Suurin osa työttömistä HALUAA PÄÄSTÄ TÖIHIN! Missä työpaikat ovat hallitus?
Kommentit (718)
Aina jaksaa ihmetyttää tämä aikuisten ihmisten aivan luokaton avuttomuus. Oletetaan, että muut hoitaa nenän eteen työpaikat. Oletetaan, että muut maksaa asumisen, ruoan, päivähoidon, aivan kaiken. Itse auotaan päätä kyllä liian vähäisistä rahoista pistämättä kuitenkaan tikkua ristiin itse.
Tehkää nyt hel v etti sentään itsekin jotain. Miksi odotatte passiivisina, että aina se mystinen "joku muu" luo ne teidän työpaikat? Ei ne työpaikat itsestään synny, joku todellakin ryhtyy toimeen ja pystyttää sen firman. Oletteko te jotenkin tyhmiä, kyvyttömiä vai laiskoja kun odotatte tumput suorana, että elatuksen lisäksi joku muu hoitaa sen työpaikankin teille? Toiminimi pystyyn ja töihin. Taikka kouluttaudut duunariammattiin ja laitat sitten sen yrityksen pystyyn.
Älkää olko niin saam arin avuttomia.
Oikeisto ei halua luoda työpaikkoja Suomeen, koska se vahvistaisi keskiluokkaa ja heikentäisi rikkaita. Mistään muusta ei ole kysymys. Asialle ei tulla tekemään mitään. Olemme kohta paskemmassa tilanteessa taloudellisesti kuin Ukraina. Kuka tätä sitten haluaa puolustaa, jos täällä ei ole mitään kenellekään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä korkeakoulutettu ei ymmärrä, ettei hallitus niitä töitä järjestä vaan yksityiset yritykset? Ei Suomi ole kuin edesmennyt Neuvostoliitto, jossa jokaiselle osoiteettiin työpaikka, vaikkei töitä ollutkaan.
Vanha tarina kertoi lossivahdista, jolla oli työpaikka, vaikkei lossiakaan ollut enää vuosikymmeneen.
Miksi se hallitus niitä sitten meni lupaamaan?
Voi lapsikulta, koskas ne lupaukset ovat totta olleet.
Kai opit vastaisuudessa.
Määräsikö hallitus senkin mihin ammattiin valmistuit.
Luulenpa että tiesit jo etukäteen että sillä alalla töitä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Eihän edes ammatikseen koulutuksia suunnittelevat osaa ennustaa minkä alan työnkijöistä on pula 10-20 vuoden kuluttua.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä korkeakoulutettu ei ymmärrä, ettei hallitus niitä töitä järjestä vaan yksityiset yritykset? Ei Suomi ole kuin edesmennyt Neuvostoliitto, jossa jokaiselle osoiteettiin työpaikka, vaikkei töitä ollutkaan.
Vanha tarina kertoi lossivahdista, jolla oli työpaikka, vaikkei lossiakaan ollut enää vuosikymmeneen.
Muistan tuon tarinan. Lossivahti sai palkkansa, vaikka lossia ei ollut, kunnes joku hoksasi, että autoilijat käyttivät 300 m päässä olevaa siltaa ja lossivahdin vakanssi oli tarpeeton.
Miksi yritykset palkkaisivat ketään, joka julkisesti kertoo halveksivansa työnantajia ja yrittäjiä? Niinhän moni työtön tekee ja lokaa samalla kaikkien työttömien maineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän edes ammatikseen koulutuksia suunnittelevat osaa ennustaa minkä alan työnkijöistä on pula 10-20 vuoden kuluttua.
Minkä ammatin opiskelu kestää 10-20 vuotta.
Itselläni on motivaatio ollut usean vuoden ajan melko vähäinen yleisesti tähän elämään. Joten luonnollisesti työtkään ei sitten kauheasti motivoi. Tällä hetkellä nostelen asumistukea niin kauan kuin pystyn ja sen jälkeen täysin säästöillä niin kauan kuin riittävät. Sen jälkeen sitten varmaan voin siirtyä vaikka talvella metsään istumaan ja jäätyä sinne
Olipa töitä tai ei, niin rahaakaan ei riitä nykyiseen sosiaaliturvaan. Verotuskin alkaa olla maailman kovimpia joten sieltä kiristämällä tuskin tilanne paranee vaan yhä useampi vauraammista vaihtaa vaan maata.
on se kumma jos töitä ei löydy.itse olen mennyt suoraan firman pomon tai vastaavan juttusille ja joka kerta töitä saanut.
olen vaihtanut vauhdissa työpaikkaa enkä koskaan ole ollut työtön.
mies 55v
Vierailija kirjoitti:
Korkeakoulutetun nyt varsinkin pitäisi olla kykenevä hankkimaan itse itselleen työpaikka, ei se hallituksen tehtävä ole.
Ei taida töihin meno hirveästi himottaa jos työpaikka on jäänyt löytymättä. Korkealle koulutettujen työllisyystilanne on hyvä. Ja maatamme vaivaa työvoimapula (näin väittävät kaikki puolueet persuja lukuunottamatta).
Työvoimapula on paskapuhetta, meillä tuli 300 hakemusta kymmeneen paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Oikeisto ei halua luoda työpaikkoja Suomeen, koska se vahvistaisi keskiluokkaa ja heikentäisi rikkaita. Mistään muusta ei ole kysymys. Asialle ei tulla tekemään mitään. Olemme kohta paskemmassa tilanteessa taloudellisesti kuin Ukraina. Kuka tätä sitten haluaa puolustaa, jos täällä ei ole mitään kenellekään?
Miksi ihmeessä keskiluokan vahvistuminen heikentäisi rikkaita? Eikä täällä edes ole paljoa rikkaita, ollaan kokonaisuudessaan paljon Tanskaa tai Ruotsia köyhempiä sekä kokonaisuudessaan että rikkaiden määrässä. Rikkaiden vihaaminen ajaa loputkin pääomat pakosalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ammatin opiskelu kestää 10-20 vuotta.
Opiskelua viisi vuotta, sitten töitä vajaat viisi vuotta, kunnes alalla ei ole yhtään työpaikkaa avoinna koko Suomessa. Miksi ylipäätään kukaan käyttää edes kolmea vuotta opiskelemassa alaa, jossa ei ole töitä seuraavaan 30 vuoteen?
Työvoimapula-aloilla työnantajat voisivat kouluttaa työntekijöitä oppisopimuksella. Valmiita koulutuksen hankkineita voisi houkutella muuttamaan työn perässä tarjoamalla työsuhdeasuntoja. Noin on ennenkin tehty, nyt työnantajat eivät viitsi tehdä mitään. Ennen töihin kelpasivat myös vastavalmistuneet, nyt joka paikkaan vaaditaan usean vuoden työkokemus.
Vierailija kirjoitti:
Varhaiskasvatuslaitoksissa on huutava pula sijaisista. Sinne voi työllistyä vaikka ei olisikaan koulutettu varhaiskasvatuksen asiantuntija.
Kuntiin ja kaupunkeihin on tulossa yt-neuvottelut.
Vierailija kirjoitti:
on se kumma jos töitä ei löydy.itse olen mennyt suoraan firman pomon tai vastaavan juttusille ja joka kerta töitä saanut.
mies 55v
Oletko kirjanpitäjä vai sairaanhoitaja? Sairaanhoitajia oli 90-luvulla paljon työttöminä, siis silloin, kun sinäkin olit työelämässä.
"Tottakai haluaa. Mutta kun asiaa aletaan perkaamaan tarkemmin, alkaakin se venkoilu.
Ei kelpaa osa-aikatyö."
Minulle kelpasi ainoastaan osa-aikatyö. Et arvaa, miten vaikea sellaista oli löytää eikä löytynytkään. Jos pääsin haastatteluun, niin joka kerta ruvettiin ämpyilemään, että entäs sitten, jos tämä työ joskus muuttuu (suom: ei siis ikinä) kokoaikaiseksi. Siihen muutaman tunnin viikkotyöaikatyöhön haluttiin joka kerta sellainen, joka kuitenkin etsi koko ajan kokopäivätyötä. Oli turhauttavaa, kun sama paikka tuli joka vuosi pari kertaa hakuun.
Jäin työttömäksi media-alalta. Olin työttömänä 4 päivää. Nyt töissä puutarhamyymälässä. Todella mukavaa hommaa ja nautin kun on vähän erilaista! Tuskin tätä loppuelämääni teen, mutta nyt on oikein kiva näin. Olisin saanut toisenkin hakemani paikan leipomosta, mutta tässä oli miellyttävämmät työajat. Vaikea ymmärtää miten vaikeaa voi yhden työpaikan saanti olla. Kaikki kaverinikin ovat työllistyneet hyvin. Jotain pitää olla pielessä jos ei minnekään koskaan tule valituksi. Joko tavoittelet liian suuria tai annat epämiellyttävän, hankalan, epäsiistin, töykeän, tyhmän tai omituisen vaikutelman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies 55v
Oletko kirjanpitäjä vai sairaanhoitaja? Sairaanhoitajia oli 90-luvulla paljon työttöminä, siis silloin, kun sinäkin olit työelämässä.
Oli hän mikä hyvänsä niin kaikkein huonoiten töitä saa nykyään hakemuksella.
Pitää päästä toimitusjohtajan tai vähintään työnjohtajan kanssa juttelemaan suoraan. M39
Korkeakoulutetun nyt varsinkin pitäisi olla kykenevä hankkimaan itse itselleen työpaikka, ei se hallituksen tehtävä ole.
Ei taida töihin meno hirveästi himottaa jos työpaikka on jäänyt löytymättä. Korkealle koulutettujen työllisyystilanne on hyvä. Ja maatamme vaivaa työvoimapula (näin väittävät kaikki puolueet persuja lukuunottamatta).