Suurin osa työttömistä HALUAA PÄÄSTÄ TÖIHIN! Missä työpaikat ovat hallitus?
T. Korkeakoulutettu haluamattaan työttömäksi jäänyt
Kommentit (718)
Miksi työtön ei ala yrittäjäksi jos sitä osaamista kerran on. Käsittääkseni yrittäjät vuolevat kultaa ja saavat osinkotulot verottomana. Eikö rikastuminen kiinnosta työttömiä kun se on helppoa.
Työkkärinsivuilla näyttää olevan vaan nolla sopimuksilla ja
työnantajat jotain epämääräisiä rekrytointi firmoja.
Kunnolliset työpaikat tiukassa. Kukas nyt palkkaa maksaisi, ei kukaan.
81. Minä en ole nähnyt yhtäkään pk-seudulla... Otetaanko maitonaamoja noihin hommiin edes?
"Työkkärinsivuilla näyttää olevan vaan nolla sopimuksilla ja työnantajat jotain epämääräisiä rekrytointifirmoja."
Englannissa työväenpuolue vallassa ja on ainakin kaavaillut kieltävänsä 0-tuntisopparit. En ole viime aikoina seurannut, miten tuon suunnitelman kanssa on mennyt, vai onko se haudattu kaikessa hiljaisuudessa? Työnantajapuoli vastustanut vimmatusti sitä.
Ei meillä mitään työpaikkoja ole tiedossa. Pääset kyllä työllisyyskokeiluun mun firmaan euron tuntipalkalla. T. Arto S.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vauvapalstalla olen lukenut kymmeniä kommentteja, kuinka ei kannata mennä töihin kun lähes saman tulotason saa tuilla.
Nykyäänkö jo kannattaisi se työnteko, jos olisi työpaikkoja?
Pitää varmasti luoda itse se työpaikka. Pistä pystyyn nakkikioski. Ihmisten täytyy aina syödä.
Suomessa on ihan liikaa säätelyä. Jos haluan laittaa pystyyn liikkuvan kioskin eli menen yökerhon nurkille grillaamaan makkaraa ja myyn kylmälaukusta olutta, niin poliisit tulee paikalle alla aikayksikön.
Ei mitään liikkuvaa kioskia. Vuokraat kaupungilta pienen tontin 250 e/kk ja laitat siihen grillin. Pääomaa tarvitset, mutta menestys on taattu. Makkaraperunat ja lihapiirakat nakilla. Maitoa, vichyä ja limsaa. Toki tämä vaatii osaamista, että saa luvat kuntoon ja alvit täytyy aina maksaa.
Kun itse olen raatanut pienellä palkalla lähes 45 vuotta, ennenkuin saavutin alimman virallisen eläkeikäni, tuntuu hienolta, että nykyään työn tekeminen on kannattavaa.
Onhan se Riikka saksineen saanut sitten jotain aikaankin, kun tuilla eläminen ei enää olekaan niin luksusta, ettei työhön meno kannattanut.
Minä en ainakaan halua töihin!
Olen teitä kaikkia älykkäämpi ja teitä vain harmittaa kun ette pärjää minulle ;DDDD
-winner-
Olkaa rauhassa: laki sanoo sen suoraan: työttömän työnhakijan velvollisuus ei ole hakea töitä tai edes saada töitä. Työttömän työnhakijan velvollisuus lain silmissä on täyttää työnhakuvelvollisuus mikä on helpoimpaakin helppoa koska kriteerien täyttymistä ei edes valvota koska niiden valvominen olisi laitonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä korkeakoulutettu ei ymmärrä, ettei hallitus niitä töitä järjestä vaan yksityiset yritykset? Ei Suomi ole kuin edesmennyt Neuvostoliitto, jossa jokaiselle osoiteettiin työpaikka, vaikkei töitä ollutkaan.
Vanha tarina kertoi lossivahdista, jolla oli työpaikka, vaikkei lossiakaan ollut enää vuosikymmeneen.
Miten vaalilupauksissa aina lupaillaan uusia työpaikkoja? Kusettaako ehdokkaat?
Ehdokkaathan In itse työnhakijoita vaaleissa. He lupaavat kuun taivaalta, jotta tulevat valituksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuoltapa vaan katselemaan ja valitsemaan mieleinen --> mol.fi
En tiennytkään, että mol.fi olisi uusi tinder.
Että helposti saisi.
Tällä hetkellä yli 16 000 työpaikkaa vapaana, kai niistä joku kelpaisi?
Vierailija kirjoitti:
Miksi työtön ei ala yrittäjäksi jos sitä osaamista kerran on. Käsittääkseni yrittäjät vuolevat kultaa ja saavat osinkotulot verottomana. Eikö rikastuminen kiinnosta työttömiä kun se on helppoa.
"Joka viidennen pk-yrityksen taloudellinen tilanne nyt huono "
https://www.yrittajat.fi/uutiset/joka-viidennen-pk-yrityksen-taloudelli…
Aasiassa koska haluatte halpaa tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Satonen lupasi satatuhatta uutta työpaikkaa, mutta on saanut saman verran työttömiä tilalle. Noin ammattitaitoinen työministeri Suomessa on.
Tähän Satonen sanoo syyksi: Mutta kun edellinen hallitus, maailman tilanne, sota Ukrainassa, huono taloustilanne ja yms. Se ei poista sitä että hän on osaamaton ja Suomen talous ei ole kasvanut kohta 20 vuoteen.
Samaa mieltä. Ei meille vamamisille henkilöille ole oikeasti kunnon töitä mistään tarjolla, kuten esim lääkäri, sairaanhoitaja, asianajaja...........vai oletteko NÄHNEET vammaista henkilöä näissä töissä oikealla palkalla ? Kukaan ? Itse en ole. Muuten, on hyvä, että vammaiset voivat yrittää päästä poliisi kouluun ja valmistua sieltä ! Ite en tätä tiennyt, kun vasta äskettäin..............nyt se o mulle jo liian myöhäistä hakea sinne, ku oon jo 49-v...............sinne kannattaa nyt hakea !! Kun on mahdollisuus........ei sinne kai tarvita edes lukion päättötodistustakaan..........onnea vaan hakijoliie ja jotka sinne pääsevät !
Olen nähnyt yhden valkoisen Wolt kuskin. Miksi paska työt eivät kelpaa suomi työttömille?