Suurin osa työttömistä HALUAA PÄÄSTÄ TÖIHIN! Missä työpaikat ovat hallitus?
Kommentit (718)
Vauvapalstalla olen lukenut kymmeniä kommentteja, kuinka ei kannata mennä töihin kun lähes saman tulotason saa tuilla.
Nykyäänkö jo kannattaisi se työnteko, jos olisi työpaikkoja?
Pitää varmasti luoda itse se työpaikka. Pistä pystyyn nakkikioski. Ihmisten täytyy aina syödä.
Oletteko kokeilleet hakea töitä Helsingin tai parin muun suurimman kaupungin ulkopuolelta? Pienemmillä paikkakunnilla on kyllä töitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä korkeakoulutettu ei ymmärrä, ettei hallitus niitä töitä järjestä vaan yksityiset yritykset? Ei Suomi ole kuin edesmennyt Neuvostoliitto, jossa jokaiselle osoiteettiin työpaikka, vaikkei töitä ollutkaan.
Vanha tarina kertoi lossivahdista, jolla oli työpaikka, vaikkei lossiakaan ollut enää vuosikymmeneen.
Miksi se hallitus niitä sitten meni lupaamaan?
Voi lapsikulta, koskas ne lupaukset ovat totta olleet.
Kai opit vastaisuudessa.
Kiitos purra tästä opettavaisesta informaatiosta 😀
Vierailija kirjoitti:
Mikset myy limalompakkoasi, helppoa ja hyvin palkattua sisätyötä.
T:mi Pirkon karvakolmio, menestys on varma.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko kokeilleet hakea töitä Helsingin tai parin muun suurimman kaupungin ulkopuolelta? Pienemmillä paikkakunnilla on kyllä töitä
No katso ensin ne pikku paikkakuntien avoimet työpaikat ja työttömyysprosentit. Kirjoita kommentit vasta sen jälkeen jos olet edelleen samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Tuoltapa vaan katselemaan ja valitsemaan mieleinen --> mol.fi
En tiennytkään, että mol.fi olisi uusi tinder.
Että helposti saisi.
Vierailija kirjoitti:
Vauvapalstalla olen lukenut kymmeniä kommentteja, kuinka ei kannata mennä töihin kun lähes saman tulotason saa tuilla.
Nykyäänkö jo kannattaisi se työnteko, jos olisi työpaikkoja?
Pitää varmasti luoda itse se työpaikka. Pistä pystyyn nakkikioski. Ihmisten täytyy aina syödä.
Suomessa on ihan liikaa säätelyä. Jos haluan laittaa pystyyn liikkuvan kioskin eli menen yökerhon nurkille grillaamaan makkaraa ja myyn kylmälaukusta olutta, niin poliisit tulee paikalle alla aikayksikön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset myy limalompakkoasi, helppoa ja hyvin palkattua sisätyötä.
T:mi Pirkon karvakolmio, menestys on varma.
Ja t:mi Reiskan karvapötkylä toimii aina ja kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Halllitukselle varmasti iso ilon aihe, jos tekisin itsemurhan.
Sehän se on piilosanoma näissä uudistuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä korkeakoulutettu ei ymmärrä, ettei hallitus niitä töitä järjestä vaan yksityiset yritykset? Ei Suomi ole kuin edesmennyt Neuvostoliitto, jossa jokaiselle osoiteettiin työpaikka, vaikkei töitä ollutkaan.
Vanha tarina kertoi lossivahdista, jolla oli työpaikka, vaikkei lossiakaan ollut enää vuosikymmeneen.
Juuri näin! Tätä on monen vaikea ymmärtää. Kuten myös yksilönvastuuta näissä asioissa.
Minäkin olen tätä ihmetellyt. Mikä ala, ap?
Hallitus ei ketään työllistä, sen tekevät yritykset. Hallitus toteuttaa politiikkaa, jossa yrityksen olisi hyvä toimia.
Melko usein nämä korkeakoulutetut mainostavat tyyliin "en liikauta evääni alle 3 tai 4 tonnin" tai missä se raja kenelläkin kulkee mutta, se tarkoittaa suomennettua "en ole valmis menemään sellaisiin töihin, joita on tarjolla".
Kyllä jokainen työtön bussikuski ja siivoojakin lähtee ihan mihin tahansa työhön, millä tahansa ehdoilla ja mihin aikaan vain, kun tiskiin lyödään vaikka 4 tonnin liksa, että kyllä se töihin liittyvä tahtotila on kaikilla ihan sama.
Hain Viking Linelle tiskaajaksi, kun olisi päässyt töihin emoyhtiöön, eli Viking Linen palkkalistoillle, Viking Linen eduilla.
Tuonne haki yli 9 tuhatta muutakin.
Haen vain töitä, joissa pääsee töihin itse emoyhtiöön ja niitä on matalapalkka-aloille enää todella harvoin.
Tämä yli 9 tuhatta hakijaa kertoo mitä ihmiset haluavat, eli jokainen on valmis jopa tiskaajaksi, kunhan pääsee "oikean" työnantajan palvelukseen ja samaan porukkaan kuin muutkin siellä työskentelevät.
Jos tämä asia korjattaisiin, meillä ei olisi montaakaa "muuten vain kotona istuvaa", joka on juuri se ryhmä, joka kovaa vauhtia kasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäin työttömäksi media-alalta. Olin työttömänä 4 päivää. Nyt töissä puutarhamyymälässä. Todella mukavaa hommaa ja nautin kun on vähän erilaista! Tuskin tätä loppuelämääni teen, mutta nyt on oikein kiva näin. Olisin saanut toisenkin hakemani paikan leipomosta, mutta tässä oli miellyttävämmät työajat. Vaikea ymmärtää miten vaikeaa voi yhden työpaikan saanti olla. Kaikki kaverinikin ovat työllistyneet hyvin. Jotain pitää olla pielessä jos ei minnekään koskaan tule valituksi. Joko tavoittelet liian suuria tai annat epämiellyttävän, hankalan, epäsiistin, töykeän, tyhmän tai omituisen vaikutelman.
Tosi outoa, että puutarhamyymälään ei vaadittu puutarhurin koulutusta. Ethän sinä tiedä kasveista mitään, jos joku kysyy.
Kun täytät 50 vuotta mukaan astuu ikärasismi työmarkkinoilla.
Tosi outoa, että puutarhamyymälään ei vaadittu puutarhurin koulutusta. Ethän sinä tiedä kasveista mitään, jos joku kysyy.