Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

30min juoksua päivittäin pitää kehon kunnossa

Vierailija
04.04.2025 |

Siihen päälle 30-50 punnerrusta ja 5 min lankutus. Yksinkertaista. Eikä vie paljon aikaa. 

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tolla kyllä pitemmän päälle, pitää olla variaatiota ja treenata jalkojakin joskus

Vierailija
2/43 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkulämmittely ja venyttely vie myös aikaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viidenkympin jälkee tulee nivelrikko ja sen myötä ylipaino. 

Vierailija
4/43 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta kovin järkevältä harjoitusohjelmalta. Enemmän vaihtelua ja välissä myös lepooäiviä nostaisi kuntoa paremmin.

Terv. useita puolimaratoneja juossut

Vierailija
5/43 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jokainen kävisi kävelemässäkin sen 30 minsaa 4-5 kertaa viikossa reippaalla sykkeellä, niin olisi lääkäreillä vähemmän töitä.  

Vierailija
6/43 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tolla kyllä pitemmän päälle, pitää olla variaatiota ja treenata jalkojakin joskus

Käsilläkö juokset?

Vierailija
7/43 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkulämmittely ja venyttely vie myös aikaa

Jos juoksee rauhallista vauhtia peruskestävyystasolla, ei erillistä alkulämmittelyä tarvita. Venyttelyn voi taas tehdä samalla kuin katsoo esim. uutiset tai jonkun leffan tainmitä nyt yleensä tekeekin.

Mutta ei tuo ap:n harjoitusohjelma ole muuten erityisen järkevä.

Vierailija
8/43 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jokainen kävisi kävelemässäkin sen 30 minsaa 4-5 kertaa viikossa reippaalla sykkeellä, niin olisi lääkäreillä vähemmän töitä.  

Niin kaikki järkevät jo tekevätkin

Vierailija
9/43 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei kyllä tarvitse. Juoksu on jalkojen treenaamista todellakin

Vierailija
10/43 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten on mahdollista, että joku ei nykypäivänä tiedä treenaamisesta mitään? Elätkö jossain tynnyrissä?

Vierailija
11/43 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 60. Ei ole ylipainoa eikä nivelissä ongelmia. Juoksua olen harrastanut 45 vuotta. Ja muuten ensin tulee ylipaino ja sen myötä nivelrikko, koska eihän ne nivelet kestä jatkuvaa ylikuormaa. 

Vierailija
12/43 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsilläkö juokset?

Näin juoksua harrastavana totean, että vaikka pohkeet ja pakarat tuntuvat saavan hyvin harjoitusta jo pelkässä juoksussa, niin kyllä reisiä kannattaa treenata erikseen. Erityisesti etureiden lihakset jäävät pelkässä juoksussa vähälle, jos ei tee paljon ylämäki- tai porrasharjoituksia. Mutta jo kyykkyjä tekemällä alavartalo saa monipuolista harjoitusta.

Lisäksi ohjelmaan kannattaa lisätä vähintään yksi vatsa- ja selkälihasliike. Ne ovat juoksijalle tarpeen, jotta jaksaa pitää keskivartalon hyvässä asennossa pidemmänkin juoksun ajan.

Vierailija
13/43 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten on mahdollista, että joku ei nykypäivänä tiedä treenaamisesta mitään? Elätkö jossain tynnyrissä?

Itse taidat treenata vain salilla? Kunnon mäkisessä maastossa/epätasaisella polulla juoksu todellakin käy jalkatreenistä.

Vierailija
14/43 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni ei pystynyt ottamaan juoksuaskelia lapsuutensa jälkeen. Silti eli liki 100 vuotiaaksi. Ihan täysjärkisenä ja omalla tavallaan liikuntakykyisenä

Vierailija
15/43 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No omapa on kroppasi. Voit vaan toivoa, että heikot lihaksesi kestävät niille antamaa rasitusta.

Vierailija
16/43 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 60. Ei ole ylipainoa eikä nivelissä ongelmia. Juoksua olen harrastanut 45 vuotta. Ja muuten ensin tulee ylipaino ja sen myötä nivelrikko, koska eihän ne nivelet kestä jatkuvaa ylikuormaa. 

Nivelrikon syntyyn vaikuttavat ikääntyminen, perimä, nivelvammat, nivelen epävakaus, liian raskas työ tai liikunta ja alaraajojen nivelissä ylipaino.

Vierailija
17/43 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä. Sain juoksemisen seurauksena molempiin lonkkiini nivelrikon alle 40-vuotiaana. Painoin silloin 45 kiloa. Olinko mielestäsi pahastikin ylipainoinen?

Vierailija
18/43 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä vissiin juokset sitten käsilläsi,etenkin ylämäkijuoksu on erittäin tehokasta jalkojen lihaskuntotreeniä.

Vierailija
19/43 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nivelrikko on hyvin pitkälle perinnöllinen sairaus. Minulla on nivelrikko polvissa, enkä ole ylipainoinen. Se ei kuitenkaan vielä estä liikkumista, joten lenkkeilen sulan maan aikana säännöllisesti. Talvella sitten crossailen trailerilla.

N51

Vierailija
20/43 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet noin vanha etkä tiedä syitä nivelriikkoon. Syytät vain lihavuutta. 😄

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi