Uskoontulemisen pilkkaaminen
Miksi ilkeämieliset kuvaavat uskoontullutta ihmistä sanoin: hän sekosi lopullisesti, hänellä on päässä vikaa, hän on heikko, hän on jotenkin kummallinen, mutta sitten eivät kuitenkaan osaa perustella näkemyksiään ?
Kommentit (171)
Leeviläinen rabbi pappi paineli ohi ojassa ryöstettynä pahoinpideltynä viruvan ihmisen. Kuten muutkin. Vasta laupias " samarialainen" joka ei ollut juutalainen, pysähtyi auttamaan. ( No Jeesus rakastaa samarilaisia). Tässä ollaan. Tänäänkin.
Vierailija kirjoitti:
Jännästi vaan tuossa mäen päällä on rakennus jonka kelloja kilkatetaan uskomattoman kovaa silloin tällöin ihan vaan koska joidenkin mielikuvitusystävät on parempia kuin toisten. Jos minä luukuttaisin musaa samalla volyymillä niin tulisi poliisi hakemaan mutta joo, tokihan teitä uskovaisia vainotaan
Uskomatonta että minunkin verorahoja joskus mennyt tuohon. Melusaastetta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat sielunvihollisen leirissa ja silloin ihmisessa olevia henkivaltoja kiusaa kuulla uskoontulosta. Eivat edes pysty sanomaan normaalisti Herran nimea
Henkivaltoja ei ole olemassa.
Itse asiassa on olemassa, hengen taso joka on henkivaltamme mutta eivät he siellä ole meitä vastaan vaan päinvastoin. Valta pitää, pitipä ihminen sitten itseään kuinka yliluonnollisena hallitsijana tahansa. Näkijä
Todistapa.
No olen yrittänyt parhaani mukaan, seinä tuli vastaan.
Katsotaan tulevaisuudessa mitä asialle voisi tehdä, realiteetit on kuitenkin otettava vakavasti ja yksin en pysty paljoonkaan, valitettavasti. Näkijä
Aika varman oloisesti kuitenkin kerrot asiasta jota et voi todistaa ja joka ei ole vääräksi todistettavissa. Meille muille tuollaisilla uskomuksilla ei ole mitään arvoa
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni uskoontullut ansaitsee kaiken tuon pilkan. Miksi se pitäisi olla ihan yleisesti hyväksytty asia että joku uskoo tuollaiseen mielipuoliseen järjettömyyteen? Olemme kuitenkin kehittyneet vuosisatojen varrella aivan valtavasti ja nykyisin ihmettelemme montaa ennen normaalina pidettyä asiaa. Emme enää usko maapallon olevan litteä, emmekä usko auringon kiertävän maata. Emme enää hyväksy orjuutta tai kidutusta, emmekä enää polta noitia roviolla. Miksi kuitenkin tällainen primitiivinen jäänne jostain pimeältä keskiajalta kuin uskonto pitäisi olla nykymaailmassa täysin hyväksyttävää, niin että se on jokaisen oma asia jota muiden kuuluu kunnioittaa?
Niinpä. Naurettavia uskomuksia ei tarvitse kunnioittaa ja niitä saa pilkata. Tietysti oikeutta niihin uskomiseen tulee kunnioittaa. Luulevaiset vain eivät huomaa niissä eroa. Luulevat, että heidän uskomuksensa ovat niitä, joita pitää kunnioittaa. Ei vain kapasiteetti riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännästi vaan tuossa mäen päällä on rakennus jonka kelloja kilkatetaan uskomattoman kovaa silloin tällöin ihan vaan koska joidenkin mielikuvitusystävät on parempia kuin toisten. Jos minä luukuttaisin musaa samalla volyymillä niin tulisi poliisi hakemaan mutta joo, tokihan teitä uskovaisia vainotaan
Juu kyllä rukouskutsu minareetista istuu suomalaiseen (ääni)maisemaan jotenkin paremmin.
Missä se pillu viipyy kysyn vaan ,jo talvisodasta lähtien ole pitänyt melaa jäykkänä,olisko aika jo tyhjentää vaarin veteraaniurhon kellekset kysyn vaan ,perke.. ei mikään toimi nykyään .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu kyllä rukouskutsu minareetista istuu suomalaiseen (ääni)maisemaan jotenkin paremmin.
Viisi kertaa päivässä. Kunhan ei kirkonkelloja.
Tulkaa luoseni te raskautetut niin vien teiltä viimeiset lantitkin ja teen teistä suolalihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat sielunvihollisen leirissa ja silloin ihmisessa olevia henkivaltoja kiusaa kuulla uskoontulosta. Eivat edes pysty sanomaan normaalisti Herran nimea
Henkivaltoja ei ole olemassa.
Itse asiassa on olemassa, hengen taso joka on henkivaltamme mutta eivät he siellä ole meitä vastaan vaan päinvastoin. Valta pitää, pitipä ihminen sitten itseään kuinka yliluonnollisena hallitsijana tahansa. Näkijä
Todistapa.
No olen yrittänyt parhaani mukaan, seinä tuli vastaan.
Katsotaan tulevaisuudessa mitä asialle voisi tehdä, realiteetit on kuitenkin otettava vakavasti ja yksin en pysty paljoonkaan, valitettavasti. N
Kiitos, kuin myös. Näkijä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni uskoontullut ansaitsee kaiken tuon pilkan. Miksi se pitäisi olla ihan yleisesti hyväksytty asia että joku uskoo tuollaiseen mielipuoliseen järjettömyyteen? Olemme kuitenkin kehittyneet vuosisatojen varrella aivan valtavasti ja nykyisin ihmettelemme montaa ennen normaalina pidettyä asiaa. Emme enää usko maapallon olevan litteä, emmekä usko auringon kiertävän maata. Emme enää hyväksy orjuutta tai kidutusta, emmekä enää polta noitia roviolla. Miksi kuitenkin tällainen primitiivinen jäänne jostain pimeältä keskiajalta kuin uskonto pitäisi olla nykymaailmassa täysin hyväksyttävää, niin että se on jokaisen oma asia jota muiden kuuluu kunnioittaa?
Niinpä. Naurettavia uskomuksia ei tarvitse kunnioittaa ja niitä saa pilkata. Tietysti oikeutta niihin uskomiseen tulee kunnioittaa. Luulevaiset vain eivät huomaa niissä eroa. Luulevat, että heidän uskomuksensa ovat niitä,
Aivan totta.Samoin narkkeja, juoppoja, homoja ja sun muita pitää kurittaa ja pitää kaapissa. Sairaita asioita meille normaaleille.
Kukaan ei pilkkaa sinua kun pidät luulemuksesi omana tietonasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää ei ole semmonen asia mistä pitäisi valita pienempi paha. Mitä jos siellä ei olisi ollenkaan uskonnollista möykkää? En käy liputtamaan kristinuskoa vaan siksi että pitäisi islamit sun muut poissa. Samaa tavaraa eri paketissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen nyt harry potterin luettuani tullut siihen uskoon että olen velho. Jostain syystä jästiystäväni sanovat minun seonneen ja että minulla on päässä vikaa. Suomesta en ole löytänyt yhtään sauvantekijää, joten en voi taikoa, mutta heti kun löydän oikean sauvan niin täältä pesee!
Miksi jästit ilkeilee ja vainoaa meitä?
Haha! Ovat oikeassa, koska jos olisit velho, olisit huomannut sen jo pilttinä! XDDD
Kun olin noin yhdentoista, isäni ampui takapihalla oleskelleen pöllön. Epäilen kutsuni menneen siinä
Ilkeitä kommenttejahan nuo ovat. Voisiko kummuta siitä että joku on noille ihmisille tyrkyttänyt uskontoa ja toipuvat vielä siitä traumasta?
Olisin varmaan teininä voinut tuollaisia sanoa, koska en saanut erota kirkosta silloin kun halusin ja jouduin käymään erilaisissa kirkollisissa tapahtumissa, mutta nykyään suhtaudun uskossa oleviin ja uskoon tuleviin suht neutraalisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää ei ole semmonen asia mistä pitäisi valita pienempi paha. Mitä jos siellä ei olisi ollenkaan uskonnollista möykkää? En käy liputtamaan kristinuskoa vaan siksi että pitäisi islamit sun muut poissa. Samaa tavaraa eri paketissa
Ortodoksikirkon kellot soivat tosi kivasti. Pahinta on persujen möykkääminen, siitä on estetiicca kaukana. Rivoriigga ja mestari ja rydepedo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit tulla uskoon kertomatta kenellekään. Kukaan ei pilkkaa.
Eiri. Jeesuksen sanoin suun tunnustuksella tullaan Jumalan lapsiksi eli uskoviksi. Tämän takia uskostaan EI PIDÄ olla hiljaa kertomatta muille oli seuraukset sitten mitä tahansa. Meille on annettu maailmankaikkeuden voimakkain puolustaja ja Häneen ilomielin turvaudumme. Mihin ateistit turvautuu tiukan paikan tullen katastrofien keskellä tai murhaajan uhatessa heitä? Itseensä? Romahtavat? Me totisesti emme noihin joudu sortumaan.
Riippuu ihmisestä mihin kukin turvaa katastrofin hetkellä. Neuvostoliitossa moni meni ns. montun reunalle Stalinin nimi huulillaan, vaikka Isä Aurinkoinen oli se joka oli teloitusmääräyksen allekirjoittanut. Maalliset mullistukset voivat kohdata ketä tahansa, se on elämää. Toisten on määrä kaatua miekkaan ja toisten tautiin.
Merkityksellisempi kysymys olisi mihin ihminen turvautuu viimeisellä tuomiolla, koska se on olennaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Naurettavia uskomuksia ei tarvitse kunnioittaa ja niitä saa pilkata. Tietysti oikeutta niihin uskomiseen tulee kunnioittaa. Luulevaiset vain eivät huomaa niissä eroa. Luulevat, että heidän uskomuksensa ovat niitä, joita pitää kunnioittaa. Ei vain kapasiteetti riitä.
Saako transkulttia pilkata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen on "uskossa". Ei ole olemassakaan "ateistia". Uskonnot kilpailevat keskenään elintilasta. Ei ole ihme, että joskus "ateisti" pilkkaa kristityksi tullutta. Onhan se uhka tämän omalle uskonnolleen.
Miten sinun on vaikea käsittää, että jotkut eivät KYKENE uskomaan todistamattomiin entiteetteihin? Se ei ole silloin mitään uskoa vaan sen puutetta. Ei kukaan kiusallaan ole uskomatta.
Johtunee indoktrinaatiosta kapea näkemyksesi.
Se että joku ei usko ei ole mitään ihmeellistä, sehän on ihmisen normaali tila. Ei kukaan tule uskoon ellei Jumala häntä vedä. Uskoontulo on aina Jumalan tekemä ihme.
Osaa ne perustella. Psykoosista vihjailu ei ole perusteetonta. Mutta osoita se vääräksi, jos olet uskis.
Ei saa välittää liikaa huuteluista.
Koulukunta eroja toki on. Itse taidat omata mekaanisen ihmiskäsityksen. Siihen sinulla on oikeus, oma ihmiskäsitykseni on erilainen.