Miksi maalaiset luulee että Helsinki on pelkästään se keskustan alue vaikka iso osa Helsingistä on hyvin maaseutumaista ja metsäistä?
Maalaiset luulee että Helsinki loppuu johonkin Pasilaan.
Kommentit (128)
Minä myös pidän kaupungissa juuri siitä jos luonto ja kaupungin tuoma helppous voi yhdistyä. En voisi yksinäisenä naisena elää jossain maalla koska en omista autoa, en pystyisi omakotitalon kaikkiin vaativiin töihin ja en viihtyisi yksin. Kerrostaloyhteisökin voi olla kiva kuten meillä ja antaa yhteisöllisyyden tunteen.
Vierailija kirjoitti:
"Toisaalta näin yksin asuvana naisena pidän tuota ihmistiheyttä turvaa tuottavana elementtinä. Turvana siis toisilta ihmisiltä, ei eläimiltä."
Toisaalta ymmärrän ajatuksesi, toisaalta en. Jos nyt vertailee uutisia väkivallanteoista eri puolilla Suomea, niin voin vannoa, että täällä ei tule kukaan ryöstämään sulta toppatakkia veitsellä uhaten.
Jo tuo käyttämäsi "vannon"-ilmaisu osoittaa, ettei sanaasi voi luottaa. Noin puhuvat roadmanit ja muut kumiveneentuomat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Toisaalta näin yksin asuvana naisena pidän tuota ihmistiheyttä turvaa tuottavana elementtinä. Turvana siis toisilta ihmisiltä, ei eläimiltä."
Toisaalta ymmärrän ajatuksesi, toisaalta en. Jos nyt vertailee uutisia väkivallanteoista eri puolilla Suomea, niin voin vannoa, että täällä ei tule kukaan ryöstämään sulta toppatakkia veitsellä uhaten.
Jo tuo käyttämäsi "vannon"-ilmaisu osoittaa, ettei sanaasi voi luottaa. Noin puhuvat roadmanit ja muut kumiveneentuomat.
Tuo kertoo enemmän sinun suppeasta sanavarastostasi kuin minusta.
Suurin osa ei helsinkiläisistä on nähnyt vain sen osan Helsinkiä, mitä ratikkareitillä steissin ja Länsisataman välillä on. Kokeneemmat on sitten käyneet joskus 40 vuotta sitten ihan Lintsillä asti.
Joka paikassa on omat hyvät ja huonot puolensa. Toiselle sopii toinen ja toiselle toinen. Kyllä minä laupunkilaisena tunnen joitakin jotka nimenomaan viihtyy vain jossain keskustan alueella. Yleensä he on ihmisiä joille on tärkeää tietynlainen kaupunkielämä. Itse taas vietän kaupunkilaisena melko maalaista elämää ja viihdyn siinä. Tykkään ulkoilla ja rapsutella pientä takapihaa. Mitä sitten. Kukin tyylillään.
Samahan se on joka kaupungissa. Ihmisillä on kuva lähinnä sen keskustoista
Kaikkein typerintä on mennä Hkiin turistina ja oleilla pelkästään jossain Mannerheimintiellä rautatieaseman liepeillä, kun mieltää niin, että kaupungin keskusta on vain se pääkatu ja sen ulkopuolella ei varsinaisesti ole keskustaa - joten siellä ei mitään nähtävää. Pätee kyllä moneen muuhunkin kaupunkiin.
Vierailija kirjoitti:
Joka paikassa on omat hyvät ja huonot puolensa. Toiselle sopii toinen ja toiselle toinen. Kyllä minä laupunkilaisena tunnen joitakin jotka nimenomaan viihtyy vain jossain keskustan alueella. Yleensä he on ihmisiä joille on tärkeää tietynlainen kaupunkielämä. Itse taas vietän kaupunkilaisena melko maalaista elämää ja viihdyn siinä. Tykkään ulkoilla ja rapsutella pientä takapihaa. Mitä sitten. Kukin tyylillään.
Just näin. Mä puolestaan sitten haluan asua siellä oikeassa kaupungissa eli keskustassa jossa pääsee kävellen kaikkialle. Silloin kun olen kaupungissa. Ja jos olen maalla, niin sitten haluan asua oikeasti maalla. Mulle olisi kauhistus tuollainen melkein kaupungissa ja melkein maalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei luule. Ketä ovat nämä maalaiset? T."maaseudulla" nykyään asusteleva
Esim aina kun lukee täältä miksi ihmiset ei halua asua Helsingissä niin aina sanotaan että siellä on vain melua, ihmisiä ja betonia eikä ollenkaan metsää.
Lähiöissä on usein moottoritie lähellä, joten se siitä luonnonrauhasta. Ja tuhat naapuria samoilla poluilla.
Jos valitsee asuinpaikkansa strategisesti moottoritie on niin kaukana, että kuuluu vain hiljaista huminaa. Lähimetsässä mua vastaan tulee yleensä 0-2 ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just näin. Mä puolestaan sitten haluan asua siellä oikeassa kaupungissa eli keskustassa jossa pääsee kävellen kaikkialle. Silloin kun olen kaupungissa. Ja jos olen maalla, niin sitten haluan asua oikeasti maalla. Mulle olisi kauhistus tuollainen melkein kaupungissa ja melkein maalla.
Mun mielestä se on taas just parasta. Olen asunut keskustassa ja inhosin sitä sydämeni pohjasta. Myöskään täysin maalla, keskellä ei mitään, en halua asua. Hyvä, ettemme kaikki halua asua samoissa paikoissa.
Taidat nyt puhua Etelä - Helsingin alueella asuvista ihmisistä.
Heille ainoa Helsinki on keskusta.
Toisin sanoen Helsingi eliittialueen asukkaat ja maaseutulaiset mieltävät Helsingin samalla tavalla.
Ei luule. Toki Helsinki on pieni kooltaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein typerintä on mennä Hkiin turistina ja oleilla pelkästään jossain Mannerheimintiellä rautatieaseman liepeillä, kun mieltää niin, että kaupungin keskusta on vain se pääkatu ja sen ulkopuolella ei varsinaisesti ole keskustaa - joten siellä ei mitään nähtävää. Pätee kyllä moneen muuhunkin kaupunkiin.
Helsinki on 213,8 neliökilometriä ja Rovaniemen kaupunki 8016,62 neliökilometriä. Siinä on vähän vertailu pohjaa, luulitko sinä että Rovaniemi on sama kuin Rovaniemen keskusta ja jätkänkynttilä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsinki on 213,8 neliökilometriä ja Rovaniemen kaupunki 8016,62 neliökilometriä. Siinä on vähän vertailu pohjaa, luulitko sinä että Rovaniemi on sama kuin Rovaniemen keskusta ja jätkänkynttilä?
En luule tietäväni mitään Rovaniemestä, olen käynyt siellä kerran.
Verratkaapa Helsinkiä, Vantaata ja espoota Google mapsilla vaikka johonkin Kiinan miljoonakaupunkeihin, niin saatte käsityksen kuinka pieni Hki-alue on. Esim etelä-kiinasta se Guangzhou-Chenzen -alue.
Näinhän se on, ei tarvitse mennä kun johonkin Haagaan tai Konalaan niin on todella rauhallista ja metsäistä.
Se Helsingissä onkin vikana, rakennettu ihan liikaa metsäkaupungiksi. Jos pk-seutu olisi rakennettu kompaktiksi, voisi se olla Singaporen kaltainen oikea suurkaupunki. Nyt se on vain lättänä keskusta niemen kärjessä ja lukuisia metsälähiöitä.
Hesan kaupunkimainen alue on vain 2,5 km, joten se on hyvin pieni, koko kaupungin ala on noin 210km
Puoleen miljoonaan mahtuu monta kriminaalia enemmän kuin vaikka 20 000:een.