Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä loukkaantui kun en reagoinut hänen sanomiseensa

Vierailija
05.04.2025 |

Kertoi mitä aikoo tehdä tänään lauantaina.

Ja minä kerroin mitä aion tehdä tänään.

Puhuttiin puhelimessa eilen.

Oli hyvin loukkaantunut kun en reagoinut hänen asiaansa joka koski lauantaita.

Huh huh

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinulla ei ole muita ystäviä joille haukkua häntä selän takana? 

Vierailija
22/36 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäi vähän epäselväksi miten tämä loukkaantuminen tuli esille? 

Kertoi että.loukkaantui kun en muka kuunnellut häntä.

Hänhän oli oikeassa. Sano nyt vielä, että nokitit kunnolla? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaen huomioon, että aloitat näitä ystävä sitä - ja ystävä tätä -juttuja monta kertaa viikossa... Oletko koskaan ajatellut, että vika voisi olla sinussa? 

Vierailija
24/36 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kans ystävä joka ei reagoi mitenkään, oikeastaan mihinkään mitä kerron, ja se on kyllä loukkaavaa. 

En odota mitään ihmeellistä reagointia, mutta jotain merkkiä siitä, että on kuullut mitä kerroin.

Ihan vaan vaikka "aijaa" tai "okei", jos "kuulostaapa mukavalta" on liikaa pyydetty. Tai edes ynähdys, ja nyökkäyskin olisi ok. Mutta kaveri ei reagoi mitään, on täysin hiljaa ja reagoimaton, ja sitten alkaa yhtäkkiä vaan puhumaan omista asioistaan. 

Peruskäytöstapoihin tosiaan kuuluu edes jotenkin kommentoida esim toisen tekemistä, ennen kuin alkaa kertomaan siitä omasta erinomaisesta elämästä. 

Vierailija
25/36 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takertuvaa ja ahdistavaa käytöstä 😑

Vierailija
26/36 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla kans ystävä joka ei reagoi mitenkään, oikeastaan mihinkään mitä kerron, ja se on kyllä loukkaavaa. 

En odota mitään ihmeellistä reagointia, mutta jotain merkkiä siitä, että on kuullut mitä kerroin.

Ihan vaan vaikka "aijaa" tai "okei", jos "kuulostaapa mukavalta" on liikaa pyydetty. Tai edes ynähdys, ja nyökkäyskin olisi ok. Mutta kaveri ei reagoi mitään, on täysin hiljaa ja reagoimaton, ja sitten alkaa yhtäkkiä vaan puhumaan omista asioistaan. 

Peruskäytöstapoihin tosiaan kuuluu edes jotenkin kommentoida esim toisen tekemistä, ennen kuin alkaa kertomaan siitä omasta erinomaisesta elämästä. 

Onko oma elämäsi jotenkin vähemmän hohdokasta, jos joku ei sitä kommentoi ja ihaile? 

-ohis

Vierailija
27/36 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä molemmilla puolisot? 

Vierailija
28/36 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäi vähän epäselväksi miten tämä loukkaantuminen tuli esille?

Tai ketä loukkaantui mistäkin syystä!

Vierailija
29/36 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko oma elämäsi jotenkin vähemmän hohdokasta, jos joku ei sitä kommentoi ja ihaile? 

-ohis

Näin minulle on kotikasvatuksella periytetty, kun ollaan dialogissa jonkun kanssa ensi kuunnellaan ja sitten vastataan jotain aiemmin sanottuun ja sitä on kutsuttu silloin keskusteluksi. 

Vierailija
30/36 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ohis

Näin minulle on kotikasvatuksella periytetty, kun ollaan dialogissa jonkun kanssa ensi kuunnellaan ja sitten vastataan jotain aiemmin sanottuun ja sitä on kutsuttu silloin keskusteluksi. 

Nykyisessä tahallisen väärinymmärtämisen kulttuurissa tavoitteena tulkita toisen kommentit mahdollisimman pahantahtoisesti.

Vierailija
31/36 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan tuo epäkohteliastas olla reagoimatta mitään toisen sanomisiin. Kyllä minä kuuntelen mitä kaverilla on sanottavana ja aina siihen vastaan ja sanon jotain. Siitä voidaan keskustella enemmänkin ja sen jälkeen on mun vuoro kertoa kuulumiset. 

Vierailija
32/36 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole loukkaantunut mutta ihmettelen.

Entäpä jos seuraavan kerran kun ihmettelet toisen sanomisista miettisitkin, onko mahdollista että olet tulkinnut hänet väärin? 

Vierailija
33/36 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko minä? Tuntee itsensä typeräksi kun vastaus on täysi hiljaisuus.

Vierailija
34/36 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

A) "Lähden viikonloppuna käymään leffassa ja ravintolassa".

B) "Minä menen shoppailemaan".

Tuosta dialogista puuttuu B.ltä kuuleminen. Se, joka ensin kertoo, toivoo saavansa/tarvitsee jotain palautetta ennen kuin siirrytään sen toisen kuulumisiin. 

Vierailija
35/36 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis pitkällä lauseella kommentoinut, sanoin jotain lyhyesti.

Ei kai siitä tarvii loukkaantua.

Vierailija
36/36 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän mitä se ystävä kertoi tekevänsä lauantaina ja sinä ignoorasit (tahallaan?) hänelle tärkeän asian.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi