Autohäpeä
Tunteeko kukaan autohäpeää omasta menopelistään?
Mulla 20 vuotta vanha kiesi, tietysti oma ja maksettu. Hyvin palvellu, halvat kilometrit, talven tomut sisällä, ruostetta lokasuojassa. En kehdannut tarjota kyytiä työpaikan vieraille vaikka samassa firmassa ollaan. Olin helpottunut kun saivat kyydin toiselta kollegalta.
Kommentit (50)
Samanlainen perus Yaris kuin tuhansilla muilla. Ei ole mitään hävettävää.
Päinvastoin. Mulla 32 vuotta vanha auto ja olen ylpeä siitä.
Vierailija kirjoitti:
En. Miksi tuntisin? Perus pieni Opel Corsa jolla ehdin paikasta toiseen enkä ole teiden tukkeena.
Jep. Tientukot on mopoautoja tai traktoreita yms. näillä nopeuksilla. Huvittaa vaan kun kehuvat jotain kiihtyvyyksiä ja nopeuksia. Pitääkö siellä liikennevaloissa välttämättä olla ensimmäineen. Itsellä yli 20 vuotta vanha veronkiertoauto ja dieselverokin laski. Kiitos.
Mulla on 22v vanha Volvo ja uudempien autojen omistajat koittavat kovasti kiilalla ja etuilla sääntöjen vastaisesti ymmärtämättä sitä, etten todellakaan aio jarruttaa tai välttää kohua, sillä aion saada vielä vakuutusrahat tuosta ruoskasta. Hyvin uppoaa vanha Volvo vielä patteri-Kian etukulmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vain köyhät tuntevat autohäpeää, tai leuhkivat autolla.
Enpä usko. Olen köyhä ja autoni täytti juuri 20 vuotta mutta moni on ihmetellyt miten siisti se on. No olen maalannut sen ja huolehtinut hyvin, suojannut ruosteelta ym. Nuoret ne taitaa kehuskella ja uusien autojen ostajat. Typerää selitellä miksi osti uuden auton. Joskus peruste oli taloudellisuus, sitten turvallisuus, nykyään " päästöttömyys". Itse hankin auton tai mitä vaan kun tarvin ja ominaisuudet ja hinta kohtaa. Harva tuttu on ajanut autollaan yli 200 tuhatta, minulle se on tavallista. Autokin tuntuu uudelta vain pari viikkoa.
Ei hävetä ajaa vanhalla autolla. Se on hyväkuntoinen ja halpa. Ei haittaa että toisilla on kalliit autot, ehkä heillä on siihen varaa. Olen pihi autoon laitettavan rahan suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Auton takapenkillä on siitetty vaimokin viis kertaa.
Tahrat on istuimensuojassa aiemman omistajan koiran perseestä peräsin.
On meinaan luottopeli.
Hitsaillaan aina reiät umpeen, nii leiman saa.
Vähällä ajulla, n, 587000 km mittarissa vain.
T. Taisto Hagert
Miul oli kerran veljen pojan vanha Datsun Cherry. Ostaessa oli mittarissa 200 kilsaa. Vähän ihmettelin mutta se olikin ollut työmatka- ajossa :)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 22v vanha Volvo ja uudempien autojen omistajat koittavat kovasti kiilalla ja etuilla sääntöjen vastaisesti ymmärtämättä sitä, etten todellakaan aio jarruttaa tai välttää kohua, sillä aion saada vielä vakuutusrahat tuosta ruoskasta. Hyvin uppoaa vanha Volvo vielä patteri-Kian etukulmaan.
En edes erota 2000- luvun autoista mikä on minkäkin ikäinen joten aivan sama. Ostarin perkkipaikalla joku peruutti autoni puskurin kulmaan. Meni siltä puskuri halki ja takavalo ja kurttua tuli peltiin. Omaan ei tullut mitään. Kerran tuli Fiesta Saabin nokkaan kolmion takaa. Fiestasta kylki sisään ja lunastukseen, Saabin puskuriin lommo joka oikeni itsestään. Ne oli Autoja. Viimeinen oli ysitonnari, halvin ja paras autoni. Ajoin 250 tuhatta ja annoin pois ilmaiseksi, kunnossa oli. Nuorempana oli uudempia autoja, nyt ei mitään väliä iällä.
Ei, auto on 13v vanha, ainoa mikä hävettää, että olen patalaiska siivoamaan sitä sisältä. Siksi häpeän ottaa ketään kyytiin.