Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin asti valvot arkena? Entä viikonloppuna?

Vierailija
04.04.2025 |

Itse menen arkena n. 21:15 nukkumaan. Viikonloppuisin 22 aikoihin. Tämmöstä se on pikkulapsiperheessä jossa lapset menee nukkumaan klo 19

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkena sängyssä klo 22, sitten vielä hetken luen kirjaa. Ylös aamulla klo 6.30. Viikonloppuina yleensä klo 23 alkaa väsyttää ja aamulla herään ilman kelloa klo 8. 

22/44 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin käymään nukkumaan vasta yhden tai kahden maissa yöllä, koska saan virkistävimmän unen aamun tunteina. Minulla ei ole pakottavaa syytä herätä varhain useimpina päivinä viikossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähtäimessäni on mennä nukkumaan viimeistään 23.20 näin työttömänä. Herää hyvin noin 7.30.

Nyt on päällä vähän insomniaa, ja unenpäästä sain kiinni vasta joskus aamu neljän jälkeen ja heräsin 7.40 ilman herätyskelloa. Toivottavasti ensiyönä saan nukuttua tunnin tai kaksi pidempään.

Miksi et nuku kunnon yöunia työttömänä?

Mitä, eikö noin kahdeksan tunnin yöunet ole kunnon yöunet? Yleensä se minulta onnistuu.

Nyt on vähän vaikea jakso, mutta se on ohimenevää. Insomnia tarkoittaa sitä, ettei saa nukuttua vaikka haluaisi.

Unettomuus (lat. insomnia) tarkoittaa kyvyttömyyttä nukkua riittävästi, kuten nukahtamisvaikeutta, unessa pysymisen vaikeutta, varhaista heräämistä tai

Sain sellaisen kuvan, että pakotat itsesi aina ylös tuohon kellon aikaan jaksoit tai et. Oletko kokeillut jatkaa sängyssä makaamista, jos yö unet jäävät neljään tuntiin

Valitettavasi "väkisin makaaminen" ei auta. Unta yritin yön mittaan herutella katsomalla digiboxilta elokuvia sohvalla pötkötellen. On ollut ennen toimiva konsti. Niin monesta ilta yhdeksältä alkaneesta elokuvasta olen nähnyt vain ensimmäisen tunnin ja lopputekstit.

On ollut aikoja, kun olen mennyt ilta yhdeltätoista nukkumaan ja herännyt neljän ja viiden välillä, ja vaikka olisi kuinka väsynyt uni ei vaan tule, siksi tuo että heräsin vasta seitsemän jälkeen oli itse asiassa hyvä merkki.

Se auttanee, etten yleensä viikonloppunakaan venytä nukkumaan menoa aamulle.

Vierailija
24/44 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkumaan klo 22.30, herään 6.00. Aina sama oli sitten arki tai pyhä. En tarvi herätyskelloa

Vierailija
25/44 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkumaan yleensä 20.00, joskus 21.00. Töiden vuoksi on herätys 3.30, ja otan lääkkeet herätessä. Nykyisin herää tuossa rytmissä jo ilman kelloakin, oli sitten arki tai viikonloppu.

Vierailija
26/44 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsen nukkumaan vasta sitten kun ihminen, jonka kanssa joudun asumaan on mennyt nukkumaan. Joudun nukkumaan olohuoneessa, jossa tämä toinen ihminen saattaa katsoa televisiota vielä hyvin myöhään. Usein myös herättää liian aikaisin kun haluaa päästä katsomaan televisiota. Haluaisin oikeasti mennä aikaisemmin nukkumaan. En itse muuten saa tuota televisiota katsoa.

Televisio pois olohuoneesta! Tai sääntö, että sitä ei kukaan katsele, kun sinä käyt nukkumaan!

Vierailija
27/44 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsen nukkumaan vasta sitten kun ihminen, jonka kanssa joudun asumaan on mennyt nukkumaan. Joudun nukkumaan olohuoneessa, jossa tämä toinen ihminen saattaa katsoa televisiota vielä hyvin myöhään. Usein myös herättää liian aikaisin kun haluaa päästä katsomaan televisiota. Haluaisin oikeasti mennä aikaisemmin nukkumaan. En itse muuten saa tuota televisiota katsoa.

Minulla on sama ongelma. Haluaisin mennä nukkumaan samaan aikaan kuin lapset eli seitsemältä, mutta vaimo katselee kaiken maailman uutisia ja kauhukuvia ainakin yhdeksään asti. Meillä on tullut tästä riitaa ja olen suositellut vaimoa hakemaan apua noihin uniongelmiinsa.

Ollaan menty jopa siihen pisteeseen, että etsitään omakotitaloa, jossa äänet eivät kuulu muihin kerroksiin. Näin vaimo voisi jatkaa älämölöään kellarissa pikkuyön tunneille asti

Hankkikaa vaimolle kuulokkeet. 

Vierailija
28/44 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Televisio pois olohuoneesta! Tai sääntö, että sitä ei kukaan katsele, kun sinä käyt nukkumaan!

Eikös voisi tehdä säännöksi, että hän joka haluaa televisiota katsoa olohuoneessa, nukkuu sohvalla? Varsinkin jos herää aikaisin ja haluaa aamusta päästä katsomaan televisiota.

Vierailija
29/44 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sama ongelma. Haluaisin mennä nukkumaan samaan aikaan kuin lapset eli seitsemältä, mutta vaimo katselee kaiken maailman uutisia ja kauhukuvia ainakin yhdeksään asti. Meillä on tullut tästä riitaa ja olen suositellut vaimoa hakemaan apua noihin uniongelmiinsa.

Ollaan menty jopa siihen pisteeseen, että etsitään omakotitaloa, jossa äänet eivät kuulu muihin kerroksiin. Näin vaimo voisi jatkaa älämölöään kellarissa pikkuyön tunneille asti

Ei halua kuulokkeita. Kuulema särkevät korvia

Vierailija
30/44 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkisin 18-19, herätys 5:30, vkl n. 21.

Vierailija
31/44 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt työttömänä menen sänkyyn klo 21-22. Luen kirjaa pari kolme tuntia ja alan nukkua kun väsyttää, yleensä 12-1 aikaan. Aamulla herään 7-8 aikaan. Nukun päiväunet 1-2 tuntia. Kyllä, olen silti väsynyt, on uniapnea.

Vierailija
32/44 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkena valvon klo 20, 23.30 tai 8.00 riippuen työvuorosta. Viikonloppuisin 21-02. 

Vierailija
33/44 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä homma ja miksi??

Vierailija
34/44 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla puhelin herättää joka aamu viideltä jolloin lähden välittömästi aamulenkille. Koska tarvitsen noin  8 tunnin yöunen, niin käyn nukkumaan viimeistään yhdeksältä. Vuorokausirytmi on jokaisen oma valinta.

Vierailija
35/44 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole päivällä väliä, klo 01 - 03 välillä menen nukkumaan ja viimeistään klo 07.30 ylös sängystä.

Vierailija
36/44 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nuku joka yö lainkaan. Eipä tuo ole haitannut. Poikasena olin terästehtaassa 3-vuorotöissä, niin sieltä jäi päälle. Normaalistikin 6 tuntia riittää nukkumiseen.

Vierailija
37/44 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla puhelin herättää joka aamu viideltä jolloin lähden välittömästi aamulenkille. Koska tarvitsen noin  8 tunnin yöunen, niin käyn nukkumaan viimeistään yhdeksältä. Vuorokausirytmi on jokaisen oma valinta.

Se tekninen toteutus on jokaisen oma valinta. Mutta sisäsyntyinen rytmi ei ole.

Vierailija
38/44 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koetan mennä sänkyyn 21.30-22 aikaan, nukahdan 22-22.30. Arkena kello soi 6.45, vapaalla herään 7.15 mennessä. Ihan siksi, että olen oikeasti iltavirkku ja on yksinkertaisesti helpompaa pitää tämä yksi ja sama rytmi kuin antautua omalle tahdilleni ja sitten säätää jatkuvasti.  

Vierailija
39/44 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen nukkumaan silloin kun nukuttaa ja herään silloin kun herään.

Vierailija
40/44 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu seuraavasta työvuorosta. Nukkumaan klo 09 jos meen yövuoroon ja n klo 23 jos mern iltavuoroon. Ja vuorojahan on sekä arkena että kaikkina vuoden pyhinä. Sairaala auki 24/7.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme