Ostin kehutut paljasjalkakengät. Nyt jumalaton jalkasärky ja tuntuu etten voi kuin ryömiä pitkin kämppää. Ovatko nämä suurin kusetus
Kommentit (71)
Aikoinaan Virolainen lääkäri sanoi et plantaarifaskiitti tulee kannattomista jalkineista.
Joten ei kiitos
Luultavasti huijaus. Ei sovi kaikkien jaloille. Ihminen tarvitsee tukea jalkaan. Onko sulla lääkkeitä tai kipuvoidetta, jos se nyt mitään auttaa. Entä lämpöä, pehmuketta. Jos ryömit muista polvisuojat.
Anteeksi mutta "ryömiä pitkin kämppää" alkoi naurattamaan.
Vierailija kirjoitti:
ja sun bmi ?
Ja sun ÄO? Taitaa olla lähemmäs lukua 50 kuin 100.
Sama täällä. Kävelin niillä n. 2 kk ja sitten riitti.
Ei ne sovi iäkkäälle jolla on muutenkin jalat huonossa kunnossa.
En minäkään asfaltilla voi käyttää, tulee jalat kipeäksi. Sen sijaan hiekkatiellä, metsässä, poluilla on ihan pathaat.
Ei sovi minullekaan. Tunnen kyllä niiden tyytyväisiä käyttäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kantapääkäveljä? Mun mutsi on ja sillä meni jalat noista ihan rikki.
Tuskin kukaan kävelee pelkillä päkiöillä tai kantapäillä 🤣
Jos AP on ollut kengillä kävelijä koko ikänsä, on häneltä jalkapohjien lihakset surkastuneet ja niiden vahvistuminen ja tottuminen paljasjalkakävelyyn ottaa aikansa. Kun itse aloitin paljasjalkaisen elämäntavan, kesti minulla puoli vuotta ennenkuin jalat tottuivat ja kipuilu loppui kokonaan. Ero menneseen on kuitenkin nyt huikea enkä palaisi enää takaisin.
Olet käyttänyt vääränlaisia kenkiä ties kuinka kauan. Vaikka koko ikäsi tähän asti. Pitää totuttaa jalat ja jalkojen lihakset sekä tukikudokset ajan kanssa paljasjalkakenkiin.
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan Virolainen lääkäri sanoi et plantaarifaskiitti tulee kannattomista jalkineista.
Joten ei kiitos
Idiootti lääkäri. Kaikkea tekin uskotte.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kantapääkäveljä? Mun mutsi on ja sillä meni jalat noista ihan rikki.
Oletko kanta-astuja sonni?
tosimenijä vetää matathonin paljasjaloin.
Vierailija kirjoitti:
Opettele kävelemään niillä oikein. Päkiällä astutaan eikä kantapäällä.
Ei auta, kaikille ne ei sovi. Itse kokeilin kolme kuukautta, ihmettelin tosissaan voiko jalkapöytä murtua kävellessä, muut nivelet huusi hoosiannaa, lopetin kokeilun. Mainostavat kyllä että sopii kaikille, ei sovi ja on ihan eri kävellä oikeasti avojaloin kuin noilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja sun bmi ?
Ja sun ÄO? Taitaa olla lähemmäs lukua 50 kuin 100.
Tuolla BMI kyselijällä taitaa äo olla pienempi kuin oma BMI
Vierailija kirjoitti:
En minäkään asfaltilla voi käyttää, tulee jalat kipeäksi. Sen sijaan hiekkatiellä, metsässä, poluilla on ihan pathaat.
Ihmistä ei ole tehty kävelemään asfaltilla.
Vierailija kirjoitti:
oon miettiny joskus ostoa, hyvä kuulla kokemuksia kun ovat kalliita.
Paljasjalkakenkiin loppui selkäkivut. Erittäin hyvät kesät/talvet. Ihminenhän kulkee suomessa ainakin pääasiassa ilman kenkiä valtaosan ajastaan.
Mutta. Näiden käyttöä suositellaan aina aloittamaan pikkuhiljaa.
Pitää aloittaa varovasti. Itse tein sen virheen että lähdin 10 km metsälenkille ja hyvä kun pääsin jotenkin nilkuttaen metsästä pois. Vahingosta viisastuneena, pidin ensin 15 min ja sitten lisäsin vähitellen aikaa ja matkaa. Nyt ei tunnu enää missään ja on tosi hyvät kengät. Voin pitää vaikka koko päivän ja tehdä 25 km:n lenkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Kokeilin paljasjalkakenkiä ja jo parantunut plantaarifaskiitti tuli takaisin. Onneksi pääsin siitä eroon viemällä paljasjalkakengöt kierrätykseen ja käyttämällä öisin sellaisia jalkapohjia venyttäviä sukkia.
Mä taas pääsin plantaarifaskiitista eroon kun aloin käyttää paljasjalkakenkiä. Kaikki on niin erilaisia. Mulla ei ole kuin hyviä kokemuksia.
Keskivaikeasti kehitysvammaiset vekkulit autismin eukot vekkulisti kanssa kampraatin vekkulisti paljasjalkavarvaskengät pistää.