Ostin kehutut paljasjalkakengät. Nyt jumalaton jalkasärky ja tuntuu etten voi kuin ryömiä pitkin kämppää. Ovatko nämä suurin kusetus
Kommentit (71)
Opettele kävelemään niillä oikein. Päkiällä astutaan eikä kantapäällä.
Oletko kantapääkäveljä? Mun mutsi on ja sillä meni jalat noista ihan rikki.
Ne ei sovi kaikille. Minulle fysioterapeutti sanoi ettei ne sovi minulle.
Ei oo kusetus. Sun keho ei vaan oo tottunut tohon. Sä käytät paljasjalkakengillä lihaksia joita et ennen oo käyttänyt. Ei ihme että ovat kipeinä.
Itsellä tuli aluksi selkäkipuja paljasjalkakengistä. Mut ne helpotti kyllä olisiko ollut ensimmäisen kuukauden aikana tai jotain sen suuntaista. Käytä välillä toisia kenkiä niin lihakset saa vähän taukoa, lepopäiviä vähän niinkuin muussakin liikunnassa tarttetaan. Jossain vaiheessa et enää tartte taukoa kun lihakset ja keho tottuu uuteen tapaan kävellä.
Samanlainen kusetus se on kuin vaalilupaukset.
Abebe Bikila juoksi maratonin paljain jaloIn 2 tuntiin ja 15 minuuttiin rooman olympialaisissa 1960 ja voitti sen.
Totuttele pikkuhiljaa. Jessus mitä uunoja taas liikenteessä.
Veditkö niillä kylmiltään kympin lenkin? Ei ihme, jos on jalat kipeänä.
Muotivillityshän meni jo. Roskalaatikot täynnä viime sesongin muotikenkiä.
Aloita niillä kävely pehmeällä alustalla. Jos lähdet suoraan kovalle asvaltille pitkiä lenkkejä tekemään niin kipeytyyhän siinä.
Mulla ne toimi työkenkinä oikein mainiosti (toimistotyö, sähköpöytä aina ylhäällä)
Mutta sitten vaihtui työhuone, uudessa huoneessa kovempi lattiamateriaali ja hups keikkaa jalat ihan muussina ja kengät vaihtoon
Vierailija kirjoitti:
Ihminen ei tarvitse kenkiä.
Miksi tätä on alapeukutettu?
oon miettiny joskus ostoa, hyvä kuulla kokemuksia kun ovat kalliita.
Kokeilin paljasjalkakenkiä ja jo parantunut plantaarifaskiitti tuli takaisin. Onneksi pääsin siitä eroon viemällä paljasjalkakengöt kierrätykseen ja käyttämällä öisin sellaisia jalkapohjia venyttäviä sukkia.
Vierailija kirjoitti:
Aloita niillä kävely pehmeällä alustalla. Jos lähdet suoraan kovalle asvaltille pitkiä lenkkejä tekemään niin kipeytyyhän siinä.
Tää. Ja ylipäätänsä paljasjalkakengät ei kovilla pinnoilla ole mikään optimaalinen valinta. Ihmisen jalkoja ei ole suunniteltu kivikovilla betonipinnoilla asteluun.
Kaikenlaisia typeryyksiä ja typeryksiä.
Ihminen ei tarvitse kenkiä.