Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkäaikaistyötön tuttu asuu Helsingin Kalasatamassa kaksiossa, minulla ei ole varaa kuin suihkuttomaan yksiöön

Vierailija
04.04.2025 |

Vaikka olen keskituloinen, tuet on selvästi liian korkeat.

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei sulla ole varaa? Mihin sun rahat menee, huumeisiin vai viinaan?? Itse keskituloisena asun Bulsan eteläpuolella ihan ongelmitta kaksiossa ja maksan palkasta vuokrani.

Mihin hittoon sun rahat oikein menee? Ulosottoja?

Vuokra 700€, sähkö 100€, vesi 50€, kotivakuutus, puhelin 50€, ulosotto 1/3 palkasta, ruoka 400€, bussikortti 100€, osamaksut 100€ tms

Kuukaudessa sähköön ja veteen 150??? Ulosottoja ja osamaksuja? Älä viitsi olla kateellinen, itse olet asiasi sössinyt huonolla taloudenpidolla. 

Vierailija
42/79 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

PervoPersut Pervoilee viikonlopun ratoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun on kumppani maksamassa vuokraa niin eihän nuo kalasataman vuokrat enää niin ihmeellisiä ole jos siellä haluaa asua. 

Ei ne ole keskituloiselle yksinkään.

Ei mutta satoja euroja vähemmän jää silloin vähemmän muuhun käyttöön laitettavaksi tai säästöön. Jos haluaisi vaikka omaa asuntoa hankkia niin säästötahti huomattavasti hitaampi. 

Ei kaikkia kiinnosta oman ostaminen. Esim itselle tulis mieleenkään ottaa vaivoiksi jotakin omistusasuntoa, vuokralaisena täysi vapaus lähteä kun huvittaa. Reissukassaa jää silti, vaikka yksin makselee yli tonnin vuokria. 

Vierailija
44/79 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hesassa työttömät asuu paraatipaikalla kelan maksamana! Työssäkäyvä duunari ei voisi koskaan muuttaa minnekään kalasatamaan asumaan. Tämä on ihan sairasta! 

Milloinkahan olet viimeksi käynyt Helsingissä? Mikä saa sinut luulemaan, että Kalasataman slummi on Helsingin (Hesan, Hesen, isonkirkon jne.) paraatipaikka? Tuo itsenne aliarvioiminen ja jostain syystä helsinkiläisten kadehtiminen on ihan hölmöä.

Vierailija
45/79 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei sulla ole varaa? Mihin sun rahat menee, huumeisiin vai viinaan?? Itse keskituloisena asun Bulsan eteläpuolella ihan ongelmitta kaksiossa ja maksan palkasta vuokrani.

Vuokra 700€, sähkö 100€, vesi 50€, kotivakuutus, puhelin 50€, ulosotto 1/3 palkasta, ruoka 400€, bussikortti 100€, osamaksut 100€ tms

Aivan, ulosottoja siis. Olet itse sössinyt asiasi. Eihän tuossa ole sitten ollenkaan kyse samasta asiasta millä otsikoit, vaan kyse on ainoastaan siitä, että mikset sinä luottotiedottomana ja ulosmitattavana saa parempaa asuntoa. Sun kaveri hoitanut asiansa sua paremmin, vaikka onkin työtön. Uskon, että harmittaa, mutta ota opiksesi nyt.

Minä luin tuon erittelyn niin että joku random sivullinen arvaili että mihin tuon työssäkäyvän keskituloisen rahat menee kun mihinkään ei varaa. Ei siis ole itse vastannut. Koska tuohan on osin järjetön. Esimerkiksi sähkö ja vesimaksu. 

Vierailija
46/79 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asuisi Fisulassa vaikka sossu maksaisi kaksion. Helsingin rumin ghetto.

T: Stadilainen työtön Hermannista

Vierailija
47/79 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun on kumppani maksamassa vuokraa niin eihän nuo kalasataman vuokrat enää niin ihmeellisiä ole jos siellä haluaa asua. 

Ei mutta satoja euroja vähemmän jää silloin vähemmän muuhun käyttöön laitettavaksi tai säästöön. Jos haluaisi vaikka omaa asuntoa hankkia niin säästötahti huomattavasti hitaampi. 

Ei kaikkia kiinnosta oman ostaminen. Esim itselle tulis mieleenkään ottaa vaivoiksi jotakin omistusasuntoa, vuokralaisena täysi vapaus lähteä kun huvittaa. Reissukassaa jää silti, vaikka yksin makselee yli tonnin vuokria. 

Minä matkustelen todella paljon ja siksi mahdollisimman edullinen vuokra. Kimppakämppä ja vuokra on sen mukainen. 

Vierailija
48/79 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään, vaikka sossu maksaisi mulle siellä asumisesta.

t. Keskituloinen Ullanlinnasta

Vierailija
49/79 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole kyllä sinuakaan järjellä siunattu...

Vierailija
50/79 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hesassa työttömät asuu paraatipaikalla kelan maksamana! Työssäkäyvä duunari ei voisi koskaan muuttaa minnekään kalasatamaan asumaan. Tämä on ihan sairasta! 

Ja höpö höpö. Tämä ap:n teksti näyttää vahvasti  muuten olevan täyttä tuupaa kun muka keskituloinen asuu suihkuttomassa yksiössä. Joopa joo kaikkee ei kannata uskoo mitä täälläkin jotkut tehtailee noita trolliviestejä 🤨😆.

Kalasatamassa on tietysti hekan vuokra-asuntoja kuten muuallakin hesassa mutta niin kalliita että jos oikeasti on työtön niin ei ole kyllä ollut sitä sinne muuttaessa sen verran korkeet vuokrat on hekan uusissa asunnoissakin nykyään. Ja halvemman asunnon saaminen on yhtä helvettiä hesassa nykyään. Ei niitä vaan ole kaikille tarvitseville tarjolla. 

Vierailija
51/79 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sille tutulle vuokran maksaa Kela.

Vierailija
52/79 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä matkustelen todella paljon ja siksi mahdollisimman edullinen vuokra. Kimppakämppä ja vuokra on sen mukainen. 

Ei ikinä mitään kimppakämppää kyllä. Mulla on hyvät tulot, joten asun missä haluan, ei tarvitse keskituloisena tosiaan pelätä ym tonninkaan vuokria saati jakaa kämppää jonkun toisen kanssa. En tosin ikinä asuisi Kalasatamassa tai muutenkaan missään Pitkänsillan toisella puolella.

Mutta pointtina siis, ettei noi ole kovia vuokria yksinkään asuvalle keskituloiselle. Ihan ok. 

Vierailija
53/79 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä millään Ullanlinnassa asumisella keulisi. Paljon fiksumpiakin ratkaisuja voi Helsingissä asuessa tehdä.

Vierailija
54/79 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos keskituloisella ei rahat riitä kuin suihkuttomaan yksiöön, niin joitakin elämänhallinnallisia ongelmia on pakko olla. Nimenomaan järki hoi.

Vierailija
55/79 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sille tutulle vuokran maksaa Kela.

En mä sitä ole kysynyt, vaan sitä, että miten aloittajan tuloilla ei asuta paremmin.

Vierailija
56/79 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä millään Ullanlinnassa asumisella keulisi. Paljon fiksumpiakin ratkaisuja voi Helsingissä asuessa tehdä.

Ei tässä kukaan ole mitään keulinut. Jännä että heti luulit niin, mitähän se kertoo susta?

Jokainen asuu siellä missä haluaa, eikä se ollut nyt Kalasatamassa.

Vierailija
57/79 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos keskituloisella ei rahat riitä kuin suihkuttomaan yksiöön, niin joitakin elämänhallinnallisia ongelmia on pakko olla. Nimenomaan järki hoi.

Niin no lähinnä tuo järjetön asuinpaikka kiinnitti huomiota...  Ei ikinä kantakaupunkiin, koska parempia vaihtoehtoja on aina.

Vierailija
58/79 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskituloinen tienaa bruttona monesti jonkun 3500 euroa. Siitä netto on rapiat 2500 euroa. Siitä reilusti yli tonnin vuokra niin eipä tuosta enää niin hirveästi keulittavaksi kaikkeen muuhun jää. Matkustelut ja rahaa vaativat harrastukset normaalia arkea. Vuokran pystyy maksamaan yksin tietysti mutta se on aina jostain muusta pois. 

Vierailija
59/79 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalasatamahan noista aloituksen vaihtoehdoista on se surkeampi ghetto.

Aurinko ei paista kaduilla, kun talot varjostaa. Olohuoneista näkee toisten olohuoneisiin, kun talot on rakennettu niin lähekkäin.

Vierailija
60/79 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja höpö höpö. Tämä ap:n teksti näyttää vahvasti  muuten olevan täyttä tuupaa kun muka keskituloinen asuu suihkuttomassa yksiössä. Joopa joo kaikkee ei kannata uskoo mitä täälläkin jotkut tehtailee noita trolliviestejä 🤨😆.

Kalasatamassa on tietysti hekan vuokra-asuntoja kuten muuallakin hesassa mutta niin kalliita että jos oikeasti on työtön niin ei ole kyllä ollut sitä sinne muuttaessa sen verran korkeet vuokrat on hekan uusissa asunnoissakin nykyään. Ja halvemman asunnon saaminen on yhtä helvettiä hesassa nykyään. Ei niitä vaan ole kaikille tarvitseville tarjolla. 

Aina joku urpo äänestää omien etujensa vastaisesti, kun vaalien alla saa köyhän kadehtimaan vielä köyhempää. Rattoisa iltatyö siellä puoluetoimistolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi