Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairastunut kissa on helppo laittaa boksiin ja viedä lääkärille. Ihmistä ei voi pakottaa mihinkään hoitoon jos hän ei itse tahdo.

Vierailija
05.04.2025 |

Voi kuitenkin yrittää vihjailla kun asiasta puhuminen on kielletty. Sairaus ei myöskään ole syy kohdella toista huonosti. On hyvä pitää tukiverkot ja toimia hoidon suhteen.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoli-ilmoituksen voit tehdä, jos oikeasti olet huolissasi läheisesi hyvinvoinnista, terveydestä tai turvallisuudesta. Sossujen on tarkistettava tilanne ja ohjaavat sitten eteenpäin tarvittaessa. Joskus se viesti voi mennä ulkopuolisen viranomaisen  kautta paremmin perille :)

Älä ikinä sotke viranomaisia tilanteeseen josta et tajua mitään. Miksi kirjoitat täällä?! 

Ymmärsin väärin. Luulin, että olet huolissasi jostain läheisestäsi, mutta se oletkin sinä, jota yritetään pakottaa hoitoon. 

Vierailija
22/33 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M1 lähete

Sitä ei kovin helposti saa, esim. pelkkä itsetuhoisuus tai edes itsemurhayritys ei riitä, vaan pitää olla vakava, psykoositasoinen mielenterveyden häiriö ja selvä todellisuudentajun hämärtyminen. Usein ovat henkilöitä, joilla on jo aiemmin todettu joku psykoosisairaus kuten skitsofrenia. Ei luulosairasta mummoa pakkohoitoon viedä.

Harhaluuloinen on päässyt hoitoon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli naapurihuoneistossa

[19.02. vuonna xxxx] kotietsintä

koirien kera. Kuulin seinän läpi

poliisin puheen, muistan tuon pvn.

Minä en tuohon tapaukseen

liittynyt mitenkään; id est - en tilannut ko.

etsintää paikalle. Joku muu teki kutsun.

Siitä huolimatta savolainen mies/asukas

tietenkin oletti vasikan olleen minä. Tästä

seurasi kotihäirintää hänen muuttonsa

jälkeen.

[Häätö vai omaehtoinen muutto? En tiedä].

Miehen läheiset kävivät useamman kerran 

'pienellä kostokiusaamiskeikalla' ovellani.

Minä siis täysin syytön. Ei tämä reilulta ole

minusta tuntunut.

Vierailija
24/33 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M1 lähete

M1 on tarkkailulähete, seuraava lääkäri tekee M2 ja jos M3 on sulkeva niin kyseessä on pakkohoito.

Vierailija
25/33 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoli-ilmoituksen voit tehdä, jos oikeasti olet huolissasi läheisesi hyvinvoinnista, terveydestä tai turvallisuudesta. Sossujen on tarkistettava tilanne ja ohjaavat sitten eteenpäin tarvittaessa. Joskus se viesti voi mennä ulkopuolisen viranomaisen  kautta paremmin perille :)

Älä ikinä sotke viranomaisia tilanteeseen josta et tajua mitään. Miksi kirjoitat täällä?! 

Ymmärsin väärin. Luulin, että olet huolissasi jostain läheisestäsi, mutta se oletkin sinä, jota yritetään pakottaa hoitoon. 

*Nämä eivät minulta.

Miksi kirjoitin kotietsintäkeikasta?

Siksi, että havainnut paikkakunnallani

tarkoituksellista kiusaamismentaliteettia

liittyen talomme siivousoperaation

jälkeiseen aikaan. [Muk.lukien t-uhkaukset,

joista minulle lähetetty kuvakaappaukset].

En siten näiden kokemusteni perusteella

ihmettelisi kiusallaan tehtyä huoli-

ilmoitustakaan.

*Olen full sobriety hlö.

Läpi koko elämäni näin.

Vierailija
26/33 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalihuollon palvelut ovat vapaaehtoisia, jos ihminen kieltäytyy niistä, ei sossu asialle voi mitään. Ohjata voi, mutta kukin tekee mitä tekee, vaikka ei olisi oman etunsa mukaista.Suomessa on itsemääräämisoikeus hyvin vahvana.

Lääkäri/poliisi voivat olla asemassa rajoittaa itsemääräämisoikeutta, mutta sekin vain, jos tietyt edellytykset täyttyvät.

Vierailija
27/33 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hän sukulainen tai ystävä? Miksi olet hänestä huolissaan?

Vierailija
28/33 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän asuu jo laitoksessa, et voi tehdä mitään.

Vierailija
29/33 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoolainen aprillipilaili inkoolaisella puolitutullaan, jota ei ole koskaan tavannut.

Vierailija
30/33 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis millä rahalla lääkäriin ja sairaalaan, kysynpä vaan. Ei ole rahaa millä menisin. 

Vierailija
31/33 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä mielenterveys heittää ja fyysisiäkin oireita mutta arvauskeskuksen mukaan olen täysin työkykyinen eipä siinä sitten.

Vierailija
32/33 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M1 lähete

M1 on tarkkailulähete, seuraava lääkäri tekee M2 ja jos M3 on sulkeva niin kyseessä on pakkohoito.

Tuttu jäi M2-lähetteellä osastolle? Mitään M3-läpyskää hän ei saanut mukaan, kun parin viikon päästä lähti? Sanottiin vaan että senkus menet.

Vierailija
33/33 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkävärinen kissa sulla on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi