Milleniaalit ja Gen Z ovat lapsivapaita - hyvä asia
Eikö tämä ole hyvä juttu?
Ennen vanhaan lisäännyttiin tilanteesta riippumatta ja häviäjänä oli lapsi. Nykyään nuori sukupolvi haluaa olla taloudellisesti vakaa, ja hoitaa emotionaaliset ongelmat terapiassa ennen kuin dumppaa ongelmansa lapselle. Yksikään lapsi ei ole pyytänyt syntyä tähän maailmaan joten vähintä on että lapsille tarjotaan paras mahdollinen lähtökohta elämään.
Syntyvyyden kauhistelijat eivät oikeasti välitä lapsista koska heille vain lapsien lukumäärä ratkaisee eikä se millaista elämää lapset tulevat elämään. Lisäksi on ulkopuolisena helppo vaatia muita synnyttämään koska itse ei joudu kantamaan vastuuta lapsesta. Eli tekopyhyys loistaa siinä.
Kommentit (128)
Pahimpia lienevät abortinvastustajat ja heidän naisvihamielinen ajatusmaailmansa 🤢
Onneksi asun jo yksin. Lapsiongelmat ovat ohitse mennyttä aikaa.
Suomessa ei pääse rikastumaan tavallisilla töillä enkä varmasti elä enää eläkeiälläni joten kaippa tässä pärjäilee ilman miljoonia ja suuria eläkkeitäkin.
Juuri näin, milleniaalit ja gen x ajattelevat vähän pidemmälle eivätkä tod halua lapsia mihin tahansa tilanteeseen ja olosuhteisiin. Ihan oikein ja vastuullista. Kuvottaa vanhojen setien ja tätien opportunistiset synnytystalkootjorinat. Oman eläkkeen maksuturva ja hoiva niillä on vain mielessä.
Milloin oli ennen vanhaan? Mitä ap tietää esim. omien vanhempiensa todellisista motiiveista?
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin, milleniaalit ja gen x ajattelevat vähän pidemmälle eivätkä tod halua lapsia mihin tahansa tilanteeseen ja olosuhteisiin. Ihan oikein ja vastuullista. Kuvottaa vanhojen setien ja tätien opportunistiset synnytystalkootjorinat. Oman eläkkeen maksuturva ja hoiva niillä on vain mielessä.
Oletko sinä syntynyt taloudellisesti ja poliittisesti vakaisiin oloihin?
Tässä kaksi esimerkkiä omasta lähimenneisyydestäni, ajalta jolloin itse olin lisääntymisiässä: 90-luvun alussa mietittiin uskaltaako tehdä lapsia kun oli Persianlahden sota, valuuttakriisi ja lama. 2000-luvun alussa mietittiin uskaltaako tehdä lapsia kun oli WTC:n terrori-isku eikä tiedetty syttyykö uusi maailmansota.
#childfree eli tietoinen lapsettomuus on helpoin yksittäinen rahan ansaitsemiskeino, mitä tavallinen pulliainen voi tehdä. 100-200k€ puhtaana käteen 18v ajalta, per syntymätön lapsi. #childfree mahdollistaa sosioekonomisen aseman nousun ja köyhyyskierteen katkaisun.
Aina kun joku ulisee kuinka itsekästä vapaaehtoinen lapsettomuus on, voisi kysyä että ketä kohtaan? Ei ole ketään, jota olisi kohdeltu itsekkäästi. Sen sijaan on olemassa vanhempia, jotka haluavat lapsia itsekkäistä syistä: halutaan mini-minä, "perintö", nimen jatkaminen, pitää tehdä lapsenlapsia, jne...
Kun nuorten eläkkeet menee boomerien eläkkeiden maksuun, jollain pitäisi pystyä elämään vanhana. Tämä on yksi tehokas selviytymiskeino siihen. Ehkäisy ei ole rakettitiedettä.
Jokainen nainen Suomessa hankkii ainakin yhden lapsen
Fakta
Tämä on hyvää kehitystä, koska oikeasti koko planeetta ei ihmistä edes tarvitse. Kaikki muut argumentit on silkkaa narsismia.
Suomessakin olisi jo aika herätä ja lopettaa lisääntyvien heteroiden suosiminen taloudellisilla kannustimilla. Täydellinen ristiriita vihervasemmistolta huutaa ilmastonmuutosta ja samalla jakaa rahaa erilaisiin tukiin ja etuuksiin, jotka johtaa vain maailmaa tuhoavaan ylikulutukseen.
Tasa-arvoa ei millään tavoin edistä sekään, että lapsettomat ovat nettomaksajien asemassa eikä Suomi tarjoa heille kovan verotuksen vastineeksi yhtään mitään.
Jokainen
Nainen haluaa Suomessa keskimäärin ainakin yhden lapsen
Ja hankkii ainakin yhden lapsen
Jokainen
Paitsi muualla maailmassa ja sitten yrittävät liikalisääntymisensä seuraukset siirtää muille. On se naiminen niin mukavaa, vaikka olisi huutava nälkä eikä yhtään ruokaa.
Ultrayksilöllinen yhteiskuntamalli jyllää. Minä minä minä, minun työ ja ura. Minun halut ja tarpeet. Olette astuneet ansaan, onneksi olkoon.
p.s. Usein se kaduttaa silloin kun on jo liian myöhäistä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on hyvää kehitystä, koska oikeasti koko planeetta ei ihmistä edes tarvitse. Kaikki muut argumentit on silkkaa narsismia.
Suomessakin olisi jo aika herätä ja lopettaa lisääntyvien heteroiden suosiminen taloudellisilla kannustimilla. Täydellinen ristiriita vihervasemmistolta huutaa ilmastonmuutosta ja samalla jakaa rahaa erilaisiin tukiin ja etuuksiin, jotka johtaa vain maailmaa tuhoavaan ylikulutukseen.Tasa-arvoa ei millään tavoin edistä sekään, että lapsettomat ovat nettomaksajien asemassa eikä Suomi tarjoa heille kovan verotuksen vastineeksi yhtään mitään.
Lapsivapaat kansalaiset valitettavasti on laitettu kakkosluokan kansalaisen rooliin, maksamaan muiden talpudelliset edut. Jos tilalle laitettaisiin mikä tahansa muu vähemmistö, se taatusti herättäisi keskustelua syrjinnästä ja rasismista. On ihan oikeutettua kysyä miksi veloja rankaistaan heidän henk.koht. elämänvalinnoistaan johtuen. Miksi vanhemmat eivät maksa omia lasten kuluja vaan kaatavat maksut muiden niskaan? Onko se vastuullisuutta? Minusta se kuulostaa itsekkäältä.
Vierailija kirjoitti:
Suomessakin olisi jo aika herätä ja lopettaa lisääntyvien heteroiden suosiminen taloudellisilla kannustimilla. Täydellinen ristiriita vihervasemmistolta huutaa ilmastonmuutosta ja samalla jakaa rahaa erilaisiin tukiin ja etuuksiin, jotka johtaa vain maailmaa tuhoavaan ylikulutukseen.Tasa-arvoa ei millään tavoin edistä sekään, että lapsettomat ovat nettomaksajien asemassa eikä Suomi tarjoa heille kovan verotuksen vastineeksi yhtään mitään.
Moro Klaus.
Vierailija kirjoitti:
Ultrayksilöllinen yhteiskuntamalli jyllää. Minä minä minä, minun työ ja ura. Minun halut ja tarpeet. Olette astuneet ansaan, onneksi olkoon.
Sulla on vähän yksipuolinen ajattelumalli. Maailmassa on aivan liikaa ihmisiä, jotta kaikilla voisi olla edes suhteellisen hyvä olla. Itsekkäintä, mitä voi olla, on tehdä lapsia, vaikka niistä ei pysty itse huolehtimaan.
Ongelma on siinä, että nykyinen sosiaalinen ilmapiiri tukee yksilöllistä menestyjää. Eteenpäin pyrkivää ekstroverttia. Nyt ei tyydytä vähempään, on saatava kaikki. Minä ja minun loputtomat tarpeet.
Ei ennenkään elintasolla juhlittu, silti lapsia tehtiin. Onko nuorilla hormonit sekaisin kun ei lapsen teko maistu?
Vierailija kirjoitti:
Miksi levität väärää tietoa? Tutkimusten mukaan vanhemmat katuvat moninkertaisesti useammin vanhemmuutta kuin lapsettomat lapsettomuuttaan.
Lisäksi: vapaaehtoisesti lapsettomat laittavat lapsen edun edelle koska eivät tuo epätoivottua lasta maailmaan. Lisäksi eivät kuormita ilmastoa. Se on erittäin epäitsekästä.
Tuo viittaamasi "minun halut minä minä" sen sijaan kuvastaa ajatusmallia jossa vanhemmat haluavat hankkia lapsia ihan sama mikä tilanne olisi, ja jos lapselle tulee huonot olosuhteet, niin "aivan sama". Onneksi on lastensuojelu olemassa! (Velat eivät kuormita lastensuojelua joten kiitos siitäkin!)
Putin kehottaa jokaista naista synnyttämään 8 lasta.
https://www.reuters.com/world/europe/putin-urges-russians-have-more-kid…
Suomessa taas levittää vauvavastaisuutta 🤢
Vierailija kirjoitti:
Putin kehottaa jokaista naista synnyttämään 8 lasta.
https://www.reuters.com/world/europe/putin-urges-russians-have-more-kid…
Suomessa taas levittää vauvavastaisuutta 🤢
Älkäämme antako Venäjän vauvavastaisen manipuloinnin näivettää yhteiskuntaamme; sen sijaan vahvistakaamme sitä yhdessä!
Vanhusten yhteiskunta on helppo tuhota
Tämä! En todellakaan halua pilata työllistymismahdollisuuksiani hankkimalla lapsia
N24