Värianalyysi, miten voi olla niin eriäviä ja ristiriitaisia mielipiteitä
Kukaan muu huomannut? Joittenkin mukaan voi olla kirkas vuodenaika ja vaalea, joittenkin mukaan voi olla kirkas vain jos tummat piirteet. Jotkut on vaaleita vaikka on tummia. Joittenkin mielestä vain vaaleat voi olla vaaleita. Jotkut sanoo että on pohjasävy ja se voi olla eri mitä ihon pintasävy. Joittekin mielestä ihossa ei ole pohjasävyä vaan pelkkä pintasävy. Ja tuntuu että kaikki korostavat sitä että melkein mahdotonta itse päätellä mikä on. Pitää maksaa ammattilaiselle. Mietin että laitetaanko näitä ristiin meneviä mielipiteitä ilmoille sen takia että ihmiset maksaa palvelusta
Kommentit (460)
Vierailija kirjoitti:
Värianalyysi kuulostaa yhtä tärkeältä kuin kissankarvojen kiillotustiede.
Kissalla on hyvä olla kiiltävä turkki.
Itsellä ainakin jo "pää pyörällä" näistä väri analyyseista ja värivuodenajoista.
* jonkun tiedon mukaan verisuonet paljastavat ihon pohjasävyn, jonkun tiedon mukaan tämä ei pidä paikkaansa
* joku käskee testaamaan sopiiko paremmin kultaiset vai hopeiset korut, ja yllättäen joku toinen on sitä mieltä ettei se paljasta ihon pohjasävyä
* henkilö luokiteltu kesäksi, mutta silti sopii myös osa syksyn väripaletista (lämmin)
* joku sitä mieltä, että jos ihon pohjasävy lämmin, myös hiusten tulisi olla lämpimän sävyiset ja myös tästä löytyy eriäviä mielipiteitä.
Mielelläni menisin värianalyysiin, mutta on aika kova hinta maksaa siitä, mikäli tulokseen ei voi 100 % luottaa. Eräs värianalyysin tekijä Tiktokissa mainitsee, että voi mennä sitten toiselle tekijälle, mikäli ensimmäinen tulos ns. väärä. Niin, että kiva laittaa useampi satanen siihen, että saat oikean analyysin.
Voitte ostaa Henkkamaukasta melko hajusteettomat voidemaiset puikot huulille ja poskille. Nettikaupasta löytyy nimellä Huuli- ja poskipuna. Tarjolla on kylmä Roosa ja lämmin Koralli.
Minulle nuo tulivat tänään postissa ja laitoin niitä nyt kokeeksi puhtaille sekä meikittömille kasvoille ja katsoin epäsuorassa päivänvalossa kasvojani. Huomaan kyllä eron siinä, kumpi tavallaan sulautuu luonnollisesti ihoni väriin. Puikot näyttävät voimakkaan värisiltä, mutta niillä saa miedon ja hyvin levittyvän tuloksen.
Minulla roosa puikko sulautti poskilla olevan couperosankin yhtenäisesti terveen poskien punan näköiseksi kokonaisuudeksi. Olen niitä, joilla on vaalea iho ja hiukset, joista ei ota selvää ovatko ne lämpimän vaiko kylmän sävyiset. Ne ovat aika neutraalit siis. Ihonväri on siis ainoa määräävä tekijä ja onhan se pinta-alaltaan laajempi kuin esimerkiksi silmien väri.
Hankin myös kokeeksi voidemaisen aurinkopuuterin korvikkeen Solar soufflen vaaleimman sävyn. Minun olisi pitänyt jo oppia se, että aurinkopuuterit eivät sovi minulle. Ne ovat lämpimän ruskeita ja näyttävät kasvoillani lähinnä haalistuneilta mustelmilta. Onneksi voin antaa tuotteen punatukkaiselle perheenjäsenelleni, jolla on pisamia ja myös vaalea iho kuten minulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä muutama testi, joilla voitte saada selvää kuinka tarkasti erottaessa värisävyjen eroja:
https://www.is.fi/terveys/art-2000000943516.html
https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000010472114.html
Värisilmä on värien nyanssien erottamisen suhteen kuin sävelkorva. Yhdellä se on absoluuttinen ja toisella sellainen, että pystyy operoimaan perushommat läpi juuri ja juuri. Värisilmää voi harjoittaa aivan kuten sävelkorvaansa, mutta ilman oikeaa geeniperimää ei voi saada absoluuttista värisilmää tai sävelkorvaa.
Onko kukaan uskaltanut tehdä näitä testejä?Kyllä, monikin. Joillakin on paljastunut osittainen värisokeus, jota on vaikeampi huomata kuin oaajempaa värisokeutta. Toisia on ilahduttanut tul
Kuinka monella on koiran värinäkö?
Olen yhdistänyt värianalyysit ja horoskoopit taiteeksi. Elikkä molemmathan vaikuttaa toisiinsa esim. kuun valossa värit on tummempia ja kuuhan liittyy myös horoskooppeihin esim. nouseva kuu.
Vierailija kirjoitti:
Voitte ostaa Henkkamaukasta melko hajusteettomat voidemaiset puikot huulille ja poskille. Nettikaupasta löytyy nimellä Huuli- ja poskipuna. Tarjolla on kylmä Roosa ja lämmin Koralli.
Minulle nuo tulivat tänään postissa ja laitoin niitä nyt kokeeksi puhtaille sekä meikittömille kasvoille ja katsoin epäsuorassa päivänvalossa kasvojani. Huomaan kyllä eron siinä, kumpi tavallaan sulautuu luonnollisesti ihoni väriin. Puikot näyttävät voimakkaan värisiltä, mutta niillä saa miedon ja hyvin levittyvän tuloksen.
Minulla roosa puikko sulautti poskilla olevan couperosankin yhtenäisesti terveen poskien punan näköiseksi kokonaisuudeksi. Olen niitä, joilla on vaalea iho ja hiukset, joista ei ota selvää ovatko ne lämpimän vaiko kylmän sävyiset. Ne ovat aika neutraalit siis. Ihonväri on siis ainoa määräävä tekijä ja onhan se pinta-alaltaan laajempi kuin esimerkiksi silmien väri.
Hankin myös kokeeksi voidemaisen aurinkopuu
Tuossa sopimattomaan tuotteeseen (4,99€ puikko) mennyt raha ei harmita. Enemmän harmittaa se, että menin jälleen kerran ostamaan maapuuterin. Tästedes en tavoittele ruskeaa ihoa mitenkään, koska palan auringossa ja olen myös kesällä valkeaihoinen. Se, joka ei käytä shortseja eikä minihameita edes helteellä. Aurinkovoidetta joudun käyttämään niin paljon, ettei enää jaksa kinttujakin rasvata. Onneksi myydään väljiä pellavahousuja naisillekin!
Vierailija kirjoitti:
Katson instassa noita analyysejä niin olen monesti eri mieltä sen tekijän kanssa. Ja välillä on kommentoijatkin.
Minusta se punakkuuden lisääntyminen kasvoilla ei ole toivottava ominaisuus vaikka joku lämpimäksi kevääksi itsensä analysoinut niin kovasti vakuutteli.
Kun katson itseäni peilistä eri värisissä vaatteissa niin kiinnitän huomiota siihen miten jotkut värit saavat minut jotenkin eloisamman näköiseksi. Esimerkiksi luonnonvalkoinen. Vitivalkoisessa näytän väsyneelle ja vanhalle. Luonnonvalkoisessa pirteälle ja eloisalle.
Punakkuuden lisääntyminen kasvoilla voi olla toivottava ominaisuus vaikka viileille ns. Lumikki-tyypeille: tummat hiukset, kuulas iho ja punaiset posket. Monien viileiden tyyppien kannattanee taas välttää kellertävyyttä ihossa, sävyjä jotka sitä vaikutelmaa lisäävät, koska se tekee heidät sairaan näköiseksi. Vitivalkoinen voi lisätä viileillä raikkautta ja eloisuutta, tervettä ihon sävyä, luonnonvalkoiset taas sitä ei-toivottua kellertävyyttä, mikä ei viileille sovi.
Joillakin lämpöisillä nuokin juuri päinvastoin, kuten viestisi kuvaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä muutama testi, joilla voitte saada selvää kuinka tarkasti erottaessa värisävyjen eroja:
https://www.is.fi/terveys/art-2000000943516.html
Värisilmä on värien nyanssien erottamisen suhteen kuin sävelkorva. Yhdellä se on absoluuttinen ja toisella sellainen, että pystyy operoimaan perushommat läpi juuri ja juuri. Värisilmää voi harjoittaa aivan kuten sävelkorvaansa, mutta ilman oikeaa geeniperimää ei voi saada absoluuttista värisilmää tai sävelkorvaa.
Onko kukaan uskaltanut tehdä näitä testejä?Kyllä, monikin. Joillakin on paljastunut osittainen värisokeus, jota on vaikeampi huomata kuin
Sen vuoksi niitä toisistaan poikkeavia mielipiteitä on, koska jokaisella analyysin tekijällä ei ole mitään tarkkaa puhumattakaan sitten absoluuttista värisilmää. Ainakin aiemmin riitti kun kävi koulutuksen ja sai sieltä todistuksen.
Yhtenä keinona oman värivuodenajan selvittämisessä suosittelen ihan käsivarren ihonvärin vertailemasta muiden kanssa. Minä ja puolisoni olemme tyystin vastakkaista värivuodenaikaa. Meidän lapsemme ovat sitten sellaisia, että yksi on tullut isään, yksi äitiin ja yksi on hybridi. Hybridin värivuodenajan selvittäminen on ollut vaikeinta, koska hän on niin sanotusti neutraalin värinen tapaus. Siinä saa etsiä pisamia ja katsella luomuvärsiä hiuksia tarkkaan auringonvalossa, että löytäisi edes jonkin suuntaa-antavan vivahteen. Tuollainen neutraali väritys keskisinisillä silmillä on todella harvinaista etenkin suuressa maailmassa. Ei ihme, että tarkkasilmäinenkin joutuu näkemään vaivaa löytääkseen neutraalin värityksen omaavalle ne parhaimmat värisävyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katson instassa noita analyysejä niin olen monesti eri mieltä sen tekijän kanssa. Ja välillä on kommentoijatkin.
Minusta se punakkuuden lisääntyminen kasvoilla ei ole toivottava ominaisuus vaikka joku lämpimäksi kevääksi itsensä analysoinut niin kovasti vakuutteli.
Kun katson itseäni peilistä eri värisissä vaatteissa niin kiinnitän huomiota siihen miten jotkut värit saavat minut jotenkin eloisamman näköiseksi. Esimerkiksi luonnonvalkoinen. Vitivalkoisessa näytän väsyneelle ja vanhalle. Luonnonvalkoisessa pirteälle ja eloisalle.
Punakkuuden lisääntyminen kasvoilla voi olla toivottava ominaisuus vaikka viileille ns. Lumikki-tyypeille: tummat hiukset, kuulas iho ja punaiset posket. Monien viileiden tyyppien kannattanee taas välttää kellertävyyttä ihossa, sävyjä jotka sitä vaikutelmaa lisäävät, koska se tekee heidät sairaan näköiseksi. Vitival
Tuhkanvaaleahiuksisien kanssa sama juttu. Toki heille sopii asteen pehmeämpi valkea kuin optinen valkoinen. Yksi hyvä sävy on viileä pastellikeltainen, kylmän valkealla taitettu sitruunankeltainen. Talvi-ihmisellä sitruunankeltainen on upean näköistä ja saa hehkumaan. Sinapinkeltainen olisi kesä- ja talvi-ihmisillä todella huono valinta, joka saa ihon, silmät ja hiukset samaan näköisiksi.
Keltaiseen tai oranssinpunaiseen taittava tukka lisää kasvoilla kirjavanpunaista vaikutelmaa jos on värivuodenajaltaan kesä. Suomalaisilla on jokin trauma maantienvärisiksi haukutuista hiuksista. Sitten ollaan värjäyskierteessä liian keltaisten raitojen, vaalennuksen tai peräti oranssinpunaiseksi värjätyn tukan kanssa. Jos kesä haluaa olla punapää, pitää sävyä taittaa kylmällä sävyllä jos haluaa värjätä hiuksensa. Värianalyysin idea on löytää ne parhaat omiin synnynnäisiin väreihin sopivat värisävyt ja säästää vääränväristen tuotteiden hankkimiselta. Siinä säästää rahaa pitkässä juoksussa.
Vartaloanalyyseja on monenlaisia. Esim. Kibbe-analyysin perusteella saa tietää parhaimmat vaihtoehdot vaatteiden leikkauksiin. Kibbe on kallis. Netissä on neuvoja muutenkin niille, jotka haluavat vaatteen leikkauksilla optisesti tasapainottaa vartalon mittasuhteita. Sopiva puvusto ei tarkoita sitä, että kaikki olisi viimeisimmän muotivirtauksen mallin mukaista. Sopivuus syntyy siitä, että vaatteen malli sopii yhteen vartalon muotojen ja mittasuhteiden kanssa. Nehän eivät muutu yleensä. Jos sopiva vaate tulee eteen ja se on tarpeeksi laadukas, se kannattaa hankkia.
Naisista 1% ja miehistä jopa 8% on koiran värinäköä vastaava värinäkö.
Vierailija kirjoitti:
Keltaiseen tai oranssinpunaiseen taittava tukka lisää kasvoilla kirjavanpunaista vaikutelmaa jos on värivuodenajaltaan kesä. Suomalaisilla on jokin trauma maantienvärisiksi haukutuista hiuksista. Sitten ollaan värjäyskierteessä liian keltaisten raitojen, vaalennuksen tai peräti oranssinpunaiseksi värjätyn tukan kanssa. Jos kesä haluaa olla punapää, pitää sävyä taittaa kylmällä sävyllä jos haluaa värjätä hiuksensa. Värianalyysin idea on löytää ne parhaat omiin synnynnäisiin väreihin sopivat värisävyt ja säästää vääränväristen tuotteiden hankkimiselta. Siinä säästää rahaa pitkässä juoksussa.
Vartaloanalyyseja on monenlaisia. Esim. Kibbe-analyysin perusteella saa tietää parhaimmat vaihtoehdot vaatteiden leikkauksiin. Kibbe on kallis. Netissä on neuvoja muutenkin niille, jotka haluavat vaatteen leikkauksilla optisesti tasapainottaa vartalon mittasuhteita. Sopiva puvusto ei tarkoita sitä, että kaikki olisi viimeisimmän muoti
Tai sitten ihmiset voisi kasvattaa itsetunnon ja itseluottamuksen ja pukeutua niihin väreihin mitkä heidän omasta mielestään sopii heille parhaiten.
Yksi tuttavani on täysin hurahtanut värianalyyseihin ja on myös käynyt jonkin kurssin siitä. Nyt hän sitten jakaa tätä kaikille jotka suostuu kuuntelemaan ja niillekin jotka eivät haluaisi kuulla ja arvostelee toisten pukeutumista. Ensin se oli söpön innostunutta ja vähän huvittavaa, mutta nykyään lähinnä ärsyttävää, kun aina saa kuulla miten on taas valinnut ihan "väärät" värit ja sävyt, ja miten tämä ja tuo sävy olisi kiinnostunut paljon parempi.
Suomessa on paljon ihmisiä, jotka ovat sävytykseltään pehmeän kevään ja kesän kaltaisia. Välillä on vaikeaa saada edes selville kumpaa värivuodenaikaa analysoitava on kun voi tulla kesällä muutama pisama ruskettuessa, mutta iho pysyy moneen muuhun verrattuna silloinkin suhteellisen vaaleana. Silmät voivat olla tyypillisen vaalean siniharmaat ja hiuksia kuvata maantien värisiksi.
Jos ei ole mahdollisuutta tällä istumalla lähteä värianalyysiin, voi kuitenkin etsiä hakukoneella esimerkkejä hakusanoilla soft spring ja soft summer. Siellä tulee julkkiksia esimerkiksi ja kannattaa etsiä myös noiden värivuodenaikojen paletit ja miettiä, onko itsellä jo jotain paletin väristä vaatetta ja testata sitä kasvoja vasten. Oikea värisävy herättää kenet tahansa hehkumaan. Se on niiden oikeiden värisävyjen taikaa.
Tietenkin jokainen saa käyttää niitä värejä kuin itse haluaa. Se ei tarkoita sitä, että ne värit olisivat käyttäjänsä värityksen kanssa sopusoinnussa. Värianalyysin tarkoitus ei ole pakottaa tai orjuuttaa ketään. Sen tarkoitus on tuoda esiin henkilön parhaat puolet.
Vierailija kirjoitti:
Vartaloanalyyseja on monenlaisia. Esim. Kibbe-analyysin perusteella saa tietää parhaimmat vaihtoehdot vaatteiden leikkauksiin. Kibbe on kallis. Netissä on neuvoja muutenkin niille, jotka haluavat vaatteen leikkauksilla optisesti tasapainottaa vartalon mittasuhteita. Sopiva puvusto ei tarkoita sitä, että kaikki olisi viimeisimmän muoti
Suurin osa suomalaisista on iholtaan lämpimän värisiä, usein keväitä, joten se kullan tai oranssin sävy maantienvärisessä tukassa ei ole välttämättä ollenkaan huono idea. Kun valitettavasti luonto ei tee kaikista neljään tai kahteentoistakaan kategoriaan sopivia, vaan välimalleja niistäkin. Oma punertava tukkani hävisi kouluikään mennessä ruskean tieltä, pisamat ja syksytyypin iho jäivät.
Mullakin on lapsia, mutta enpä ole koskaan miettinyt heidän värivuodenaikojaan, saati että olisin käyttänyt asiaan kovasti vaivaa numeron 129 tapaan. Hiuksia olen kyllä tiiraillut tarkasti aina kun koulusta on tullut täivaroitus, mutta muuten on kyllä menty ihan niillä väreillä ja kuoseilla, mistä lapset ovat tykänneet.
On siinä perää, että jotkut sävyt sopivat toisia paremmin. Mutta siitä en ole ollenkaan varma meneekö se automaattisesti noiden analyysijakojen mukaan.
Minulle sopii useimmat kevään väripaletin värit mutta sitten löytyy myös joitakin sopivia sävyjä kesän, syksynkin paletista. Talven väreissä olen liian kalpea. Kesän väreistä jotkut sopii vaikka kuvittelisin olevani lämmin tyyppi enemmän. Tai ehkä olenkin neutraali. Syksyn väreistä sopii joku petroli yllättäen mutta ei kovin moni muu. Ne on liian tunkkaisia.
En aio mennä analyysiin vaan huvittelen itsekseni tutkimalla noita sävyjä. Perheessäni on 2 varmaa kylmäsävyistä henkilöä ja yksi josta en ole osannut päättää kummat värit sopii paremmin. Kylmät luultavasti. Lämpimät ei sovi ihan niin hyvin mutta joitakin niitäkin hän voi sujuvasti käyttää.
Värianalyysin mukaan olen syksy ja hiusten ja silmien mukaan näin selkeästi onkin. Sen sijaan ihoni aiheutti paljon mielipiteitä, ihoni on aika vaalea. Silti päädyttiin siihen lopputulokseen että olen syksy, taisi olla deep autumn.
En kuitenkaan ole kauheasti välittänyt vaateostoksilla tutkia väripaletteja ja ostankin sitä mikä näyttää mielestäni hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on paljon ihmisiä, jotka ovat sävytykseltään pehmeän kevään ja kesän kaltaisia. Välillä on vaikeaa saada edes selville kumpaa värivuodenaikaa analysoitava on kun voi tulla kesällä muutama pisama ruskettuessa, mutta iho pysyy moneen muuhun verrattuna silloinkin suhteellisen vaaleana. Silmät voivat olla tyypillisen vaalean siniharmaat ja hiuksia kuvata maantien värisiksi.
Jos ei ole mahdollisuutta tällä istumalla lähteä värianalyysiin, voi kuitenkin etsiä hakukoneella esimerkkejä hakusanoilla soft spring ja soft summer. Siellä tulee julkkiksia esimerkiksi ja kannattaa etsiä myös noiden värivuodenaikojen paletit ja miettiä, onko itsellä jo jotain paletin väristä vaatetta ja testata sitä kasvoja vasten. Oikea värisävy herättää kenet tahansa hehkumaan. Se on niiden oikeiden värisävyjen taikaa.
Tietenkin jokainen saa käyttää niitä värejä kuin itse haluaa. Se ei tarkoita sitä, että ne värit olisivat käyttäj
Light Spring vs Light Summer: What Is The Difference? https://theconceptwardrobe.com/light-spring-vs-light-summer-what-is-the…
Värianalyysi kuulostaa yhtä tärkeältä kuin kissankarvojen kiillotustiede.