Miksi joku lähihoitaja tai kouluavustaja kannattaa kokoomusta?
Ymmärrän ja arvostan sitä, että äänestyspäätös ei perustu siihen, mikä puolue lupaa itselle eniten. Mutta miksi ihmeessä julkisen puolen tärkeissä tehtävissä (todennäköisesti) työskentelevä haluaa valtaan tahot, jotka hyödyttävät lähinnä superrikkaita ja suurpääomaa?
Osaako joku selittää?
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen akateemisessa ammatissa, mutta en ole koskaan vielä ollut niin rikas, että olisin voinut äänestää kokoomusta. Säälittää vanha äitini, joka jääräpäisesti äänestää kuntavaaleissa kokoomusta ja samaan hengenvetoon valittaa, että voi-voi kun on ajettu julkinen terveydenhuolto alas eikä pääse lääkäriin.
Siis täh? Ei ollut edes aprillipäivä kun Orpo sanoi. "Äänestäkää hyvää Kokoomuksen ehdokasta niin saadaan lähilääkäripalvelut ja omalääkäri jokaiselle". Eikä edes hymyillyt, ihan totisena sanoi.
Niin sehän on kyllä ihan totta että orpon Hallitus on tekemässä syksyllä hyvää uudistusta jolla yli 65-vuotiaat pääsevät yksityislääkärille julkisen hinnalla. Tärkeimmät pointit tässä ovat ne, että ajan saa aivan heti ja lääkäri oikeasti tutkii mikä potilasta vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen työelämässä oleva lähihoitaja, enkä halua pienestä palkastani elättää työkykyisiä vetelyksiä.
Siksi äänestän Kokoomusta.
Taidat myös inhota niitä ihmisiä, joita hoidat?
Miksi inhoaisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen akateemisessa ammatissa, mutta en ole koskaan vielä ollut niin rikas, että olisin voinut äänestää kokoomusta. Säälittää vanha äitini, joka jääräpäisesti äänestää kuntavaaleissa kokoomusta ja samaan hengenvetoon valittaa, että voi-voi kun on ajettu julkinen terveydenhuolto alas eikä pääse lääkäriin.
Mihin hyvinvointialueeseen äitisi kuuluu?
Mitä tuo tähän kuuluu? Missä nuo asiat on hyvällä mallilla?
Niin, että onko Kokoomus kyseisessä hyvinvointialueessa johtavassa asemassa?
Eihän tuo puoluekanta ole mikään rahakysymys vaan asenne ja mielipidekysymys. Asun tehdaskaupungissa, joka on vaaleanpunaisten panttereiden eli SDPn vahvaa aluetta. Kolmivuorotyöläisillä on kyllä hyvät palkat, mutta heidän mielestään muut eivät aja työntekijän asioita. Äitini on matalapalkka-alalla ollut ikänsä, mutta ei ole koskaan äänestänyt kuin keskustaa tai siitä oikealle. On kasvatettu siihen, että jokaisen, joka kykenee, tulee kantaa itse kortensa kekoon (sairaat on asia erikseen) ja tehdä itsensä näköinen elämä niillä korteilla, jotka on jaettu. Persaukisella on sen näköinen elämä mihin rahat riittää ja rikkailla omanlaisensa. Vassareita ja vihreitä äänestää usein sossupummit.
Kannattaisi hoitsujen äänestää demareita. Se on nykyisin ihan julkisen sektorin ja hoitsujen etujärjestö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti äitiäsi auttaisi, kun Suomi menisi konkurssiin. Sinäkö sitten hoidat häntä? Edes akateemiset eivät tajua normaaleja talouden lainalaisuuksia.
Katteetonta pelottelua.
Lähihoitajana en kannata mitään puoluetta, per-seestä kaikki.
Voin itse hoitoalan ihmisenä vastata. Moni hoitaja äänestää kokoomusta, tai jopa persuja, koska näemme työssämme jatkuvasti miten täysin työtä tekemättömät ihmiset saavat saman tai jopa korkeamman elintason kuin me matalapalkkaista ja raskasta työtä tekevät. Lähihoitaja saisi kotona makaamalla kouraan saman verran, mitä saa käymällä töissä. Mutta hän käy silti töissä, koska ei halua olla työtön ja haluaa tehdä yhteiskunnan eteen tärkeää työtä.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi hoitsujen äänestää demareita. Se on nykyisin ihan julkisen sektorin ja hoitsujen etujärjestö.
Eipä muuten ole.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis täh? Ei ollut edes aprillipäivä kun Orpo sanoi. "Äänestäkää hyvää Kokoomuksen ehdokasta niin saadaan lähilääkäripalvelut ja omalääkäri jokaiselle". Eikä edes hymyillyt, ihan totisena sanoi.
Niin sehän on kyllä ihan totta että orpon Hallitus on tekemässä syksyllä hyvää uudistusta jolla yli 65-vuotiaat pääsevät yksityislääkärille julkisen hinnalla. Tärkeimmät pointit tässä ovat ne, että ajan saa aivan heti ja lääkäri oikeasti tutkii mikä potilasta vaiv
Se on yksittäinen yleislääkärikäynti. Aika vähän siinä saa selville. Ei yleislääkäri muutu erikoislääkäriksi sillä että hän on yksityisessä firmassa töissä.
Ihmettelen samaa, kun eräs kokoomuksen entinen nuorten puheenjohtaja on varhaiskasvatuksen ammattilainen eikä näe asian ristiriitaa
Kaffebulla kirjoitti:
Voin itse hoitoalan ihmisenä vastata. Moni hoitaja äänestää kokoomusta, tai jopa persuja, koska näemme työssämme jatkuvasti miten täysin työtä tekemättömät ihmiset saavat saman tai jopa korkeamman elintason kuin me matalapalkkaista ja raskasta työtä tekevät. Lähihoitaja saisi kotona makaamalla kouraan saman verran, mitä saa käymällä töissä. Mutta hän käy silti töissä, koska ei halua olla työtön ja haluaa tehdä yhteiskunnan eteen tärkeää työtä.
En itse ainakaan lähihoitajana ole koskaan kadehtinut työttömien saamia etuuksia!
Vaikka kaffebulla noin ajattelee ( luulee) niin se ei tarkoita että asia olisi muiden hoitsujen mielestä noin!
Sitäpaitsi lähihoitajan vuorotyön vuosiansiot yltävät nykyään keskituloon! Monen lähärin vuosiansio on yli 40tonnia!
Vierailija kirjoitti:
-Hallitus haluaa helpottaa yli 65-vuotiaiden pääsyä yleislääkärille.
Ensi syksynä alkavassa kokeilussa 65 vuotta täyttänyt saisi valita, minne menee yleislääkäriin: yksityiselle vai julkiselle.
Kokeilussa olisivat mukana myös yleisimmät laboratoriokokeet.
Uudistusta perustellaan sillä, että 65-vuotiaana lääkäripalveluiden tarve kasvaa ja oikeus työterveydenhoitoon loppuu, mikäli jää eläkkeelle.
Kokeilun on tarkoitus alkaa syyskuun alussa ja kestää vuoden 2027 loppuun.-
Ehkä äitisi hyötyy tästä?
Tunnen, oma mummoni. Siivooja, joka äänesti Kokoomusta, koska isänsäkin ja isä oli suuren suvun vesa ja sai vain pientilan, isoveli sai kaiken muun. Mummu halusi olla niitä "parempia" ihmisiä. Isänsä kuoltua ulkomailla rikkaissa naimisissa ollut lapseton sukulainen olisi ottanut lapsekseen, äitiei päästänyt. Mummo itki sitä monta kertaa minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin sehän on kyllä ihan totta että orpon Hallitus on tekemässä syksyllä hyvää uudistusta jolla yli 65-vuotiaat pääsevät yksityislääkärille julkisen hinnalla. Tärkeimmät pointit tässä ovat ne, että ajan saa aivan het
-Se on yksittäinen yleislääkärikäynti. Aika vähän siinä saa selville. Ei yleislääkäri muutu erikoislääkäriksi sillä että hän on yksityisessä firmassa töissä."
Ja julkisella puolen pääsee suoraan erikoislääkärin vastaanotolle?
Luuletko että he kaikki ovat köyhiä tai varattomia. Voi silti olla hyvinkin paljon omaisuutta, vaikka ei ole korkeapalkkainen työ.
Jos omistan 25 hehtaaria metsää ja olen lähihoitaja, kumpaa kannattaa äänestää.
Hyvä kysymys
Itse äänestin kerran kokoomusta, koska äitini on kokoomuslainen johtaja ja hän siihen kannusti. Sen jälkeen en ole enää äänestänyt, koska he eivät ole puolellani, olen lähihoitaja.
Joskus olen miettinyt yrittäjyyden kannalta, mutta huonot puolet peitonnut hyvät
Ymmärtävät, ettei rahaa saa seinästä ja sen että laina täytyy maksaa takaisin.
Varmasti äitiäsi auttaisi, kun Suomi menisi konkurssiin. Sinäkö sitten hoidat häntä? Edes akateemiset eivät tajua normaaleja talouden lainalaisuuksia.