Miksi tuo Satonen puhuu ylen amuutelkkarissa työttömistä niinkuin he olisivat kaikki työhaluttomia jotka eivät halua töihin?
Jos ei mene työhaastatteluun tulee kovaa rankkua jne,,itse olisin ikionnellin jos tulisi kutsu haastatteluun mutta hiljaista oon ollut vaikka olen hakenut jokaikiseen paikkaan mihin minulla olisi mahdollisuus mennä osaamiseni ja koulutukseni puolesta.
Kommentit (424)
Satonen haluaa antaa työttömälle töitä.
Tosiasiallisesti poliitikoilla ei ole muuta keinoa patistella tuillaeläjiä töihin. Suomi on sitoutunt kaikkiin mahdollisiin ihisoikeussopimuksiin, joiden vuoksi tukia ei voi leikata tuntuvasti niin, että se vaikuttaisi työttömien elintasoon. Poliitikkojen ainoa keino on patistelu. Jos työttömyystukia leikataan, sossutuen on viime kädessä korvattava leikkaukset, ellei tuillaeläjät saa maksettua asuntoa, tarpeita ja ruokarahaa. Tuilla elättäminen on kieltämättä mennyt aivan liian pitkälle, mutta, kuten todettu, ihmisoikeussyistä tänä päivänä tukia ei voi leikata 50-luvun tasolle.
Toisaalta Suomeen ei voi syntyä esim. Aasian maiden kaltaista telttakoju-ruokamarkkinaa, joka työllistäisi nopeasti tuhansia ihmisiä, siitä pitää huolen verotus ja noin sata erilaista viranomaissääntöä. Suomessa ei voi myydä telttakojusta ruokaa kannattavasti sellaiseen hintaan, että kauppa kannattaisi.
Joskus toivoisi että osuisi omaan nilkkaan, lähettäisi hakemuksia ja punaista valoa tulisi muualtakin kuin Kelasta.
Maasta voisi poistua vaikka tonne puthinille; Urpo, Sati, Purra, Juuso, Ryytimanmi,