HS: Hallitus suunnittelee uutta KIRISTYSTÄ työttömille. !!! Mitenhän paljon työttömiä pitää lopulta piiskata, että he menevät töihin?😁😁😁
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011136395.html
Mukavaa hyväpalkkaista työtä tekevänä ei harmita yhtään lukea tällaista. Tuskinpa kukaan täysjärkinen pahoittaa mieltään siitä, että valtio pyrkii saamaan työttömille palkkatulon, työttömyysturvan, työkokemusta ja eläkekertymän.
Kyse on lopulta työttömän omasta edusta.
Kommentit (175)
Kuntiin ja kaupunkeihin on tulossa yt-neuvottelut.
Milloin YRITYKSET VELVOITETAAN PALKKAAMAAN TARPEEKSI HENKILÖKUNTAA? Milloin?
Potkulaki tulee voimaan 1.1.2026.
Alle 50 hengen työpaikoilla poistuu takaisinottovelvollisuus.
Ja saa tehdä vuoden työsopimuksia ilman perustetta.
Irtisanomiseen riittää huolimattomuus eli virhe tai alisuoriutuminen eli et myy tarpeeksi tavaroita asiakkaalle.
"Sote-alalta valmistutaan nyt suoraan työttömyyskortistoon."
Vierailija kirjoitti:
Potkulaki tulee voimaan 1.1.2026.
Alle 50 hengen työpaikoilla poistuu takaisinottovelvollisuus.
Ja saa tehdä vuoden työsopimuksia ilman perustetta.
Irtisanomiseen riittää huolimattomuus eli virhe tai alisuoriutuminen eli et myy tarpeeksi tavaroita asiakkaalle.
Häivy helvettiin jankuttamaan lapsellinen hölmö.
En jaksa lukea, mutta jos on yhtään samanlaiset leikkaukset kuin aikaisemmin niin aiheuttaa vaan enemmän työttömyyttä. Miten hitossa onnistutte tekemään sellaisen uudistuksen että kannattaa jäädö kotiin kuin olla töissä kun teidän piti juuri päinvastoin toimia.
Nimimerkillä: ennen asumistuen leikkauksia olin töissä.
Vierailija kirjoitti:
En jaksa lukea, mutta jos on yhtään samanlaiset leikkaukset kuin aikaisemmin niin aiheuttaa vaan enemmän työttömyyttä. Miten hitossa onnistutte tekemään sellaisen uudistuksen että kannattaa jäädö kotiin kuin olla töissä kun teidän piti juuri päinvastoin toimia.
On siis leikattava lisää jotta kotona ei kannata loisia.
Vierailija kirjoitti:
Milloin YRITYKSET VELVOITETAAN PALKKAAMAAN TARPEEKSI HENKILÖKUNTAA? Milloin?
Jatkan. Työttömyys on yritysten omistajien, johtajien ja esimiesten vika. Se on päivänselvä asia. Lähes kaikki yritykset haluavat että yksi ihminen korvaa kaksi ihmistä. SIKSI työpaikkoja ei ole tarpeeksi. Olen nähnyt tämän liiallisen työmäärän (aikaan nähden) jokaisessa työpaikassa jossa olen työskennellyt. Myös nykyisessä. Joka paikassa on enemmän tekemistä mitä ehtii tekemään työajalla jolloin asiat tehdään vain puoliksi hyvin. Sitähän he haluavat. Vain puoliksi hyvin. Ja asiakkaat valittaa. Millloin hallitus korjaa TÄMÄN - TÄRKEIMMÄN asian? Milloin yrityksille tulee velvoitteita palkata riittävästi ihmisiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta pitäisi kuitenkin olla niin, ettei työttömäksi olisi liian helppo tuudittautua, vaan pitäisi kannustaa
vaihtamaan paikkakuntaa työn perässä (itse olen vaihtanut useita kertoja)
-Minä en pienten lasten kanssa ja varattomana voi muutella paikkakunnalta toiselle vain siksi, että sinä haluaisit niin.
vaihtamaan alaa (ei ole kokemusta, kun en ole ollut työttömänä, mutta ajattelisin, että jos en työllistyisi enää tälle alalle, missä olen, niin miettisin jotain ihan muuta. Ehkä joka tapauksessa tekisi mieli vaihtaa ihan toisenlaisiin hommiin jossain vaiheessa).
-Alanvaihto ei auta, jos sellaista alaa, jolla voisin tässä iässä työskennellä tai edes sille kouluttautua, yleisestä elämäntilanteesta, rahattomuudesta ja terveydellisistä syistä johtuen, ei ole olemassakaan. Ymmärrätkö, että työvoimapalvelut
Työkkärissä on työryhmä joka päättää saatko luvan opiskeluun vai et eli tukeeko kyseinen koulutus työllistymistäsi.
Eli itse et voi päättää, että opiskelet työttömyyskorvauksella, siihen tarvitaan työkkärin lupa.
Millaiset rangaistukset Satonen keksii. Typettäkää ukko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mikä järki oli leikata minut kotiin. Ja samaan aikaan ne loiset jotka ei olleet töissä ennen leikkauksia eivät ole vieläkään. Siirtyvät vain eri tuille.
Hallitus olettaa, että työttömät lyövät viisaat päänsä yhteen ja keksivät uuden Nokian, jolla saadaan kaikille hyvät työpaikat, valtiolle ja kunnille verotuloja ja Suomi nousuun. Tämä on nyt työttömille annettu tehtävä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se kiva yrittää työllistyä kun jatkuvasti on vain keppiä saatavilla, puheet porkkanasta ovat vain harhaa
Porkkanana on ansiosidonnainen työttömyyskorvaus jos joudut tilapäisesti työttömäksi. Ei ole tarkoitus että kukaan elää koko ikäänsä työttömänä odotellen että joku tulee kotiin tarjoamaan riittävän hyväpalkkaisen työn kävelymatkan päästä.
"Kesätyöpaikkojen määrä on tänä vuonna romahtanut. Samalla harvoja paikkoja hakevat myös pidempään työttömänä olleet."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mikä järki oli leikata minut kotiin. Ja samaan aikaan ne loiset jotka ei olleet töissä ennen leikkauksia eivät ole vieläkään. Siirtyvät vain eri tuille.
Nii tapatyöttömältä ei leikattu mut jos teit vaikka puolta paiivää niin leikattiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se kiva yrittää työllistyä kun jatkuvasti on vain keppiä saatavilla, puheet porkkanasta ovat vain harhaa
Porkkanana on ansiosidonnainen työttömyyskorvaus jos joudut tilapäisesti työttömäksi. Ei ole tarkoitus että kukaan elää koko ikäänsä työttömänä odotellen että joku tulee kotiin tarjoamaan riittävän hyväpalkkaisen työn kävelymatkan päästä.
Kun työttömiä on määräaikaisena töissä niin tehkää heille vakituinen työsopimus.
Minulla on sinulle ilouutisia. Paikallinen sopiminen tuli voimaan 1.1.2025 eli saa mennä töihin alle tes-palkan myös valtion ja kaupungin virastoihin.
Ja potkulaki tulee voimaan 1.1.2026 jolloin vakituiset voi irtisanoa.
Milläs sinua tullaan piiskaamaan että tekisit palkkasi eteen ne työt siellä työpaikalla? Kallista päivähoitoa veronmaksajille.
Riittääkö jos tarjoutuu kelaan töihin 1800 brutto palkalla?
Riittävästi paskaan slummi elämään.