Autohäpeä
Tunteeko kukaan autohäpeää omasta menopelistään?
Mulla 20 vuotta vanha kiesi, tietysti oma ja maksettu. Hyvin palvellu, halvat kilometrit, talven tomut sisällä, ruostetta lokasuojassa. En kehdannut tarjota kyytiä työpaikan vieraille vaikka samassa firmassa ollaan. Olin helpottunut kun saivat kyydin toiselta kollegalta.
Kommentit (50)
En. Autoni on 13 vuotta vanha. Olen ajanut vasta 72 000km.
Mulla on pragmaattinen suhtautuminen autoon, kunhan toimii ja on turvallinen. En ole edes tajunnut että pitäisi hävetä.
Mulla on perintöauto, ihan perus auto. Tänä vuonna tulee 20v ensikatsastuksesta. Jotenkin en raaski luopua kun siihen liittyy paljon muistoja. Se ostettiin uutena ja on palvellut hyvin. Lisäksi on halpa, vakuutukset on halvat vaikka bensaa nyky autoihin verrattaessa kuluttaa paljon ja on melko tehoton. Onhan se vanha ja vaatisi korjausta jos jonkinmoista. Seisotan talvet ja ajelen kesällä. Luottobrändi kumminkin ja liikenteessä näen melkein joka päivä yhden samanlaisen (saman vuoden korimalli). Aika vähän ruostetta ja hyvin pidetty ja kilometrejä ikäisekseen vähän. Katsastuksessa viime vuonna todettiin että tämä auto palvelee vielä vuosia:) En tiedä pitäisikö tätä rakasta rötisköäni hävetä. Olen ajatellut ajavani sillä kumminkin kunnes menee kilometritehtaalle.
Mua hävettää välillä ajamani 19v auto. Ehkä karun näköisen kuskin oven maalipinnan takia eniten (korjattu aikanaan vähän sinnepäin - isäni kädenjälkeä), jolle ei oo voimia/halua kuitenkaan tehdä mitään.
Silloin kun alla oli 6v vanha, superhyvin pidetty auto, niin sitä oli suorastaan ylpeä ajopelistään :D
Mutta köyhällä ei oo varaa valittaa.
Aikoinaan työnsin autoa kaupungissa, kyllähän se hieman hävetti. Sammui liikennevaloihin ja piti työntää että sai käyntiin. Tämä 90-luvun lopulla.
Ei hävetä. Kaikkea sitä pitäisi tajuta hävetä. Naamansa väriä, kokoaan, ammattiaan, kotiaan, autoaan. Ja kun en tajua hävetä.
ps. Miljonäärit ajaa Toyotalla.
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan työnsin autoa kaupungissa, kyllähän se hieman hävetti. Sammui liikennevaloihin ja piti työntää että sai käyntiin. Tämä 90-luvun lopulla.
Häpesitkö vain autoa vai vain työntämistä?
T saman kokenut
En tunne, mutta ilmeistä päätellen pitäisi. Olisi pitänyt tuntea jo 10 vuotta sitten.
Vain köyhät tuntevat autohäpeää, tai leuhkivat autolla.
Mullakin on 21 vuotta vanha hyrysysy, mutta olen siitä vielä armottomasti velkaa rahoitusyhtiölle.
Rahoitusyhtiö oikeastaan omistaa minut...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei vielä tarvitse tuntea häpeää, premiumauto, ajanut n 150 th km
Älä vain sano että kutsut audiasi premiumiksi? Niissä on kaikkein tolloimmat kuskit.
En toki, kun ei ole Audi, on astetta fiinimpi
Siis Skoda
mulla on aika ruma auto,mutta kulkee. pesen ja siivoan että on hiukan paremman näköinen. ajan sen loppuun ,ei ollut kallis.
niitä ruosteläsikiä voi varmaan hioo ja laittaa jotain spray maalia päälle.autoihinhan myydään jotain paikkamaaleja tokmannit tms. joku tee se itse tyyppi voi ehkä himpun verran korjata asiaa maalaamalla.
oon kuullu et jotkut audin ja bemarin omistajat häpeää sitä, että muut kuskit törttöilee,samoilla merkeillä.
Ei hävetä tippaakaan!
Auto on 18-vuotias. Loistokunnossa ja vastaa käyttötarpeeseen täydellisesti. Osat on halpoja ja korjaukset voi tehdä itse. Aion ajaa sillä vielä vuosikausia. Jos jollekin nirppanokalle ei tarjottu kyyti kelpaa, niin kävelkööt.
Ajan 2004 mallisella Teslalla, vielä kun ne oli bensakoneella. Kanadasta aikanaan tänne raahattu. Voi Olla että arvo nousee. Ainut suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei vielä tarvitse tuntea häpeää, premiumauto, ajanut n 150 th km
Älä vain sano että kutsut audiasi premiumiksi? Niissä on kaikkein tolloimmat kuskit.
Ei ku bmw
13 vuotta vanha Kia diesel-farkku automaattilootalla. Ostettu 70 000 ajettuna, nyt 300 000 kellossa, juuri katsastuksesta läpi, ei ruostetta. Käsittämättömän huoleton peli, paras auto mitä minulla on ikinä ollut. Ei hävetä sitten yhtään.
Häpeä on, että ei ole varaa ostaa autoa. Se tarkoittaa, että pitää joko turvautua kavereiden kyyteihin tai liikkua linja-autolla. Kavereiden varassa en enää tässä iässä ala olemaan ja linja-autolla ei pääse useaan paikkaan - ainakaan järkevästi. Siksi pitää vain lopettaa tietyt harrastukset ja jättäytyä kaveriporukoista pois.
Pääsia, että auto ei saastuta. Sähköautot on parhaita, vanhatkin.