Värianalyysi, miten voi olla niin eriäviä ja ristiriitaisia mielipiteitä
Kukaan muu huomannut? Joittenkin mukaan voi olla kirkas vuodenaika ja vaalea, joittenkin mukaan voi olla kirkas vain jos tummat piirteet. Jotkut on vaaleita vaikka on tummia. Joittenkin mielestä vain vaaleat voi olla vaaleita. Jotkut sanoo että on pohjasävy ja se voi olla eri mitä ihon pintasävy. Joittekin mielestä ihossa ei ole pohjasävyä vaan pelkkä pintasävy. Ja tuntuu että kaikki korostavat sitä että melkein mahdotonta itse päätellä mikä on. Pitää maksaa ammattilaiselle. Mietin että laitetaanko näitä ristiin meneviä mielipiteitä ilmoille sen takia että ihmiset maksaa palvelusta
Kommentit (460)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On paljon liikkeellä ihmisiä, jotka ovat alkaneet myymään värianalyysejä ilman että ovat kunnolla ja läpikotaisin opetelleet teoriapuolta sekä harjoitelleet sen soveltamista käytäntöön ennen kuin ottavat oikeita maksavia asiakkaita. Se johtuu siitä. Hyvin moni ei siis osaa hommaansa.
Nää on ihan ammattilaisia instagramin mukaan. Koulutyksen käyneitä. Jotka sanoo että ihon pintasävy on eri kuin pohjasävy. Ja sitten noista tumma/vaalea piirteisyydestä ollaan eri mieltä. Paras kun pitää niitä värejä mistä tykkää
Pintasävy ja pohjasävy my ass.
Suurin ongelma noissa taitaa olla, että vaikka kävisi sata kurssia ei välttämättä opi näkemään mikä on mikäkin. Onko joku lämmin vai kylmä. Onko iso vai pieni kontrasti.Yksi hyvä v
Mikä noista verisuonista dominoi ensisilmäyksellä? Verisuonien värit voivat vaihdella siksi, että ne ovat eri syvyydellä ihon alla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä juttu muuten, että värianalyyseja ei tehdä miehille. Mistäköhän johtuu?
Miten niin ei tehdä? Vai tarkoitatko, että miehet eivät ole siitä kiinnostuneita?
Olen eri, mutta ajattelin myös huomauttaa siitä, että miehille ei tarjota eri värisävyjä asuihinsa. Miksiköhän? 😏
Vierailija kirjoitti:
Miehiä on vaikeampi huijata
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko värianalyysin idea on väärä. Värianalyysipuoskareiden mukaan ihmisen pitää pyrkiä näyttämään kauniilta muille. Suomalaisille ei muka sovi musta. Todellisuudessa yksilö osaa itse valita värit joissa viihtyy. Syistä joita en edes yritä ymmärtää suuri osa suomalaisista viihtyy mustissa vaatteissa. Jotkut viihtyvät pinkissä, sinisessä tai lilassa. Osta vaatteita joissa viidyt, älä maksa puoskareille.
Itse ainakin pukeudun väreihin, joissa viihdyn, mutta olisi silti kiva löytää edes yksi tietty sopiva sävy, joka saa piirteeni ns. puhkeamaan kukkaan. Esim. yhdellä ystävälläni on korallinpunainen neule, joka saa hänet hehkumaan ja toinen tuttava näyttää tyrmäävältä tietyssä vaaleansinisen sävyssä. Jostain syystä en ole onnistunut vielä itselleni löytämään vastaavaa väriä/sävyä. Osittain tämä toki johtuu vaatekauppojen tarjonnasta - eihän sille mitään
Juuri tästä syystä olen juuri menossa värianalyysiin. Seurasin sivusilmällä lähes 2 vuotta eri tekijöitä, löysin lopulta yhden jonka näkemyksistä olen samaa mieltä joka kerta, ja sinne siis. Omaa "sitä kaikkein parasta" palettia hakemaan.
Se että voi käyttää juuri niitä värejä kuin haluaa onkin sitten kokonaan toinen asia, eikä liity värianalyysiin mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystävä hyvä. Se että ihminen näyttää jossain värissä paremmalta kuin jossain toisessa ei ole huijausta.
Tekoälypohjaisen värianalyysin mukaan olen 'soft summer'. Tarjotut värisävyt ovat niitä, mitä käytän ennestään ja mistä tykkään.
Vierailija kirjoitti:
Tehdään aivan samojen periaatteiden mukaan kuin naisillekin. Heille ei anneta mitään meikkivärisuosituksia jne. Aivan samalla tavalla mieskin komistuu kun pukee omiin väreihinsä sopivat vaatteet ylleen. Nehän saavat silmät loistamaan, ihon näyttämään terveemmältä ja tasaisemmalta ja hiustenvärin paremmalta. Suomalaiset miehet suhtautuvat kielteisesti tyylikkääseen pukeutumiseen ja voivat pitää värianalyysia epäilyttävänä, koska miehet erottavat heikommin värien hienovaraisia sävyjä kuin naiset. IS:n testeissä on värisävytesti. Käykääpä tekemässä se. Saatte tietoa omasta värisävyjen erotuskyvystänne.
Esimerkki Susanna Laine. Käyttää yleensä "kevät" -värisiä vaatteita jotka eivät sovi hänelle. Pehmeän kesän ja pehmeän syksyn väreissä näyttää aivan upealta. Kuten nyt juuri tällä hetkell "Tähdet, Tahdet" -ohjelmassa. Kerrankin oikeat sävyt päällä.
Mikä on Donald Trumpin vuodenaika, iho on oranssi?
Miten ihmeessä se että ihminen näyttää joissain väreissä paremmalta kuin joissain toisissa olisi humpuukia, hölmöyttä ja huijausta.
Mulla on mies joka näyttää mustassa paidassa synkältä, masentuneelta, agressiiviselta demonilta, ja katse kuolleelta. Ja sinisessa paidassa maailman komeimmalta urokselta ja silmät on kirkkaat ja jäänsiniset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehiä kiinnostaa pukeutumisessa muut asiat kuin se, tuovatko vaatteiden värit heidän parhaat puolensa esiin.
Monia miehiä vaatteet ja pukeutuminen ei kiinnosta lainkaan. Kunham jotain pressua on päällä. Yleensä ne samat, kunnes hajoavat ja putoavat päältä.
Ei se nyt mikään tieteenala ole. Ihan silmämääräisesti näkee, mitkä värit tuovat parhaat piirteesi esille ja mitkä eivät. Eikä sitä tosiaan välttämättä itse peilistä katsomalla huomaa niin hyvin. Omiin mielipiteisiin kun vaikuttaa tosi paljon sekin, millaisiin väreihin on tottunut ja mitkä ovat omia lempivärejä.
Mutta eriävät ja ristiriitaiset mielipiteet johtuvat siitä, että kyseessä on loppujen lopuksi mielipiteet.
Voiko värianalyysin tehdä mustalle?
Mä olen ihan itse päätellyt, mikä vuodenaika olen. Esimerkiksi kynsilakat kertovat aika nopeasti, sopiiko jokin väri vai ei. Väärän väriset saavat käden näyttämään harmaammalta ja vanhemmalta.
Tässä muutama testi, joilla voitte saada selvää kuinka tarkasti erottaessa värisävyjen eroja:
https://www.is.fi/terveys/art-2000000943516.html
https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000010472114.html
https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000010472114.html
Värisilmä on värien nyanssien erottamisen suhteen kuin sävelkorva. Yhdellä se on absoluuttinen ja toisella sellainen, että pystyy operoimaan perushommat läpi juuri ja juuri. Värisilmää voi harjoittaa aivan kuten sävelkorvaansa, mutta ilman oikeaa geeniperimää ei voi saada absoluuttista värisilmää tai sävelkorvaa.
Musta burkha sopii hyvin kaikille naisille
Alunperin värianalyysissa oli neljä vuodenaikaa. Analyysi tehtiin huiveilla, meikittömän ihon pohjalta.
Oikeastaan kaikki, mitä värianalyysissa sen jälkeen on kehitetty, on humpuukia ja rahastusta.
Jos löydät jostain perinteisen, kokeneen värianalyysin tekijän, niin selvitä hänen kanssaan oma vuodenaikasi (yksi niistä neljästä). Sitten voit oman värikarttasi sisällä tehdä valintoja, jos joku väri tuntuu sopivan paremmin tai on mieluisampi kuin toinen.
Mitään välivuodenaikoja ("mutta kun olen kevään ja kesän välissä") ei ole. Jokaisella on se yksi vuodenaika, joka on paras, vaikkakin jonkun toisen värikarttaan kuuluva värikin voi olla "ihan ok".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei tehdä? Vai tarkoitatko, että miehet eivät ole siitä kiinnostuneita?
Olen eri, mutta ajattelin myös huomauttaa siitä, että miehille ei tarjota eri värisävyjä asuihinsa. Miksiköhän? 😏
Katso tänne linkittämäni väritestit. Valtaosalla miehistä on yhtä tarkka värisilmä kuin koirilla.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on Donald Trumpin vuodenaika, iho on oranssi?
Too Much Self Tan-Age?
VMP