Värianalyysi, miten voi olla niin eriäviä ja ristiriitaisia mielipiteitä
Kukaan muu huomannut? Joittenkin mukaan voi olla kirkas vuodenaika ja vaalea, joittenkin mukaan voi olla kirkas vain jos tummat piirteet. Jotkut on vaaleita vaikka on tummia. Joittenkin mielestä vain vaaleat voi olla vaaleita. Jotkut sanoo että on pohjasävy ja se voi olla eri mitä ihon pintasävy. Joittekin mielestä ihossa ei ole pohjasävyä vaan pelkkä pintasävy. Ja tuntuu että kaikki korostavat sitä että melkein mahdotonta itse päätellä mikä on. Pitää maksaa ammattilaiselle. Mietin että laitetaanko näitä ristiin meneviä mielipiteitä ilmoille sen takia että ihmiset maksaa palvelusta
Kommentit (460)
Vierailija kirjoitti:
Eikö värianalyysi pitäisi tehdä ilman meikkiä?
Googlehauilla noista vuodenaikatyypeistä tulee lähes pelkästää meikillä topattujen kuvia, missä selkeästi iholla on muutakin kuin kosteusvoidetta.
Olen ihmetellyt samaa asiaa. Meikattuja julkkiksia monissa blogeissa. Vain miehet ovat ilman meikkiä. Värianalyysi pitää tehdä meikittömälle, jonka luonnollista hiusväriä saa esille edes juurikasvusta. Muuten tulos on väärä. Värianalyysin hienous on siinä, että pääsee eroon siitä hiusten värjäämisestä. Suomessa maantien- ja rotanvärisiksi haukuttuja hiusvärejä ihaillaan Etelä-Euroopassa. Jos haluaa tehdä joitain erityiskäsittelyitä luonnollisen väriselle tukalle, voi aina tehdä öljyhoitoja ainakin hiuslatvoihin ja hoitaa hiuksia värittömällä hinnalla ja amlalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Googlehauilla noista vuodenaikatyypeistä tulee lähes pelkästää meikillä topattujen kuvia, missä selkeästi iholla on muutakin kuin kosteusvoidetta.
Olen ihmetellyt samaa asiaa. Meikattuja julkkiksia monissa blogeissa. Vain miehet ovat ilman meikkiä. Värianalyysi pitää tehdä meikittömälle, jonka luonnollista hiusväriä saa esille edes juurikasvusta. Muuten tulos on väärä. Värianalyysin hienous on siinä, että pääsee eroon siitä hiusten värjäämisestä. Suomessa maantien- ja rotanvärisiksi haukuttuja hiusvärejä ihaillaan Etelä-Euroopassa. Jos haluaa tehdä joitain erityiskäsittelyitä luonnollisen väriselle tukalle, voi aina tehdä öljyhoitoja ainakin hiuslatvoihin ja hoitaa hiuksia värittömällä hinnalla ja amlalla.
Jos kerran värianalyysin avulla pääsee eroon hiusten värjäämisessä, niin sittenhän sillä pääsee eroon myös kasvojen meikkaamisesta! Jonkun öljyhoidon voi tehdä luonnollisen väriselle naamalleen, jos jotain haluaa tehdä.
Miks akat uskoo kaikkea shittiä??????????????
Vierailija kirjoitti:
Ja poskipunatkin valmiina
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On paljon liikkeellä ihmisiä, jotka ovat alkaneet myymään värianalyysejä ilman että ovat kunnolla ja läpikotaisin opetelleet teoriapuolta sekä harjoitelleet sen soveltamista käytäntöön ennen kuin ottavat oikeita maksavia asiakkaita. Se johtuu siitä. Hyvin moni ei siis osaa hommaansa.
Nää on ihan ammattilaisia instagramin mukaan. Koulutyksen käyneitä. Jotka sanoo että ihon pintasävy on eri kuin pohjasävy. Ja sitten noista tumma/vaalea piirteisyydestä ollaan eri mieltä. Paras kun pitää niitä värejä mistä tykkää
Pintasävy ja pohjasävy my ass.
Suurin ongelma noissa taitaa olla, että vaikka kävisi sata kurssia ei välttämättä opi näkemään mikä on mikäkin. Onko joku lämmin vai kylmä. Onko iso vai pieni kontrasti.Netissä jo vuosia sitten oli yksi nainen, jolla bisnes ja oma m
Joo. Minustakin ihon pinta ja pohjasävy on pelkkää höpötystä. Ja minustakin se antaa osviittaa minkä värisinä verisuonet ihon läpi kuultaa.
Voihan se olla hauskaa huvittelua käydä analyysissä mutta kyllä sen näkee itsekin mitkä värit sopii paremmin kuin jotkut muut. Ja voi sen pohjalta tehdä päätelmän, että onko enemmän viileä vai lämmin tyyppi ja käyttää sen mukaisia sävyjä. Minusta se jo riittää pitkälle. Ei sen sävyn tarvitse olla ihan just. Kyllä sen peilistä näkee sopiiko hyvin vai huonosti. Jos ei näe, niin sitten värisävy on sellainen, että voi käyttää, ettei siinä ainakaan huonommalta näytä.
Näin mä ajattelen.
Käsittämätöntä että humpuukista saa aikaan näin paljon käden vääntöä (tokihan tämäkin siihen sisältyy, aattelin nyt kumminkin tämän näkökulman tuoda esiin).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä muutama testi, joilla voitte saada selvää kuinka tarkasti erottaessa värisävyjen eroja:
https://www.is.fi/terveys/art-2000000943516.html
https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000010472114.html
Värisilmä on värien nyanssien erottamisen suhteen kuin sävelkorva. Yhdellä se on absoluuttinen ja toisella sellainen, että pystyy operoimaan perushommat läpi juuri ja juuri. Värisilmää voi harjoittaa aivan kuten sävelkorvaansa, mutta ilman oikeaa geeniperimää ei voi saada absoluuttista värisilmää tai sävelkorvaa.
Onko kukaan uskaltanut tehdä näitä testejä?
Tein tuon ensimmäisen ja sain 35 väriä. Keltaista en erottanut ennen kuin vaihtui oranssiksi. Silti sanon, että humpuukkia. Musta sopii kaikilla valkoihoisille. Valkoinen tummaihoisille.
M32
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä muutama testi, joilla voitte saada selvää kuinka tarkasti erottaessa värisävyjen eroja:
https://www.is.fi/terveys/art-2000000943516.html
Värisilmä on värien nyanssien erottamisen suhteen kuin sävelkorva. Yhdellä se on absoluuttinen ja toisella sellainen, että pystyy operoimaan perushommat läpi juuri ja juuri. Värisilmää voi harjoittaa aivan kuten sävelkorvaansa, mutta ilman oikeaa geeniperimää ei voi saada absoluuttista värisilmää tai sävelkorvaa.
Onko kukaan uskaltanut tehdä näitä testejä?
Mitä uskaltamista siinä on? Toisessa erotin 35-36 sävyä, toisessa meni oikein 10 12:sta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On paljon liikkeellä ihmisiä, jotka ovat alkaneet myymään värianalyysejä ilman että ovat kunnolla ja läpikotaisin opetelleet teoriapuolta sekä harjoitelleet sen soveltamista käytäntöön ennen kuin ottavat oikeita maksavia asiakkaita. Se johtuu siitä. Hyvin moni ei siis osaa hommaansa.
Nää on ihan ammattilaisia instagramin mukaan. Koulutyksen käyneitä. Jotka sanoo että ihon pintasävy on eri kuin pohjasävy. Ja sitten noista tumma/vaalea piirteisyydestä ollaan eri mieltä. Paras kun pitää niitä värejä mistä tykkää
Suurin ongelma noissa taitaa olla, että vaikka kävisi sata kurssia ei välttämättä opi näkemään mikä on mikäkin. Onko joku lämmin vai kylmä. Onko iso vai pieni kontrasti.Netissä jo
Vaan missä niitä eri värejä voi itselleen käydä kokeilemassa? Jos nyt tästä nopeasti vilkaisen parin verkkokaupan valikoimaa, niin esim. t-paitojen värivalikoima näyttää olevan musta, valkoinen, tummanbeige, tummanharmaa, vaaleanbeige, vaalea himmeänroosa, vaalea harmaanbeige, tumma harmaanruskea, tumma harmaanbeige ja tummanruskea...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin ongelma noissa taitaa olla, että vaikka kävisi sata kurssia ei välttämättä opi näkemään mikä on mikäkin. Onko joku lämmin vai kylmä.
Myydäänkö Suomessa Fruit of the Loomin T-paitoja ilman printtiä missään? Aikaisemmin se oli laadukas merkki ja värejä oli kymmeniä tarjolla. Värin kokeileminen T-paitana ei sentään kaada taloutta. Kannattaa muistaa ne verrattain neutraalit sävyt sinivihreä, vesimeloninpunainen, kirkas punainen, mariininsininen ja pehmeä valkea sekä kissankellonsininen.Ostin H&M:n nettikaupasta miesten puolelta kolmen T-paidan pakkauksen, jossa oli mukana sellainen kesälle sopiva dusty rose-sävyinen T-paita. Muut pakkauksessa olevat T-paidat olivat meleerattu harmaa ja mariininsininen. Kaksi viimeksi mainittua ei riitele väritykseni kanssa. Se dusty rose-sävy saa yllättävää kyllä hehkumaan. Koska käytän T-paitoja bleisereiden ja jakkujen alla, ne saavat olla basic-mallia kunhan pysyvät siisteinä. Miesten paitoja ostan siksi, koska ne ovat laadukkaampia.
Tietenkin noissa väreissä se tarkempi määritelmä värivuodenajan mukaan voidaan tehdä. Kuitenkaan noista väreistä mikään ei mene niin pieleen, että sen huomaisi heti. Pehmeä valkea ei toki tuo talveksi analysoidun vahvuuksia yhtä hyvin esiin kuin optinen valkea. Optinen valkea tekee kaikista muista kuin talvesta kasvoistaan kirjavan värisen.
Tärkeää ymmärtää se, että niitä itselle kaikista parhaiten sopivia sävyjä käyttää kasvojen lähellä. Jos osaa ommella, kannattaa ostaa sopivan värisiä kankaita ja tehdä itselle vaikka huiveja ja käyttää niitä kasvojen lähellä. Miehet voivat pitää Kekkosta sivistyneesti pukeutuneena esikuvana. Kekkonen käytti paitahihasillaan avoimen paidankauluksen alla silkkihuiveja.
Kekkonen oli sen aikakauden mies, joka oli oppinut ettei ole sivistynyttä näyttää omia rintakarvojaan muualla kuin saunassa ja uimarannalla. Siihen aikaan ymmärrettiin käyttää aluspaitaa sieppaamassa kaikki kuolleet ihosolut, selän ja niskan ihotalin ja hien ennen kuin se menee turmelemaan kauluspaitaa. Lika syö vaatteiden kuituja.
Sen tähden, että se on humpuukia kuten horoskoopita ja homeopatia.
En todellakaan usko, että kaikkia voisi analysoida ja lokeroida yksiselitteisesti. Itseäni en pysty sijoittamaan mihinkään vuodenaikaan. Syksy en ainakaan ole, se on kaikista kaukaisin värikartta, murretut eivät sovi ollenkaan.
Minulla on luonnostaan hieman kullanpunaruskeat hiukset, mutta ei pisamia eikä kuulasta ihoa. En meinaa millään ruskettua, muutun vain punaiseksi. Loppukesästä ehkä ihan vähän, mutta muiden rinnalla olen silloinkin kalmankalpea. Silmät vaaleanruskeat, silmänaluset aina mustat. Verisuonet on siniset.
Mikään persikka, oranssi, murretut ei sovi minulle, mutta ei myöskään talven värit. Kirkas puhdas vihreä ja kylmä keltainen, sekä tummahko magneta sopii ehkä parhaiten. Osaisiko joku arvioida, mikä vuodenaika voisin olla?
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan usko, että kaikkia voisi analysoida ja lokeroida yksiselitteisesti. Itseäni en pysty sijoittamaan mihinkään vuodenaikaan. Syksy en ainakaan ole, se on kaikista kaukaisin värikartta, murretut eivät sovi ollenkaan.
Minulla on luonnostaan hieman kullanpunaruskeat hiukset, mutta ei pisamia eikä kuulasta ihoa. En meinaa millään ruskettua, muutun vain punaiseksi. Loppukesästä ehkä ihan vähän, mutta muiden rinnalla olen silloinkin kalmankalpea. Silmät vaaleanruskeat, silmänaluset aina mustat. Verisuonet on siniset.
Mikään persikka, oranssi, murretut ei sovi minulle, mutta ei myöskään talven värit. Kirkas puhdas vihreä ja kylmä keltainen, sekä tummahko magneta sopii ehkä parhaiten. Osaisiko joku arvioida, mikä vuodenaika voisin olla?
Bright winter? Talvella voi olla punertavat hiukset.
Vierailija kirjoitti:
Olet kesä. Vielä tarkemmin eriteltynä se True Summer.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bright winter? Talvella voi olla punertavat hiukset.
Ei voi. Monella kesällä voi hiuksen väri haalistua auringossa näyttämään punertavalta. Se johtuu siitä, että haalistuessa hiuksen vesipitoisuus pienenee. Moni kesä on ollut lapsena pellavapää tai kultatukkainen lapsena kesäauringon jäljiltä. Kannattaa vaikka kasvattaa omaa juurikasvuaan talvella ja sitten tarkastella hiusten väriä. Värianalyysi pitää tehdä päivänvalolamppujen loisteessa ja luonnonvalossa.
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätöntä että humpuukista saa aikaan näin paljon käden vääntöä (tokihan tämäkin siihen sisältyy, aattelin nyt kumminkin tämän näkökulman tuoda esiin).
No se on varmaan "paljon aateltu" näkökulma, ainakin sinulta. Muttei toki anna mitään ihmisille, joilla on tarkempi värisilmä kuin sinulla.
Mikähän värivuodenaila voisin olla? Ihoni on melko vaalea, sen verran vaalea että minulta on joskus kysytty miksi olen niin kalpea. En rusketu helposti mutta toisaalta en palakaan, jos joskus vahingossa aurinkosuoja jää pois. Ihollani on aika paljon eri sävyisiä tummemman ruskeita pieniä pigmenttilaikkuja, ei kuitenkaan kasvoissa, eikä minulla ole myöskään pisamia. Verisuonet ei näy minkään tietyn värisinä, joissain kohtaa ranteissa tai käsissäkin ne näkyy sinertävinä, toisissa vihertävinä, joisenkin verisuonten väriä on vaikeaa edes määritellä. Jos pitäisi itse määritellä, en osaisi sanoa onko ihon sävy kylmä vai lämmin.
Hiukset on aika tummanruskeat, niissä on myös jonkinlainen lämmin, kuparinen punertava sävy katsoessa auringonvalossa, mutta yleisesti siis tummanruskea. Lapsena minulla oli vaaleanruskeat hiukset ja jo kouluikäisenä sitten selkeästi ruskeat. Silmäni ovat vihreät/ruskeat, iiriksen sisäosassa ruskea väri on hallitseva, mutta ulkoreuna näyttää enemmän vihreältä.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän värivuodenaila voisin olla? Ihoni on melko vaalea, sen verran vaalea että minulta on joskus kysytty miksi olen niin kalpea. En rusketu helposti mutta toisaalta en palakaan, jos joskus vahingossa aurinkosuoja jää pois. Ihollani on aika paljon eri sävyisiä tummemman ruskeita pieniä pigmenttilaikkuja, ei kuitenkaan kasvoissa, eikä minulla ole myöskään pisamia. Verisuonet ei näy minkään tietyn värisinä, joissain kohtaa ranteissa tai käsissäkin ne näkyy sinertävinä, toisissa vihertävinä, joisenkin verisuonten väriä on vaikeaa edes määritellä. Jos pitäisi itse määritellä, en osaisi sanoa onko ihon sävy kylmä vai lämmin.
Hiukset on aika tummanruskeat, niissä on myös jonkinlainen lämmin, kuparinen punertava sävy katsoessa auringonvalossa, mutta yleisesti siis tummanruskea. Lapsena minulla oli vaaleanruskeat hiukset ja jo kouluikäisenä sitten selkeästi ruskeat. Silmäni ovat vihreät/ruskeat, iiriksen sisäosassa ruskea väri on h
Olet kevät. Tarkempaa määrittelyä varten sinut pitäisi nähdä päivänvalossa tai päivänvalolamppujen valossa.
Vierailija kirjoitti:
Hiukset on aika tummanruskeat, niissä on myös jonkinlainen lämmin, kuparinen punertava sävy katsoessa auringonvalossa, mutta yleisesti siis tummanruskea. Lapsena minulla oli vaaleanruskeat hiukset ja jo kouluikäisenä sitten selkeästi ruskeat. Silmäni ovat vihreät/ruskeat, iiriksen sisäosassa ruskea väri on h
Värisi viittaavaat eniten syksyyn