HS: Hallitus suunnittelee uutta KIRISTYSTÄ työttömille. !!! Mitenhän paljon työttömiä pitää lopulta piiskata, että he menevät töihin?😁😁😁
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011136395.html
Mukavaa hyväpalkkaista työtä tekevänä ei harmita yhtään lukea tällaista. Tuskinpa kukaan täysjärkinen pahoittaa mieltään siitä, että valtio pyrkii saamaan työttömille palkkatulon, työttömyysturvan, työkokemusta ja eläkekertymän.
Kyse on lopulta työttömän omasta edusta.
Kommentit (175)
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta pitäisi kuitenkin olla niin, ettei työttömäksi olisi liian helppo tuudittautua, vaan pitäisi kannustaa
- vaihtamaan paikkakuntaa työn perässä (itse olen vaihtanut useita kertoja)
- vaihtamaan alaa (ei ole kokemusta, kun en ole ollut työttömänä, mutta ajattelisin, että jos en työllistyisi enää tälle alalle, missä olen, niin miettisin jotain ihan muuta. Ehkä joka tapauksessa tekisi mieli vaihtaa ihan toisenlaisiin hommiin jossain vaiheessa).
Aika helposti vaan jäädään sinne omalle kotipaikkakunnalle surkuttelemaan, kun sieltä ei löydy oman alan töitä. Tiedän henkilökohtaisestikin muutamia, jotka työttömäksi jäätyään vain nostivat/nostavat työttömyyspäivärahaa, eivätkä ole olleet ollenkaan valmiita muuttamaan tai vaihtamaan alaa.
Alan vaihto harvoin onnistuu ilman lisäkoulutusta, mutta uudelleenkouluttautumista ei suinkaan helpoteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaisin, että noin 50 reippaan remminlyönnin jälkeen suurin osa lupaisi mennä heti töihin kunhan piiskaus vaan loppuisi.
No se että voi ruoskia siten että se loppuu työttömän luvatessa mennä töihin ja että työtön sitten lupaa mennä edellyttäisi sitä että työttömällä on jo valmiina työpaikka sovittuna mihin voi mennä.
Tuo ruoskiminen kannattaa aloittaa noista poliitikoista vaalikojuissaan.
Menkää tekemään niitä työpaikkoja.
Ei poliitikko mitenkään voi kovin paljon työpaikkoja luoda, ei vaikka mitä tekisi.
Minulla on 2 nollatunti sopparia ja hiljaista on ollut. Kohta tulee 8 kk täyteen niin, että mitään töitä ei ole ollut.
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta pitäisi kuitenkin olla niin, ettei työttömäksi olisi liian helppo tuudittautua, vaan pitäisi kannustaa
- vaihtamaan paikkakuntaa työn perässä (itse olen vaihtanut useita kertoja)
- vaihtamaan alaa (ei ole kokemusta, kun en ole ollut työttömänä, mutta ajattelisin, että jos en työllistyisi enää tälle alalle, missä olen, niin miettisin jotain ihan muuta. Ehkä joka tapauksessa tekisi mieli vaihtaa ihan toisenlaisiin hommiin jossain vaiheessa).
Aika helposti vaan jäädään sinne omalle kotipaikkakunnalle surkuttelemaan, kun sieltä ei löydy oman alan töitä. Tiedän henkilökohtaisestikin muutamia, jotka työttömäksi jäätyään vain nostivat/nostavat työttömyyspäivärahaa, eivätkä ole olleet ollenkaan valmiita muuttamaan tai vaihtamaan alaa.
Mun äiti on sponsannut mua nyt 5000 eurolla, että olen voinut käydä töissä. Määräaikaisia pätkiä siellä täällä. Ei ole yhtään auttanut taloudellisesti, on vain lisää velkaa. Eikä ole kerryttänyt työkokemusta niin, että olisin päässyt johonkin vakituiseksi. Laajalla skaalalla olen hakenut ja opiskellut samalla 5 eri ammattia. Sitä on vaikeaa uskoa, miten vaikeaa on päästä vakituiseen työpaikkaan. Määräaikaiset ovat tuhon tie. Olen todellakin henkisesti aivan lopussa. Talous meni jo kauan sitten.
Mistähän ne työpaikat sitten ilmestyy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vaihtamaan paikkakuntaa työn perässä (itse olen vaihtanut useita kertoja)
-Minä en pienten lasten kanssa ja varattomana voi muutella paikkakunnalta toiselle vain siksi, että sinä haluaisit niin.
vaihtamaan alaa (ei ole kokemusta, kun en ole ollut työttömänä, mutta ajattelisin, että jos en työllistyisi enää tälle alalle, missä olen, niin miettisin jotain ihan muuta. Ehkä joka tapauksessa tekisi mieli vaihtaa ihan toisenlaisiin hommiin jossain vaiheessa).
-Alanvaihto ei auta, jos sellaista alaa, jolla voisin tässä iässä työskennellä tai edes sille kouluttautua, yleisestä elämäntilanteesta, rahattomuudesta ja terveydellisistä syistä johtuen, ei ole olemassakaan. Ymmärrätkö, että työvoimapalvelut
No hui hirveetä, ihan vuoden.. Kun muut koisivat vuosikymmeniä.
Onko meillä näin paljon työpaikkoja, mihin työttömiä kiristää?
Eikö hallituksen pitäisi keskittyä luomaan työpaikkoja? Tulijoita kyllä olisi kunnollisiin työpaikkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaisin, että noin 50 reippaan remminlyönnin jälkeen suurin osa lupaisi mennä heti töihin kunhan piiskaus vaan loppuisi.
No se että voi ruoskia siten että se loppuu työttömän luvatessa mennä töihin ja että työtön sitten lupaa mennä edellyttäisi sitä että työttömällä on jo valmiina työpaikka sovittuna mihin voi mennä.
Tuo ruoskiminen kannattaa aloittaa noista poliitikoista vaalikojuissaan.
Menkää tekemään niitä työpaikkoja.
Ei poliitikko mitenkään voi kovin paljon työpaikkoja luoda, ei vaikka mitä tekisi.
Ihan tekosyitä tuommoiset. Jokainen hallitus on luvannut niitä työpaikkoja, onko ne vain laiskoja paskoja kun eivät tee työtään ja mitä lupaavat? Miksei voi? Miten se työtön voisi mennä töihin jos niitä työpaikkoja ei ole?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan monella kokoomuslaisella on yllättyneet Pikachu-kasvot, kun media kertoo kasvaneesta rikollisuuden määrästä. No, jos ei löydy töitä, niin aina voi työllistää vartijoita, poliiseja, juristeja, tuomareita, ja rikosseuraamuslaitosta. Mille paikkakunnalle rakennetaan seuraava vankila, kun nykyisetkin ovat täpötäynnä?
Kokoomuksen omissa riveissä ehdokaslistalla on rikollisia. On niin kiire leikkaamaan, ettei keritä edes tarkistamaan, että onko oma pesä puhdas...
Kerro sitten että mikä se isompi puolue suomessa on jonka ehdokkaissa ei ole ensimmäistäkään mistään tuomittua?
Voi myös miettiä että demarien puheenjohtaja jäi nolosti kiinni nassebiletyksestä, päivä sen jälkeen kun oli ajankohtaisohjelmassa julistanut että "näissä asioissa ei ole mitään pelleilemistä". Ja toki oma selitys oli että "nuori ja läppä läppä" ja sitten ei mitään tapahtunutkaan koska eihän vasuri ota vastuuta omista tekemisistään tai mistään muustakaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko meillä näin paljon työpaikkoja, mihin työttömiä kiristää?
Eikö hallituksen pitäisi keskittyä luomaan työpaikkoja? Tulijoita kyllä olisi kunnollisiin työpaikkoihin.
Sipilä taisi olla ainoa joka tuosta kantoi huolta. Ei ihme että se karkoitettiin liki koko eduskunnan (myös kepulaiset) voimin kokonaan ulos politiikasta. Muut ei edes yritä.
Jostain syystä ongelma ei ratkea /s
Jos työttömät pitää saada töihin niin miksei tehdä oikeita ratkaisuja? Nuo karenssi jutut ovat ihan pilipali sääntöjä ja byrokratiaa. Aika harva on työtön sen vuoksi että ei halua töihin. Olen hakenut tänä vuonna yli sataan työpaikkaan ja ollut aktiivinen joka suuntaan. Kun ei oteta töihin niin ei oteta. Silppua ja pätkää saa, mutta ei sillä 13-15€/h palkalla elä jos töitä on pari kertaa viikossa. Toki nekin teen mitä saan, mutta nuo karenssi uhkaukset ovat naurettavia kun ei se sitä työllistämistä edistä hevon paskaa.
Ja perussuomalaisten piti purkaa byrokratiaa ja sääntelyä 😂
Millaista raippaveroa hallitus suunnittelee työnantajille, että ottavat töihin? 😃
Työttömät on tyhmiä. Työttömät on laiskoja.jos ne menis töihin niin itäniemi laihtuis. Yksi työtön vois kerätä käpyjä, toinen polttaa ne.
aito rehellinen aatelinen soittaa sukulaiselleen, amk joo täsäää on hallituspaikka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se pilkka vielä omaan nilkkaan osuu, kun giljotiinit viedään kaduille ja päättäjien päät vaaditaan vadille. Hallitus ei tunnu hahmottavan, että tällä menolla se sorrettu kansanosa tulee ja ottaa, eikä enää lampaana nieleskele.
Sorrettu kansanosa my ass. Ratkaisu on OPISKELU ja TÖIHIN MENO!
Ongelma vain että justiinsa leikkasivat pois aikuiskoulutus määrä rahat. Nykyinen hallitus tekee kaikkensa jotta työtön ei pääse töihin.
Toisin kuin ay-liike joka ei tällä hallituskaudella juuri muuta ole kerinnyt tekemäänkään kuin lakkoilemaankaan. Muistamme miten heti alussa oli todella pitkä lakko jolla yritettiin painostaa hallitusta muuttamaan jotain lakia (poliittisista lakoista tjsp).
Näinhän niitä työpaikkoja maahan syntyy vasemmistometodeilla tai jotain.
Itsekin olemaan miettinyt että missä se raja tulee vastaan että työt alkaa maistumaan. Vieläkin tuet on selvästikin liian korkeat kun jatketaan valittaa ja vinkua mutta töitä ei suostuta hakemaan
Vierailija kirjoitti:
Alle 3 tonnin en liikuta evääkää
T.M18
siksi leikkaukset jatkuvat.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin olemaan miettinyt että missä se raja tulee vastaan että työt alkaa maistumaan. Vieläkin tuet on selvästikin liian korkeat kun jatketaan valittaa ja vinkua mutta töitä ei suostuta hakemaan
No sinähän voisit kokeilla tätä. Ja sitten ihan tuollaisena kokemusasiantuntijana ruveta lobbamaan sopivia rajoja. Aloita jo tänään ja anna työpaikkasi jollekulle muulle.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä täällä tätä ikivanhaa uutista jauhat? Tästä on jo vaikka miten monta aloitusta. Tää asia on täällä jo aika pitkälti käsitelty.😅
Jokapäiväinen tuki jankutus meneillään.
Yrittiköhän se mennä liian ahtaasta ovesta töihin eikä mahtunut?