Suurin osa työttömistä HALUAA PÄÄSTÄ TÖIHIN! Missä työpaikat ovat hallitus?
Kommentit (718)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä korkeakoulutettu ei ymmärrä, ettei hallitus niitä töitä järjestä vaan yksityiset yritykset? Ei Suomi ole kuin edesmennyt Neuvostoliitto, jossa jokaiselle osoiteettiin työpaikka, vaikkei töitä ollutkaan.
Vanha tarina kertoi lossivahdista, jolla oli työpaikka, vaikkei lossiakaan ollut enää vuosikymmeneen.
Miten vaalilupauksissa aina lupaillaan uusia työpaikkoja? Kusettaako ehdokkaat?
Kusettaako ehdokkaat? No mitäpä lottoot...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä korkeakoulutettu ei ymmärrä, ettei hallitus niitä töitä järjestä vaan yksityiset yritykset? Ei Suomi ole kuin edesmennyt Neuvostoliitto, jossa jokaiselle osoiteettiin työpaikka, vaikkei töitä ollutkaan.
Vanha tarina kertoi lossivahdista, jolla oli työpaikka, vaikkei lossiakaan ollut enää vuosikymmeneen.
Onko äänestäjät tyhmiä jos uskovat kaiken pskapuheen?
Vierailija kirjoitti:
Koirankakkaa keräämään tai ojien perkuuta raivaussahalla.
Mutkun minä ole korkeasti koulutettu ja mulla on huuhaatutkintoja, en minä voi käsiäni liata tai junttihaalalrit päällä olla.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikat ovat siellä, minne työttömät luovat ne. Moppi käteen!
Väitätkö, ettei kouluissa, sairaaloissa ja vanhainkodeissa tarvittaisi työvoimaa? Siellä on huutava pula työntekijöistä. Työtä olisi aivan hirveästi, mutta yksi ihminen tekee kolmen työt, kun on säästetty.
Eikö olisi järkevämpää palkata ihmisiä töihin ja ennaltaehkäistä esim. syrjäytymistä ja koulukiusaamista kouluissa riittävällä henkilökunnalla. Tai kouluttaa ja palkata riittävästi sairaanhoitajia ja lääkäreitä, että kaikki ihmiset saisivat hoitoa, eivätkä sairaslomat pitkittyisi suotta. Mikä järki on maksaa nyt ylisuuria lääkärinpalkkioita Kelakorvauksina, kun samalla rahalla voitaisiin tuottaa kohtuuhintaisia palveluja ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Varhaiskasvatuslaitoksissa on huutava pula sijaisista. Sinne voi työllistyä vaikka ei olisikaan koulutettu varhaiskasvatuksen asiantuntija.
Se huutava pula ei tarkoita sitä, että ketään palkattaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos luvut näyttäisivät toisenlaisilta, ja työttömyys olisi laskenut, niin arvaa vaan, sanoisivatko poliitikot silloin, että he eivät ole voineet vaikuttaa työllisyyteen mitenkään? Mutta nyt kun tilanne on tämä, pestään kädet koko ongelmasta, ja pyritään antamaan se kuva, että syyllisiä työttömyyteen ovatkin työttömät itse.
Vierailija kirjoitti:
Niille, jotka ei viitsi kerätä omien rakkiensa paskoja, pitää määrätä jättisakot. Hyi helvetti.
Vierailija kirjoitti:
Halllitukselle varmasti iso ilon aihe, jos tekisin itsemurhan.
Miksi minkään maan hallitus IKINÄ olisi kiinnostunut jonkun kansalaisen itsemurhasta. Minkään maan hallitus ei ole myöskään sinun työnhakijasi, itse sinun pitää työpaikka hankkia.
AP olet melkoinen tollo. Jopa seitsemän veljestä olivat fiksumpia. Miksi huudat hallitusta joka käänteessä apuun, toimi itse, aikuistu ja tajua että olet itse itsestäsi vastuussa.
Tottakai haluaa. Mutta kun asiaa aletaan perkaamaan tarkemmin, alkaakin se venkoilu.
Ei kelpaa osa-aikatyö.
Ei työn perässä muutto
Ei jos ei mene julkinen suoraan ovelta ovelle
Liian pitkä matka
Ei käy kun ei ole autoja, pyörää, jalkoja
Ei käy mikään missä pitäisi olla ihmisten parissa
Ja myöskään sitten vuorotyö tai iltatyö ei käy ja selkäongelma on.
Mutta siis ehdottomasti haluan töihin ja kaikkeni teen. Kuitenkin olisi hyvä jos palkka olisi vähintään 4:lla alkava ja aikalailla kotoa voisi joku minut hakea.
On uskomatonta kuinka moni ei vieläkään suostu ymmärtämään, että hallitus ei vastaa siitä että jokaiselle kynnelle kykenevälle tarjotaan mieluista hyväpalkkaista työtä omalta paikkakunnalta ja ne ketkä eivät halua tai jaksa tehdä töitä makaavat kotona muiden kustannuksella. Jokainen on lähtökohtaisesti itse vastuussa itsestään, ja töitä on oltava valmis hakemaan tarvittaessa vaikka ulkomailta tai työllistymään esim. yrittäjänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko äänestäjät tyhmiä jos uskovat kaiken pskapuheen?
Ai uskovatko? Aika monet uskovat demokratiaan ja äänestämiseen, ja joku silloin niistä pskanpuhujista pitää valita siihen äänestyslipukkeeseen. Itse suosin uusia tulokkaita, mutta jotkut tykkäävät äänestää varmaa voittajaa, eli harjaantunutta pskanpuhujaa.
Mene osoitteeseen mol.fi ja etsit sieltä vapaat työpaikat. Sitten vaan haet kaikkia paikkoja ja menet töihin.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai haluaa. Mutta kun asiaa aletaan perkaamaan tarkemmin, alkaakin se venkoilu.
Ei kelpaa osa-aikatyö.
Ei työn perässä muutto
Ei jos ei mene julkinen suoraan ovelta ovelle
Liian pitkä matka
Ei käy kun ei ole autoja, pyörää, jalkoja
Ei käy mikään missä pitäisi olla ihmisten parissa
Ja myöskään sitten vuorotyö tai iltatyö ei käy ja selkäongelma on.
Mutta siis ehdottomasti haluan töihin ja kaikkeni teen. Kuitenkin olisi hyvä jos palkka olisi vähintään 4:lla alkava ja aikalailla kotoa voisi joku minut hakea.
Valehtelet ja puhut ainakin paskaa sujuvasti. Mikä olikaan ammattisi?
Vierailija kirjoitti:
Terveisin herra tai rouva 40-luku?
Vierailija kirjoitti:
Maksaako joku siitä mopin heiluttamisesta myös?
Vierailija kirjoitti:
Tuoltapa vaan katselemaan ja valitsemaan mieleinen --> mol.fi
No kun moraali ei anna myöten alkaa huijaamaan vanhuksia millään puhelinmyynti tms työllä. Eikä niillä palkoilla tosin maksettaisi edes elanto kulujakaan, eli asumista, ruokaa, laskuja, yms...Tuliko tämä uutinen sinulle ihan yllätyksenä?
T:toinen korkeakoulutettu, joka on nyt työtön ja ihan itsestäni riippumattomista syistä.
Vierailija kirjoitti:
Minä tulen tänään sun luokse siivoamaan ja sinä myös maksat sen laskun. Kysyttävää?
En suosittele, ei ne edes huomaa. Ellet sitten tee eduskuntatalon edessä, mutta silloin pitää olla joku nopea keino, sillä sinne tulee poliisit aika nopeasti paikalle, kun on lyhyt välimatka ja niin "tärkeitä" ihmisiä "töissä" siellä.