Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uudelle työntekijälle yleensä sanotaan, että saa kysyä mitä vain, mutta

Vierailija
04.04.2025 |

todellisuudessa kun kysyy, vastaus on usein tyly ja sellainen huoh, ei kiinnosta -asenne välittyy vastaajasta. Miksi sitten pyydetään kysymään ja miten oletetaan että oppii työn jos ei voi varmistaa miten asiat hoidetaan? 

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On käyty joku työnohjauksen kurssi, jonka eka opetus on jäänyt mieleen, eikä mitään muuta. Yleensä siihen lisätään,  että ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, mutta niitä on. 

Vierailija
2/25 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pa*kin perehdytys on sellainen jossa jotkut HR-jenkilöt muka "perehdyttävät" mutta sitten oikeaan sunstanssiin ei perehdytä kukaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä sun pitäis toi jo tietää!" on ehkä typerin vastaus. En varmaan kysyisi, jos tietäisin..

Olen välillä perehdyttänyt kesätyöntekijöitä ja vastaan heidän kaikkiin kysymyksiinsä asiallisesti ja lempeästi. Ihan sama vaikka kysyisivät saman asian joka päivä. Kivointa tuossa on se, että he uskaltavat kysyä minulta ja sen myötä myös oppivat. Paras palaute tuli eräältä kesähessulta, joka oli ollut koko kesän muiden opissa ja loppumetreillä vietti yhden viikon mun kanssa. Perjantaina hän totesi, että oli oppinut sen viikon aikana enemmän kuin koko kesänä yhteensä.

Vierailija
4/25 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, niiltä sun työkavereilta ei ole kukaan kysynyt haluavatko he ryhtyä oman toimen ohella ohjaamaan ja opastamaan muita. 

Vierailija
5/25 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, niiltä sun työkavereilta ei ole kukaan kysynyt haluavatko he ryhtyä oman toimen ohella ohjaamaan ja opastamaan muita. 

Ja tämä kostetaan sille uudelle työntekijälle? Eihän se hänen vikansa ole??

Vierailija
6/25 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei aja myöskään oikeisto, eikä ylen leikkaus vähennä kommari uutisointia vaan sitä tehdään pienenmällä rahalla ja leikataan se loppukin järkevä pois.

Vierailija
7/25 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen turhauttaa, jos on perusteellisesti selittänyt jo kaikki, ohjeet on annettu kirjallisena ja sitten kysytään jotain ihan perustason juttua, joka pitäis maalaisjärjellä tajuta ilman perehdyttämistäkin

Vierailija
8/25 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole noin sanonut kenellekään, eli en ota vastuuta kenenkään muun sanomisista. 

Vierailija
9/25 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kyllä sun pitäis toi jo tietää!" on ehkä typerin vastaus. En varmaan kysyisi, jos tietäisin..

Olen välillä perehdyttänyt kesätyöntekijöitä ja vastaan heidän kaikkiin kysymyksiinsä asiallisesti ja lempeästi. Ihan sama vaikka kysyisivät saman asian joka päivä. Kivointa tuossa on se, että he uskaltavat kysyä minulta ja sen myötä myös oppivat. Paras palaute tuli eräältä kesähessulta, joka oli ollut koko kesän muiden opissa ja loppumetreillä vietti yhden viikon mun kanssa. Perjantaina hän totesi, että oli oppinut sen viikon aikana enemmän kuin koko kesänä yhteensä.

Elämä olisi hurjasti kivempaa kun sinunlaisia olisi enemmän!

Vierailija
10/25 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähtökohtaisesti olemme saalistava ja killpaileva petolaji, joka esim tappaa omaa lajiaan, mitä läheskään kaikki pedotkaan eivät tee. Kun olet itsekin tullut lyödyksi samassa tilanteessa. Jokaisen on itse löydettävä se oma paikansa, ei sitä kukaan anna. 

Paras neuvoni mitä olen saanut oli 90-luvulla, kun aloittelin sitä työuraa oli, sun äitis ei ole täällä töissä. 

Vierailija
11/25 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtaosa ihmisistä on varsin asiallista ja neutraalia väkeä.

Ihmisten kanssa pärjääminen ei ole alun alkaenkaan erityisen yksinkertaista. Kun siinä yrittää onnistua todella arvo- ja tunnelatautuneista lähtökohdista käsin, tulee siitä vieläkin vaikeampaa. Tämä vuorostaan altistaa yhä uusille huonoilla kokemuksille, mikä taas luo hyvän kasvupohjan uusille ääriasenteille. Kun maailman haluaa nähdä todella tietyllä tavalla, tulee samalla sulkeneeksi silmänsä kaikelta siltä, mitä se ei ole. 

Vierailija
12/25 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä! :)

Vierailija
13/25 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähtökohtaisesti olemme saalistava ja killpaileva petolaji, joka esim tappaa omaa lajiaan, mitä läheskään kaikki pedotkaan eivät tee. Kun olet itsekin tullut lyödyksi samassa tilanteessa. Jokaisen on itse löydettävä se oma paikansa, ei sitä kukaan anna. 

Paras neuvoni mitä olen saanut oli 90-luvulla, kun aloittelin sitä työuraa oli, sun äitis ei ole täällä töissä. 

Mieleltään terve ihminen ei kyllä toimi noin, että kostaa kokemansa vääryydet muille! Mene oikeasti johonkin terapiaan.

Vierailija
14/25 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä johtuu siitä että on itse joutunut oppimaan kaiken ns. kantapään kautta. Ja kaikista ei vaan ole opettajiksi. Firmojen kannattaisi satsata kunnon perehdyttäjiin eikä vaan lykätä uusia jonkun halttoman kontolle, siinä menee vain kaksi työpanosta hukkaan.

Vierailija
15/25 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen turhauttaa, jos on perusteellisesti selittänyt jo kaikki, ohjeet on annettu kirjallisena ja sitten kysytään jotain ihan perustason juttua, joka pitäis maalaisjärjellä tajuta ilman perehdyttämistäkin

Ongelma on just toi "pitäis tajuta ilman perehdyttämistäkin". Kaikki ei vaan tajua tai uskalla olettaa, että näin kyseinen asia tehdään. Ja aika usein saman asian voi tehdä usealla tavalla ja auta armias jos sen tekee eri tavalla kuin firmassa on ollut tapana, kun et mystisesti kysymättä (kun ei saa kysyä) oikeaa tapaa tiennyt.

Vierailija
16/25 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieleltään terve ihminen ei kyllä toimi noin, että kostaa kokemansa vääryydet muille! Mene oikeasti johonkin terapiaan.

Sori, persoonallisuushäiriöt ovat kroonisia, eikä niistä parannuta. Käyttäytymisestä perimä selittää noin puolet, toisen puolen selittää, millaisissa olosuhteissa joutunut kasvamaan lapsuutensa. Minä en ole kasvanut ajassa, jossa opetetaan olemaan kaikille kiva  vaan ajassa kovien arvojen maailmassa, jossa jäi jalkoihin, jos et lyönyt takaisin. 

Vierailija
17/25 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieleltään terve ihminen ei kyllä toimi noin, että kostaa kokemansa vääryydet muille! Men

Sori, persoonallisuushäiriöt ovat kroonisia, eikä niistä parannuta. Käyttäytymisestä perimä selittää noin puolet, toisen puolen selittää, millaisissa olosuhteissa joutunut kasvamaan lapsuutensa. Minä en ole kasvanut ajassa, jossa opetetaan olemaan kaikille kiva  vaan ajassa kovien arvojen maailmassa, jossa jäi jalkoihin, jos et lyönyt takaisin. 

Empatia ei elätä. Naiset tienaavat miehiä vähemmän. Ja tämä vasta onkin empatian vika. Alat, joissa naiset ovat selkeästi miehiä parempia, pilataan liialla empatialla.

Vierailija
18/25 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on just toi "pitäis tajuta ilman perehdyttämistäkin". Kaikki ei vaan tajua tai uskalla olettaa, että näin kyseinen asia tehdään. Ja aika usein saman asian voi tehdä usealla tavalla ja auta armias jos sen tekee eri tavalla kuin firmassa on ollut tapana, kun et mystisesti kysymättä (kun ei saa kysyä) oikeaa tapaa tiennyt.

Tää on oikeasti niin vittumaista. Itsekin tykkään tietää, mitä teen. Siksi kysyn aina, jos törmään asiaan ensimmäisen kerran. Ja viimeksi eilen sain erittäin ilkeän ja omaa älyäni vähättelevän vastauksen.

Ja siksi aina kysyn, ettei tulisi virheitä, joita pitää sitten selän takana jauhaa. Mutta naisvaltaiset alat on täynnä tätä paskaa. Teit niin tai näin niin aina on väärin.

Vierailija
19/25 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieleltään terve ihminen ei kyllä toimi

Empatia ei elätä. Naiset tienaavat miehiä vähemmän. Ja tämä vasta onkin empatian vika. Alat, joissa naiset ovat selkeästi miehiä parempia, pilataan liialla empatialla.

Empatian toivominen muilta on pohjimmiltaan perin itsekästä. Aikuisuus on vastuuta, ei paikka, johon ihmiset tulevat esittämään joululahjalistoja siitä, kuinka muiden heitä pitäisi kohdella. Joillakin tuntuu olevan kova tarve muuttaa kaikkia ympärillään olevia ihmisiä itsensä kaltaiseksi. Sori, jatkossakin minä olen kuitenkin se kaikkein tärkein, enkä sääli ketään.

Vierailija
20/25 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on oikeasti niin vittumaista. Itsekin tykkään tietää, mitä teen. Siksi kysyn aina, jos törmään asiaan ensimmäisen kerran. Ja viimeksi eilen sain erittäin ilkeän ja omaa älyäni vähättelevän vastauksen.

Ja siksi aina kysyn, ettei tulisi virheitä, joita p

Virheitä tekemällä saattaa jopa oppiakin jotakin ja niitä pelätään ihan turhaan.