Ystävä loukkaantui kun en reagoinut hänen sanomiseensa
Kertoi mitä aikoo tehdä tänään lauantaina.
Ja minä kerroin mitä aion tehdä tänään.
Puhuttiin puhelimessa eilen.
Oli hyvin loukkaantunut kun en reagoinut hänen asiaansa joka koski lauantaita.
Huh huh
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäi vähän epäselväksi miten tämä loukkaantuminen tuli esille?
Kertoi että.loukkaantui kun en muka kuunnellut häntä.
Hänhän oli oikeassa. Sano nyt vielä, että nokitit kunnolla?
Ottaen huomioon, että aloitat näitä ystävä sitä - ja ystävä tätä -juttuja monta kertaa viikossa... Oletko koskaan ajatellut, että vika voisi olla sinussa?
Vierailija kirjoitti:
Mulla kans ystävä joka ei reagoi mitenkään, oikeastaan mihinkään mitä kerron, ja se on kyllä loukkaavaa.
En odota mitään ihmeellistä reagointia, mutta jotain merkkiä siitä, että on kuullut mitä kerroin.
Ihan vaan vaikka "aijaa" tai "okei", jos "kuulostaapa mukavalta" on liikaa pyydetty. Tai edes ynähdys, ja nyökkäyskin olisi ok. Mutta kaveri ei reagoi mitään, on täysin hiljaa ja reagoimaton, ja sitten alkaa yhtäkkiä vaan puhumaan omista asioistaan.
Peruskäytöstapoihin tosiaan kuuluu edes jotenkin kommentoida esim toisen tekemistä, ennen kuin alkaa kertomaan siitä omasta erinomaisesta elämästä.
Takertuvaa ja ahdistavaa käytöstä 😑
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla kans ystävä joka ei reagoi mitenkään, oikeastaan mihinkään mitä kerron, ja se on kyllä loukkaavaa.
En odota mitään ihmeellistä reagointia, mutta jotain merkkiä siitä, että on kuullut mitä kerroin.
Ihan vaan vaikka "aijaa" tai "okei", jos "kuulostaapa mukavalta" on liikaa pyydetty. Tai edes ynähdys, ja nyökkäyskin olisi ok. Mutta kaveri ei reagoi mitään, on täysin hiljaa ja reagoimaton, ja sitten alkaa yhtäkkiä vaan puhumaan omista asioistaan.
Peruskäytöstapoihin tosiaan kuuluu edes jotenkin kommentoida esim toisen tekemistä, ennen kuin alkaa kertomaan siitä omasta erinomaisesta elämästä.
Onko oma elämäsi jotenkin vähemmän hohdokasta, jos joku ei sitä kommentoi ja ihaile?
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Jäi vähän epäselväksi miten tämä loukkaantuminen tuli esille?
Tai ketä loukkaantui mistäkin syystä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko oma elämäsi jotenkin vähemmän hohdokasta, jos joku ei sitä kommentoi ja ihaile?
-ohis
Näin minulle on kotikasvatuksella periytetty, kun ollaan dialogissa jonkun kanssa ensi kuunnellaan ja sitten vastataan jotain aiemmin sanottuun ja sitä on kutsuttu silloin keskusteluksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ohis
Näin minulle on kotikasvatuksella periytetty, kun ollaan dialogissa jonkun kanssa ensi kuunnellaan ja sitten vastataan jotain aiemmin sanottuun ja sitä on kutsuttu silloin keskusteluksi.
Nykyisessä tahallisen väärinymmärtämisen kulttuurissa tavoitteena tulkita toisen kommentit mahdollisimman pahantahtoisesti.
No onhan tuo epäkohteliastas olla reagoimatta mitään toisen sanomisiin. Kyllä minä kuuntelen mitä kaverilla on sanottavana ja aina siihen vastaan ja sanon jotain. Siitä voidaan keskustella enemmänkin ja sen jälkeen on mun vuoro kertoa kuulumiset.
Vierailija kirjoitti:
En ole loukkaantunut mutta ihmettelen.
Entäpä jos seuraavan kerran kun ihmettelet toisen sanomisista miettisitkin, onko mahdollista että olet tulkinnut hänet väärin?
Vierailija kirjoitti:
Oletko minä? Tuntee itsensä typeräksi kun vastaus on täysi hiljaisuus.
A) "Lähden viikonloppuna käymään leffassa ja ravintolassa".
B) "Minä menen shoppailemaan".
Tuosta dialogista puuttuu B.ltä kuuleminen. Se, joka ensin kertoo, toivoo saavansa/tarvitsee jotain palautetta ennen kuin siirrytään sen toisen kuulumisiin.
En siis pitkällä lauseella kommentoinut, sanoin jotain lyhyesti.
Ei kai siitä tarvii loukkaantua.
Riippuu vähän mitä se ystävä kertoi tekevänsä lauantaina ja sinä ignoorasit (tahallaan?) hänelle tärkeän asian.
Ja sinulla ei ole muita ystäviä joille haukkua häntä selän takana?