Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi tuo Satonen puhuu ylen amuutelkkarissa työttömistä niinkuin he olisivat kaikki työhaluttomia jotka eivät halua töihin?

Vierailija
04.04.2025 |

Jos ei mene työhaastatteluun tulee kovaa rankkua jne,,itse olisin ikionnellin jos tulisi kutsu haastatteluun mutta hiljaista oon ollut vaikka olen hakenut jokaikiseen paikkaan mihin minulla olisi mahdollisuus mennä osaamiseni ja koulutukseni puolesta.

Kommentit (424)

Vierailija
421/424 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saksassa aikanaan osattiin päästä eroon haitta kansalaisista joko pakottamalla työhön, vangitsemalla keskitys leireihin tai antamalla maasta poistumis lupa. Miksi meillä ei käytetä näitä hyviä keinoja?

Maasta voisi poistua vaikka tonne puthinille; Urpo, Sati, Purra, Juuso, Ryytimanmi, 

Vierailija
422/424 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satonen haluaa antaa työttömälle töitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/424 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiasiallisesti poliitikoilla ei ole muuta keinoa patistella tuillaeläjiä töihin. Suomi on sitoutunt kaikkiin mahdollisiin ihisoikeussopimuksiin, joiden vuoksi tukia ei voi leikata tuntuvasti niin, että se vaikuttaisi työttömien elintasoon. Poliitikkojen ainoa keino on patistelu. Jos työttömyystukia leikataan, sossutuen on viime kädessä korvattava leikkaukset, ellei tuillaeläjät saa maksettua asuntoa, tarpeita ja ruokarahaa. Tuilla elättäminen on kieltämättä mennyt aivan liian pitkälle, mutta, kuten todettu, ihmisoikeussyistä tänä päivänä tukia ei voi leikata 50-luvun tasolle.

Toisaalta Suomeen ei voi syntyä esim. Aasian maiden kaltaista telttakoju-ruokamarkkinaa, joka työllistäisi nopeasti tuhansia ihmisiä, siitä pitää huolen verotus ja noin sata erilaista viranomaissääntöä. Suomessa ei voi myydä telttakojusta ruokaa kannattavasti sellaiseen hintaan, että kauppa kannattaisi.

Vierailija
424/424 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus toivoisi että osuisi omaan nilkkaan, lähettäisi hakemuksia ja punaista valoa tulisi muualtakin kuin Kelasta.