Miksi tuo Satonen puhuu ylen amuutelkkarissa työttömistä niinkuin he olisivat kaikki työhaluttomia jotka eivät halua töihin?
Jos ei mene työhaastatteluun tulee kovaa rankkua jne,,itse olisin ikionnellin jos tulisi kutsu haastatteluun mutta hiljaista oon ollut vaikka olen hakenut jokaikiseen paikkaan mihin minulla olisi mahdollisuus mennä osaamiseni ja koulutukseni puolesta.
Kommentit (424)
Se kertoo vain ja ainoastaan Satosesta itsestään. Tuon näköinen kaveri ei oikeasti tunne ketään. Kehittelee oman päänsä sisällä uhkakuvia ja vihollisuuksia omia kanssaihmisiään kohtaan. Traumatisoituu, kun maailma ei olekaan sellainen, kuin hänen oikea aivopuoliskonsa sen kuvittelee.
Onneksi nykynuoret muuttavat ulkomaille. Näin kävi meidän jälkikasvuillemme. Mikä on todella hyvä asia. Onneks ei tartte juurikaan ostaa mitään suomesta kuin ulkomaalaista ruokaa. Muut tulevatkin jo heidän kauttaan. Tämä trendi on kasvussa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmainen työkokeilu on ok, jos saa vaikka sen 10 € päivä, työantajan pitäisi maksaa lounasseteli ja matkakortti tuon päälle. Parempi tuokin kuin ei mitään.
Oho, saanko mäkin ottaa työttömistä ilmaisia työnkokeilijoita. Tarttisin metsätöihin risujenkerääjiä ja pihalle kukkien istuttajia.
Miksette lue koko viestiketjua?
Työkokeilu ei kelpaa enää sakkomaksuihin ja siksi työttömiä ei enää laiteta työkokeiluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskelijat siirretään asumislisän piiriin elokuussa 2025.
https://www.kela.fi/ajankohtaista/opiskelijat-siirretaan-yleisen-asumis…
Menettääkö opiskeljiatki asuntovaununsa?
Asumislisää saa vain opiskelu kuukausina.
Opiskelija ei saa toimeentulotukea ennenkuin kaikki opintolainat on nostettu.
Jos ei saa jatkossa kesätöitä niin pitää maksaa asuminen opintolainalla.
Myös keski-ikäiset työttömät hakevat kesätöitä.
Ne työhaluttomat lusmut. Kehtaavatkin hakea töitä. Se ei ole hyväksyttävää.
T. - A. Satonen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmainen työkokeilu on ok, jos saa vaikka sen 10 € päivä, työantajan pitäisi maksaa lounasseteli ja matkakortti tuon päälle. Parempi tuokin kuin ei mitään.
Oho, saanko mäkin ottaa työttömistä ilmaisia työnkokeilijoita. Tarttisin metsätöihin risujenkerääjiä ja pihalle kukkien istuttajia.
Miksette lue koko viestiketjua?
Työkokeilu ei kelpaa enää sakkomaksuihin ja siksi työttömiä ei enää laiteta työkokeiluun.
Kaupunki joutuu maksamaan puolet työttömyyskorvauksesta niin kauan, että työtön saa TES- PALKKA TYÖN.
Eli vaikka laitettaisiin työkokeiluun niin kaupunki maksaa silti eli ei laiteta.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi nykynuoret muuttavat ulkomaille. Näin kävi meidän jälkikasvuillemme. Mikä on todella hyvä asia. Onneks ei tartte juurikaan ostaa mitään suomesta kuin ulkomaalaista ruokaa. Muut tulevatkin jo heidän kauttaan. Tämä trendi on kasvussa
Ai hyvä asia? Sinäkään et eläkettä kohta näe, kun veroikäiset muuttaa pois Suomesta ja tapahtuu aivovuotoa. Syntyvyys laskee. BKT laskee ja eläkkeisiin ei riitä rahaa. Eikä työttömien tukiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jos joku osakkaista jättää rahoitusvastikkeensa maksamatta, taloyhtiön lainaan liittyvät velvoitteet on kuitenkin hoidettava. Tällöin maksut kaatuvat muiden osakkaiden maksettaviksi siitä huolimatta, että olisi oman osuutensa jo maksanut."
Ton takia kokoomuslaiset ei omista ainuttakaan kerrostalo-osaketta.
Siksi he uskaltaa leikata ihmisten rahat.
Helsingissä valtaosa asuu kerrostaloissa ja kokoomus on siellä suvereenisti isoin puolue
"Jos tarkkoja ollaan niin kokoomuslaisia on ehkä yksittäisistä puolueista eniten mutta toisaalta vasureilla on selkeä ylivalta valtuustossa kun lasketaan rkp ja vielä pari kepulaistakin mukaan. Toisaalta helsingin kokoomuksen mielestä ensin umpivihreä kirsi piha, ja sitten sen tilalle juhana vartiainen on sopiva pormestariksi, ja nyt seuraavalla kierroksella ehdokkaana on syntymävenäläinen daniel sazonov (kok) jonka mielestä venäjänkielisten kosiskelu on hyvä idea tässä maailmantilanteessa ja joka ei kykene ääneen kertomaan onko se kaksoiskansalaisuus voimassa vai ei.
Eli vähän ihmetyttää miten kaukana kokoomuksen teoreettisesta imagosta helsingin kokoomus alkaa olla."
>>>>>>>
Stubb (kok) sanoi, että Suomessa on henkisesti varauduttava siihen, että ennemmin tai myöhemmin suhteet Venäjään alkavat palautua.
Kremlin tiedottaja Dmitri Peskov sanoi tiistaina, että presidentti Putin on avoin idealle, että Suomen ja Venäjän suhteet normalisoitaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai hyvä asia? Sinäkään et eläkettä kohta näe, kun veroikäiset muuttaa pois Suomesta ja tapahtuu aivovuotoa. Syntyvyys laskee. BKT laskee ja eläkkeisiin ei riitä rahaa. Eikä työttömien tukiin.
Työttömät on työikäisiä eli voivat muuttaa ulkomaille.
No siis itse tunnen muutaman korkeasti koulutetun työttömän ja halveksuen katsovat jos joku ehdottaa jotain perus duunia, kauppaan esim tai siivousta. Eivät suostu edes hakemaan.
Vierailija kirjoitti:
No siis itse tunnen muutaman korkeasti koulutetun työttömän ja halveksuen katsovat jos joku ehdottaa jotain perus duunia, kauppaan esim tai siivousta. Eivät suostu edes hakemaan.
Jos he ovat ehtineet olla työelämässä omalla alallaan 10-20 vuotta, ymmärrän. Jollei ensimmäistäkään työpaikkaa ole ollut, ihmettelen.
Viisikymmentäneljä vuotiaana, puolet aikuisiästäni työelämässä olleena, ymmärrän itse omat osaamisalueeni ja vahvuuteni, ja valitettavasti siivous ei kuulu niihin. Enkä usko, että minut, jolla ei ole yhtään kokemusta kaupassa työskentelystä, olisin mitenkään K-kauppiaan suosikki työnhaussa. Lähtisin kuulemma heti parempiin töihin kun kutsu käy.
Vierailija kirjoitti:
Olen siivonnut mitättömällä tuntipalkalla, ollut kassana 6 e tuntipalkalla ja opiskellut yliopistotutkinnon, ettei enää ikinä tarvitsisi tehdä niitä töitä. Jos ei Suomi arvosta koulutustani, niin lähden ulkomaille. Näin siinä sitten käy. Menetätte oikeasti ne työhaluiset työntekijät ja jäljelle jäävät työhaluttomat. Mihinkään orjatyöhön en enää suostu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika selkeä vasurien maksettu spämmikaarti palstalla kun vaikka ekan sivun peukutukset katsotaan. Joku 20 alapeukkua selvälle faktalle joka nyt vaan ei satu sopimaan vasurien valeisiin.
Ja samaa tahtia loputkin sivut. Tosi hienovaraista vasurit :D
Meitä työttömiä oli tammikuussa 295 170, miksi kuvittelet, että meille maksettaisiin spammaamisesta? Kuka tai mikä taho haluaisi maksaa spammaamisesta vellkaisessa Suomessa? Ja miksi olisimme mieluummin spammaamassa skeidaa, kuin oikeasti tuottavassa työssä palkkaa ansaitsemassa?
Miksi sinä palstailet parhaana työaikana? Oletko kokoomuksen vai perussuomalaisten maksama spämmääjätrolli?
Ay-liikkeellä on tunnetusti miljardivarallisuus ja jättimäärät aktiiveja. Puolueet myös, varsinkin vasemmalla. Koko vasemmiston jättimäinen järjestökaarti aktivisteineen. Siinä aluksi.
Lisäksi palstalla roikkuvat toimittajat ja muu hesarin väki joka ei malta olla spämmimättä puolueensa puolesta vaikka sitten valeita kun kerran anonyymejä ollaan. Lisäksi tietty moskovan aina vaan paisuva spämmikaarti.
Vaalit on reilun viikon päästä jos et ole siellä moskovassa huomannut, joten palsta on täpötäynnä maksettua vasurispämmijää kuten ennen joka ainoita vaaleja sen 10v jonka minä olen täällä välillä käynyt.
Vainoharhaista kirjoittamista. Olen akateemisesti kouluttautunut, kuten vanhempani ja lapset ja varsin varakkaasta perheestä ja vielä hyvä tuloinen. Ei tarvitse olla kovin älykäs, kun näkee, mihin nykyinen talouspolitiikka johtaa tällä hetkellä: taantuma syvenee, pitkittyy ja Suomi velkaantuu entistä pahemmin.
Olisipa kiva tietää, miten kasvavat puolustusmenot hoidetaan jatkossa. Jälkeen keskiluokalla ja pienituloisilla? Joko ylimmän tulodesiilin tulisi osallistua myös? Leikataan järjettömiä yritystukia, jotka vain valuvat osinkoihin. Poistetaan listaamattomien yritysten osinkotuki. Säilytetään perintöverotus. Työtulosta tulee maksaa työtulovero eikä piilottaa se yrityksen tuloksi, kuten esim. lääkärit tekevät sitä nyt, koska pääomatuloverotus kohtelee näitä veronkiertäjiä niin suopeasti. Jne.
Vierailija kirjoitti:
Noihin on satoja hakijoita.
Pelkästään Helsingissä on 34000 työtöntä hakemassa Alepan kassalle.
Vierailija kirjoitti:
Sun tyttäretkö on niin persoja tummille etelän miehille
Tampereella on 23000 työtöntä. Ei siinä auta, että on muutama myyjän 20 h osa-aikatyö paikka vapaana.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kaksi korkeakoulututkintoa. Hain kauppoihin työhön. En päässyt haastatteluun. Hakijoita oli 68, 103 ja 250.
Hain siivoojaksi. En päässyt. Hain kouluavustajaksi. Toinen valittiin. Hain palkkatukityöhön kirjastoon. 30 hakijaa. Ei taaskaan valittu. Mihinkähän sitä menisi työhön? Voin aloittaa vaikka huomenna. Tosin olen osatyökykyinen ja pian 60. Mutta nuo seikat eivät kai haittaa, jos kerran on työvoimapula.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos he ovat ehtineet olla työelämässä omalla alallaan 10-20 vuotta, ymmärrän. Jollei ensimmäistäkään työpaikkaa ole ollut, ihmettelen.
Viisikymmentäneljä vuotiaana, puolet aikuisiästäni työelämässä olleena, ymmärrän itse omat osaamisalueeni ja vahvuuteni, ja valitettavasti siivous ei kuulu niihin. Enkä usko, että minut, jolla ei ole yhtään kokemusta kaupassa työskentelystä, olisin mitenkään K-kauppiaan suosikki työnhaussa. Lähtisin kuulemma heti parempiin töihin kun kutsu käy.
Mitä hemmettiä te kuvittelette työttömistä?
Mulla on 53-vuotiaana cv 2 sivua.
Minä hain valtiolle 8 kuukauden työhön ja hakijoita oli 800.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
98% työnantajista EI halua työkokeilijoita, niistä on huomattavasti enemmän haittaa kuin hyötyä. Perusta firma ja näytä kokeilijalle, miten risuja kerätään, hänen kun ei tarvitse itse sitä tehdä, lain mukaan hän on kokeilemassa alaa tai ammattia. Riittää, että hän nostaa maasta yhden risun ja vie sen osoittamaasi paikkaan, sen jälkeen tuota työtehtävää on kokeltu. Et saa jättää häntä yksin kokeilemaan, vaan olet vastuussa siitä, että työt tehdään oikein. Omat työsi tietty jäävät tekemättä, koska olet sen työkokeilijan ohjaajana.