkuisen ekana hipaisee maata. Samalla tavalla kuin jos kävelen vaikka ihan sisälläkin varpasillaan.

Ei ole tullut ongelmia, ensimmäisten juoksulenkkien jälkeen vaan kolotti varpaista takapuoleen. Mutta onhan se totta, että ei nämä kaikille sovi, varsinkaan jos on jotain häikkää jaloissa. Samoin asfalttikävely on vähän siinä ja siinä. Itse kävelen kyllä tarvittaessa pitkiäkin matkoja asfaltilla, mutta huomaan käveleväni vähän varovaisemmin - pehmustetuilla voisi ehkä kävellä reippaammin. Hyvä välimallin kenkä voisi ehkä olla joku Vibae-tyylinen, joissa on kunnolla pehmeä pohja, mutta kuitenkin muut pj-kenkien ominaisuudet. Kaipaisin tämmöisiä markkinoille lisää.

Vierailija
67/71 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne ei sovi kaikille. Minulle fysioterapeutti sanoi ettei ne sovi minulle.

Minäkään en voisi noilla kävellä.

Vierailija
68/71 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljasjalka kengät sopivat hyvin yhteen alastomuus vaatteideni kanssa joihin pukeudun, ei helvata mitä sekopää nimikkeitä..paljasjalkakengät ;-)))))))))

Vierailija
69/71 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Opettele kävelemään niillä oikein. Päkiällä astutaan eikä kantapäällä."

(Tämä on väärä tapa kävellä!)

____

"Oletko kantapääkäveljä? Mun mutsi on ja sillä meni jalat noista ihan rikki."

(Kantapäällähän se askel kuuluukin aloittaa!)

____

3. Askella rullaavasti

Askeleessa kanta iskee maahan ensimmäisenä ja liike rullaa jalkaterää pitkin kohti varpaita. Isovarvas tekee lopussa varvastyönnön, ja nostaa kantapään ja jalkaterän maasta kohti seuraava askelta. Jos varvastyöntöä ei tapahdu, askelmitta lyhenee ja kävelystä tulee töksähtelevää tai laahaavaa.

https://www.eeva.fi/jutut/nailla-fysioterapeutin-vinkeilla-kavelet-oike…

Vierailija
70/71 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo kusetus. Sun keho ei vaan oo tottunut tohon. Sä käytät paljasjalkakengillä lihaksia joita et ennen oo käyttänyt. Ei ihme että ovat kipeinä. 

Itsellä tuli aluksi selkäkipuja paljasjalkakengistä. Mut ne helpotti kyllä olisiko ollut ensimmäisen kuukauden aikana tai jotain sen suuntaista. Käytä välillä toisia kenkiä niin lihakset saa vähän taukoa, lepopäiviä vähän niinkuin muussakin liikunnassa tarttetaan. Jossain vaiheessa et enää tartte taukoa kun lihakset ja keho tottuu uuteen tapaan kävellä.

Ei noissa ole minkäänlaista iskunvainennusta kantapäälle!

Vierailija
71/71 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sovi minullekaan. Tunnen kyllä niiden tyytyväisiä käyttäjiä. 

Juu minäkin tiedän heitä ja suurimmalla osalla on lättäjalat.