HS: Hallitus suunnittelee uutta KIRISTYSTÄ työttömille. !!! Mitenhän paljon työttömiä pitää lopulta piiskata, että he menevät töihin?😁😁😁
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011136395.html
Mukavaa hyväpalkkaista työtä tekevänä ei harmita yhtään lukea tällaista. Tuskinpa kukaan täysjärkinen pahoittaa mieltään siitä, että valtio pyrkii saamaan työttömille palkkatulon, työttömyysturvan, työkokemusta ja eläkekertymän.
Kyse on lopulta työttömän omasta edusta.
Kommentit (175)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka miten paljon tahansa piiskasi työttömiä niin ei se tilannetta muuta mihinkään suuntaan koska työpaikkoja ei ole ja valtaosa nykyisistä työnantajista ei palkkaa. Paljonkohan pitäis työnantajia piiskata että alkaisi työttömien palkkaaminen kiinnostaa.
Uusia työpaikkoja tuskin tulee koska se on usein taloudellinen itsemurha jos yrityksen perustaa eikä sitäkään noin vain perusteta kuten ei töihinkään noin vain mennä.
Yrityksen voi perustaa netin kautta alle tunnissa jos haluaa.
Voi mutta se voi olla taloudellinen itsemurha vaikka olis kevytyrittäjä eikä tienaa omaan taskuun mitään koska Kela voi katsoa sut päätoimiseksi yrittäjäksi eikä saa juurikaan tukia jos ollenkaan. Eikä työttömillä ole pääomaa yritykseen eikä starttirahaakaan niin vain saa.
Hallitus pyrkii muutoksella lisäämään työllisyyttä ja vahvistamaan julkista taloutta.
Mikä se kiristys on muuta kuin poistamalla minimi 596e työttömyyskorvaus kokonaan.
Yleistuella ne varmaankin poistaa jo sen minimi työttömyyskorvauksen kokonaan.
Rikkaiden kokoomus ja se paska persu, kuka näitä oikein äänesti niin voi tehdä ihan mitä tahansa ottaakseen kaikkein köyhimmiltä loputkin pois ja niinhän ne ottaakin eikä loppua näy. Omista eduista, rikkaiden eduista ei tarvitse leikata mitään vaikka olisi kuinka paha velka tilanne ja sehän onkin kummallista. Nämä raha porsaat juhliin entiseen tapaan vaikka olisi mikä tilanne. Ei muuta kuin säästötalkoita vaaditaan kaikkein köyhimmiltä, joilla nyt ei ole mitään mistä edes säästääkkään.
Jos itse olisi työttömänä, hakisin varmaan 10 paikkaa viikossa (ja näin teinkin esim. opiskelijana, kun piti löytää kesätyö). Usean viikon ajan hain yhteensä kymmeniä työpaikkoja. Kyllä aina jonkun sitten sainkin lopulta.
Ja jotkut jaksaa valittaa, jos saa työttömyyspäivärahaa, eikä tarvi käydä töissä, mutta pitäisi tyyliin yksi hakemus jaksaa laittaa per viikko. Hohhoijaa.
Voit olla hyvinkin pian samassa asemassa. Porukkaa lentää nyt pihalle kovaan tahtiin. Kovia ammattilaisiakin.
Muuttuisiko ääni kellossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta pitäisi kuitenkin olla niin, ettei työttömäksi olisi liian helppo tuudittautua, vaan pitäisi kannustaa
- vaihtamaan paikkakuntaa työn perässä (itse olen vaihtanut useita kertoja)
- vaihtamaan alaa (ei ole kokemusta, kun en ole ollut työttömänä, mutta ajattelisin, että jos en työllistyisi enää tälle alalle, missä olen, niin miettisin jotain ihan muuta. Ehkä joka tapauksessa tekisi mieli vaihtaa ihan toisenlaisiin hommiin jossain vaiheessa).
Aika helposti vaan jäädään sinne omalle kotipaikkakunnalle surkuttelemaan, kun sieltä ei löydy oman alan töitä. Tiedän henkilökohtaisestikin muutamia, jotka työttömäksi jäätyään vain nostivat/nostavat työttömyyspäivärahaa, eivätkä ole olleet ollenkaan valmiita muuttamaan tai vaihtamaan alaa.
Miksi pitäisi muuttaa työn takia, jos sattuu vaikka olemaan syy asua siellä missä asuu?
Mikä on se syy?
Ei huolta jos tekee mitä käsketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta pitäisi kuitenkin olla niin, ettei työttömäksi olisi liian helppo tuudittautua, vaan pitäisi kannustaa
- vaihtamaan alaa (ei ole kokemusta, kun en ole ollut työttömänä, mutta ajattelisin, että jos en työllistyisi enää tälle alalle, missä olen, niin miettisin jotain ihan muuta. Ehkä joka tapauksessa tekisi mieli vaihtaa ihan toisenlaisiin hommiin jossain vaiheessa).
Aika helposti vaan jäädään sinne omalle kotipaikkakunnalle surkuttelemaan, kun sieltä ei löydy oman alan töitä. Tiedän henkilökohtaisestikin muutamia, jotka työttömäksi jäätyään vain nostivat/nostavat työttömyyspäivärahaa, eivätkä ole olleet ollenkaan valmiita muuttamaan tai vaihtamaan alaa.
Miksi pitäisi muuttaa työn takia, jos sattuu va
Minun moraalini puolestaan sanoo, että sinä olet täysi mulkero. Jos työpaikka on ainoa syy elää, voisin yhtä hyvin olla kuollut. En ole työtön, mutta pelkästään työn takia kenenkään ei pitäisi tai kannata muuttaa mihinkään, sillähän vaan lisätään henkistä pahoinvointia.
Mine mene toehi mina saata kela gold ritävästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka miten paljon tahansa piiskasi työttömiä niin ei se tilannetta muuta mihinkään suuntaan koska työpaikkoja ei ole ja valtaosa nykyisistä työnantajista ei palkkaa. Paljonkohan pitäis työnantajia piiskata että alkaisi työttömien palkkaaminen kiinnostaa.
Uusia työpaikkoja tuskin tulee koska se on usein taloudellinen itsemurha jos yrityksen perustaa eikä sitäkään noin vain perusteta kuten ei töihinkään noin vain mennä.
Yrityksen voi perustaa netin kautta alle tunnissa jos haluaa.
Niin mitä siitä sitten? Luuletko ääliö että kun vaan jonkun yrityksen perustat niin rahaa alkaa tulemaan ovista ja ikkunoista.
Niin? Mulla on 30 vuotta työhistoriaa takanapäin. Olen osatyökyvytön ja haluan töitä.
Jos hevosen kärryyn lastataan niin paljon kamaa ettei hevonen pääse liikkeelle sen kanssa niin onko vika:
1. hevosen
2. kärryjen
3. lastaajan
4. sen joka pakotti lastaamaan liian täyteen
5. hevoskärryn ohjaajan
Normilogiikalla joko lastaajan tai sen joka pakotti lastaamaan liian täyteen, vasemmiston (ja muidenkin broilerien) mielestä hevosen, kärryjen tai hevoskärryn ohjaajan
Toistetaan taas kerran: SUOMESSA EI OLE TÖITÄ.
Mikään määrä aktivointia ei työttömiä saa työllistetyiksi jos ei ole työpaikkoja. Luulisi että hitaampikin tuon tajuaa kun tuota temppua on nyt reilu 30 vuotta kokeiltu eikä se ala vieläkään toimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi muuttaa työn takia, jos sattuu va
Jos vaikka kaveri asuu lähistöllä, ei voi muuttaa kun se jäisi. Äitikin jäisi kauas, en muuta. Joku voi perustaa firman tähän lähelle ja ottaa minut töihin oppisopimuksella
Vierailija kirjoitti:
vaihtamaan paikkakuntaa työn perässä (itse olen vaihtanut useita kertoja)
-Minä en pienten lasten kanssa ja varattomana voi muutella paikkakunnalta toiselle vain siksi, että sinä haluaisit niin.
vaihtamaan alaa (ei ole kokemusta, kun en ole ollut työttömänä, mutta ajattelisin, että jos en työllistyisi enää tälle alalle, missä olen, niin miettisin jotain ihan muuta. Ehkä joka tapauksessa tekisi mieli vaihtaa ihan toisenlaisiin hommiin jossain vaiheessa).
-Alanvaihto ei auta, jos sellaista alaa, jolla voisin tässä iässä työskennellä tai edes sille kouluttautua, yleisestä elämäntilanteesta, rahattomuudesta ja terveydellisistä syistä johtuen, ei ole olemassakaan. Ymmärrätkö, että työvoimapalvelut ovat sanoneet minullekin jo vuosia, että opiskele vaikka avoimessa yliopistossa tai iltalukiossa yksi kurssi silloin tällöin,jottei katsota päätoimiseksi opiskeluksi tai mene kansalaisopistoon ja muista myös halailla puita ja helliä itseäsi.
-Katso vastaukset edeltä. Asia on toinen, jos ihminen on lapseton, on säästöjä, on terveys kunnossa opiskeluja ja työnvastaanottamista varten, mutta käsitä jo, että suurella osalla työttömistä kuluisi olla kourassaan eläkepaperit monista eri syistä. Tämä yhteiskunta ei kykene auttamaan väliinputoajia mitenkään,eikä ennaltaehkäisemään tukiloukkoon jäämistä. Apua ei tule varsinkaan silloin, jos työkyvyttömyys on suoraa seurausta esimerkiksi viranomaisten tai sotealan työntekijöiden toiminnasta ja hoitovirheistä. Lopeta se työttömien ihmisten niputtaminen homogeeniseksi massaksi!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se pilkka vielä omaan nilkkaan osuu, kun giljotiinit viedään kaduille ja päättäjien päät vaaditaan vadille. Hallitus ei tunnu hahmottavan, että tällä menolla se sorrettu kansanosa tulee ja ottaa, eikä enää lampaana nieleskele.
Suomalainen nyt ei barrikadeille mene vaikka veroprosentti olisi sata :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun moraalini puolestaan sanoo, että sinä olet täysi mulkero. Jos työpaikka on ainoa syy elää, voisin yhtä hyvin olla kuollut. En ole työtön, mutta pelkästään työn takia kenenkään ei pitäisi tai kannata muuttaa mihinkään, sillähän vaan lisätään henkistä pahoinvointia
Miksi muutto toiselle paikkakunnalle oletuksena lisäisi pahoinvointia? Ei minusta ainakaan ole mitenkään pahoinvoiva tullut, ja olen vaihtanut paikkakuntaa useastikin. Jos työn perässä muuttaa, odottaa uudella paikkakunnalla uusi työyhteisö, jota kautta saa sieltä heti tuttuja. Harrastuksiin vain, niin tutustuu lisää. Minusta maisemanvaihto on ollut ihan virkistävääkin, ja nykyään on todella helppo pitää yhteyksiä kauempana asuviin videopuheluin jne., ja Suomen sisällä pääsee kyllä helposti liikkumaan esim. viikonlopuksi vanhalle kotipaikkakunnalle jne.
Vähän nyt liioittelua lietso ajatusta, että paikkakunnan vaihto nyt lisäisi jotenkin pahoinvointia.
Vierailija kirjoitti:
Jos hevosen kärryyn lastataan niin paljon kamaa ettei hevonen pääse liikkeelle sen kanssa niin onko vika:
1. hevosen
2. kärryjen
3. lastaajan
4. sen joka pakotti lastaamaan liian täyteen
5. hevoskärryn ohjaajan
Normilogiikalla joko lastaajan tai sen joka pakotti lastaamaan liian täyteen, vasemmiston (ja muidenkin broilerien) mielestä hevosen, kärryjen tai hevoskärryn ohjaajan
Toistetaan taas kerran: SUOMESSA EI OLE TÖITÄ.
Mikään määrä aktivointia ei työttömiä saa työllistetyiksi jos ei ole työpaikkoja. Luulisi että hitaampikin tuon tajuaa kun tuota temppua on nyt reilu 30 vuotta kokeiltu eikä se ala vieläkään toimia.
No on kyllä varsinainen mestari jos 30 v ollut työttömänä. Mikä koulutus?
Vierailija kirjoitti:
Siis hä? Tuossahan puhutaan vain rikkeistä, jos ei täytä työnhakuvelvotteita tai muita määrättyjä työllistymistoimia. Jos olet työttömänä, niin kai sinulla nyt herran jestas on sentään aikaa hakea neljää työpaikkaa kuukaudessa?!?! Ei voi olla liikaa vaadittu. Eli ihan aiheellinen kiristys.
Tavallaan aiheellinen kiristys, mutta nyt läheltä asiaa seuranneena kun ei niitä uusia työpikkoja haettavaksi ilmaannu kuin sieniä satteella. Ja on ajan tuhlausta laittaa avoimia hakemuskia minne vaan yrityksille, tietty onhan se helppoa heittää oma CV sinne jonnekin ja sitten sanoa, että haettu on. Mutta jos oikeasti haluat töitä, niin tuo on täysin näennäinen turha teko. Ja jos olet jo kertaalleen hakenut sitä työpaikkaa, niin pitääkö ihan vaan byrokratian takia hakea sitä samaa uudestaan. Vuorkatyöfirmoillakin on sama paikka auki useita kertoja eikä se koskaan poistu, joskaan ei sieltä myöskään oteta asian puitteen mitään yhteyttä.
Keppi auttaa silloin, jos on olemassa aitoja tyäpaikkoja, joista saa riittävän toimeentulon. Mikään keppi ei auta kaikkiin, koska joillekin työnteko on vastenmielistä tai sitten ovat sosiaalisesti niin rajoittuneita ettei vaan onnistu.
Porkkana on yleensä tehokkaampi keino kuin keppi ihan mihin tahansa. Tietysti, jos keppiä annetaan tarpeeksi, niin pienestäkin palkasta tulee porkkana.
Nämä ovat vaikeita asioita eikä käy kateeksi poliitikkoja, kun joutuvat näitä miettimään. Kun sotkee mukaan poliittisen ideologian ja kompromissien teon eri hallituspuolueiden poikkeavien näkemysten takia, niin asioista tulee vieläkin vaikeampia.
Lopulta jengi tajuaa sen miten vähän rikoksia tarvitsee tehdä että saa kuukaudessa 590 euroa.Ja miksi lopettaa siihen?Vankila ei ole pelote.
Tuo ruoskiminen kannattaa aloittaa noista poliitikoista vaalikojuissaan.
Menkää tekemään niitä työpaikkoja.