Voiko edunvalvonanssa olevat tilailla nettikirppiksiltä ihan mielensä mukaan? Olen törmännyt tällaisiin kirppari"ostajiin"
jotka aluksikin haluavat maksupäivän sinne ja sinne ja kivana ihmisenä suostun tähän. Sitten tulee maksupäivä ja mitään ei kuulu. Kysyn rahojen perään, en tietenkään lähetä mitään ennen maksua, niin siinä vaiheessa "ostaja" kertoo että hänen pitää kysyä edunvalvojalta. Maksua, lupaa, mitä? Tätä ennen ei ole edunvalvonnasta tai siihen liittyvästä ollut mitään puhetta. Tässä vaiheessa perun kaupat, koska rahojen saanti olisi jossain hamassa tulevaisuudessa, jos ylipäätään edes olisi ja jo nyt olen antanut maksuaikaa paljon. Yksi hyväksyi perumisen, toinen ei ja alkoi ihan käsittämätön tekstiviestitulva jossa hän uhriutui kun kerroin kauppojen peruuntumisesta. Päällepäinhän ei ihmisestä aina voi päätellä tätäkään asiaa (että on edunvalvonnassa).
Kommentit (11)
Edunvalvonnassa olevan ei voi tehdä ostopäätöksiä itsenäisesti. Siksihän ne on edunvalvonnassa.
Vierailija kirjoitti:
Edunvalvonnassa olevan ei voi tehdä ostopäätöksiä itsenäisesti. Siksihän ne on edunvalvonnassa.
Näin päättelin, mutta joo, eivät sitten nämäkään tapaukset voineet kysyä ennakkoon edunvalvojalta ja sitten maksupäivänä vaan maksaa. Maksun koittaessa sitten alettiin ihmettelemään että pitää nyt kysyä. Molempiin näihin "ostajiin" olin tuhlannut monta päivää ja itse vähävaraisena olisin tarvinnut nekin rahat silloin. Sain onneksi myytyä muille tavarat myöhemmin, mutta silti ikävää kun monta päivää tuhlaantui tällaiseen.
Edunvalvonnassa oleva saa yleensä käyttörahaa, jonka voi käyttää mielensä mukaan. Usein vaan käy niin, että käyttöraha loppuukin yllättäen. Tällä porukalla on yleensä ongelmia rahankäytön suunnittelussa. Siksipä he ovatkin edunvalvonnasssa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi.
T. Edunvalvoja
Vierailija kirjoitti:
Osa voi kyllä tehdä
Tässä jälleen yksi syistä miksi ostan ja myyn huuto.netissä, en tori.fi:ssä.
Voi hyvä helvetti sentään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen sun edunvalvoja voi antaa jotain ostaa
Ei edunvalvojaani kiinnosta mitä viikottaisella käyttörahallani teen.
Minä sanon tuossa kohtaa, että jos muita ostajaehdokkaita ei tule, niin myyn kyllä hänelle, mutta muussa tapauksessa myyn sille, joka toimittaa rahat ensimmäisenä. En varaile loputtomiin, jos muita kiinnostuneita on.
Vierailija kirjoitti:
Miten nämä eroavat toisistaan? En ole käyttänyt kumpaakaan. Olen myynyt fb-kirppiksillä ja siellä näihin edunvalvonnassa oleviin olen törmännyt. Hukkaan heitettyä aikaa heidän kanssaan kauppoja tehdä.
Voivat, jos käyttötilillä on rahaa näihin ostoksiin. Muussa tapauksessa on pyydettävä edunvalvojalta lisää.