Mihin asti valvot arkena? Entä viikonloppuna?
Itse menen arkena n. 21:15 nukkumaan. Viikonloppuisin 22 aikoihin. Tämmöstä se on pikkulapsiperheessä jossa lapset menee nukkumaan klo 19
Kommentit (44)
Menen nukkumaan sekä arkena että vapaalla noin klo. 23. Aamulla herään arkenä klo. 7 ja viikonloppuisin noin klo. 9. Joskus on jotain juhlia ja muita illanisujaisia, jolloin menee myöhempään.
Kaheltatoista, jos pitää herätä seiskalta.
Kolmelta, jos ei tarvii herätä ollenkaan
Millon mitenkin
osa-aikainen etätyöläinen
Tähtäimessäni on mennä nukkumaan viimeistään 23.20 näin työttömänä. Herää hyvin noin 7.30.
Nyt on päällä vähän insomniaa, ja unenpäästä sain kiinni vasta joskus aamu neljän jälkeen ja heräsin 7.40 ilman herätyskelloa. Toivottavasti ensiyönä saan nukuttua tunnin tai kaksi pidempään.
Vierailija kirjoitti:
Tähtäimessäni on mennä nukkumaan viimeistään 23.20 näin työttömänä. Herää hyvin noin 7.30.
Nyt on päällä vähän insomniaa, ja unenpäästä sain kiinni vasta joskus aamu neljän jälkeen ja heräsin 7.40 ilman herätyskelloa. Toivottavasti ensiyönä saan nukuttua tunnin tai kaksi pidempään.
Miksi et nuku kunnon yöunia työttömänä?
Arkena klo 1-2 asti, viikonloppuna 5-6 asti. Olen lapseton sinkku keski-ikäinen nainen. Arkisin aloitan työni klo 9 ja etänä, eli herään 8:50.
Pääsen nukkumaan vasta sitten kun ihminen, jonka kanssa joudun asumaan on mennyt nukkumaan. Joudun nukkumaan olohuoneessa, jossa tämä toinen ihminen saattaa katsoa televisiota vielä hyvin myöhään. Usein myös herättää liian aikaisin kun haluaa päästä katsomaan televisiota. Haluaisin oikeasti mennä aikaisemmin nukkumaan. En itse muuten saa tuota televisiota katsoa.
Menen sänkyyn noin puoleltaöin, nukahdan kahden maissa. Herään seitsemän ja kahdeksan välillä. Sama rytmi aina, oli arki tai viikonloppu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä, eikö noin kahdeksan tunnin yöunet ole kunnon yöunet? Yleensä se minulta onnistuu.
Nyt on vähän vaikea jakso, mutta se on ohimenevää. Insomnia tarkoittaa sitä, ettei saa nukuttua vaikka haluaisi.
Unettomuus (lat. insomnia) tarkoittaa kyvyttömyyttä nukkua riittävästi, kuten nukahtamisvaikeutta, unessa pysymisen vaikeutta, varhaista heräämistä tai virkistämätöntä unta, joita esiintyy nukkumismahdollisuudesta riippumatta.
Unettomuutta voi tapauksesta riippuen kuvata reaktioksi, oireeksi tai unihäiriöksi. Unettomuus on ihmisen yleisin stressioire.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä, eikö noin kahdeksan tunnin yöunet ole kunnon yöunet? Yleensä se minulta onnistuu.
Nyt on vähän vaikea jakso, mutta se on ohimenevää. Insomnia tarkoittaa sitä, ettei saa nukuttua vaikka haluaisi.
Unettomuus (lat. insomnia) tarkoittaa kyvyttömyyttä nukkua riittävästi, kuten nukahtamisvaikeutta, unessa pysymisen vaikeutta, varhaista heräämistä tai virkistämätöntä unta, joita esiintyy nukkumisma
Sain sellaisen kuvan, että pakotat itsesi aina ylös tuohon kellon aikaan jaksoit tai et. Oletko kokeillut jatkaa sängyssä makaamista, jos yö unet jäävät neljään tuntiin
Arkisin menen nukkumaan klo: 21, sunnuntaisin jo klo: 20. Perjantaisin ja lauantaisin vaihdellen, joskus klo: 21, joskus vasta aamukuudelta.
Herätys arkisin aina 05:55.
Valvon yhtä myöhään oli arki tai pyhä. Joskus puolen yön maissa yleensä nukahan.
Mä menen nukkumaan 21.45 ja 22.30 välisenä aikana. Harvoin, ja tällöinkin vain viikonloppuna, valvon pidempään kuin 22.30.
Kotona enää yksi lapsi, joka viikolla sängyssä 20.30 mennessä. Itse olen nukkumassa viimeistään klo 21 arkena, viikonloppuna voi hurahtaa avopuolison kanssa pikkutunneille jos ollaan kaksin.
Vierailija kirjoitti:
Pääsen nukkumaan vasta sitten kun ihminen, jonka kanssa joudun asumaan on mennyt nukkumaan. Joudun nukkumaan olohuoneessa, jossa tämä toinen ihminen saattaa katsoa televisiota vielä hyvin myöhään. Usein myös herättää liian aikaisin kun haluaa päästä katsomaan televisiota. Haluaisin oikeasti mennä aikaisemmin nukkumaan. En itse muuten saa tuota televisiota katsoa.
Nyt oman asunnon etsintään hopihopi. Tuo on henkistä väkivaltaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on sama ongelma. Haluaisin mennä nukkumaan samaan aikaan kuin lapset eli seitsemältä, mutta vaimo katselee kaiken maailman uutisia ja kauhukuvia ainakin yhdeksään asti. Meillä on tullut tästä riitaa ja olen suositellut vaimoa hakemaan apua noihin uniongelmiinsa.
Ollaan menty jopa siihen pisteeseen, että etsitään omakotitaloa, jossa äänet eivät kuulu muihin kerroksiin. Näin vaimo voisi jatkaa älämölöään kellarissa pikkuyön tunneille asti
Joskus vasta kolmelta jos tulee joku suora juttu verkosta. Ylös viiden maissa. Suunnitelmissa on nukkua iänkaikkiset unet kun täältä pääsee. Näin ainakin rukoilen.
Huvipuistohullu kirjoitti:
Samoihin aikoihin ku ap, vaikkei oo lapsia 😃
Mulla kans pääsääntöisin noi samat kellonajat. Lapsia mulla kyllä on, mutta ovat jo keski-ikäisiä ja omillaan. Joskus tulee valvottua myöhempään, mutta joskus myös mentyä aikaisemmin nukkumaan, jos edellinen yö on mennyt enemmän ja vähemmän valvoessa. Aamuisin viimeistään kuudelta olen jo hereillä.
Samoihin aikoihin ku ap, vaikkei oo lapsia 😃